Šiai problemai spręsti prieš dešimtmetį buvo įkurta Jūrų valdymo taryba 
(„Marine Stewardship Council“ – MSC). Tai nepriklausoma, ne pelno 
siekianti organizacija, kuri sukūrė aplinkosauginius standartus tvariai 
žuvininkystei bei jos produktams. Visi gaminiai, atitinkantys šį gana 
sudėtingą standartą, gauna MSC sertifikatą, ant tokių produktų pakuočių 
naudojamas savitas mėlynas MSC logotipas. Pirkėjams tai suteikia 
galimybę paprastai atskirti tvariai sugautos žuvies ir jūros gėrybių 
produktus, kurie patenka į parduotuvių lentynas iš viso pasaulio.
Tvariais būdais sugautų jūros gėrybių paklausa gali veikti kaip itin 
galingas įrankis, užtikrinantis tvarią žvejybą ir racionalų išteklių 
valdymą. Tačiau ar mums yra suteikta galimybė atsakingai pasirinkti 
kasdien vartojamą žuvį ir jūros gėrybes?
 
	Nors Lietuvoje šiuo metu yra 10 sertifikuotų žuvies perdirbimo įmonių, 
tačiau žmonėms skirtų, MSC logotipu pažymėtų produktų šalies 
parduotuvėse mes neišvysime. Visa ši produkcija iškeliauja į Vakarų 
Europos valstybes, daugiausia į Vokietiją, Skandinavijos šalis ir 
Jungtinę Didžiosios Britanijos Karalystę. Paradoksalu, kad vieninteliai 
produktai Lietuvos rinkoje paženklinti šiuo logotipu – tai bendrovės 
„Mars Lietuva“ katėms skirti gaminiai „Whiskas“ bei „Sheba“. Bent mūsų 
katės gali valgyti produktus, kurie negaminami iš nykstančių žuvų rūšių,
 o žvejyba vykdoma kruopščiai laikantis tvarios žuvininkystės standartų.
 
	Kad ir kaip būtų apmaudu, tačiau vienintelė maitinimo įstaiga 
Lietuvoje, kurioje mes galime įsigyti tvarios žuvininkystės produktų – 
greito maisto restoranų tinklas „McDonald‘s“. Nuo 2011 m. Europoje visa 
šiame tinkle naudojama žuvis atitinka tvarios žuvininkystės standartus. 
Todėl norėdami valgyti tik tvariais būdais sugautas jūros gėrybes 
neturime kitos išeities, kaip maitintis greito maisto restoranuose. 
 
	Tiesa, yra ir kita medalio pusė, dėl sertifikavimo proceso galutinio 
produkto kaina padidėja nuo kelių iki dešimties procentų. Kadangi 
pagrindinis žuvies pasirinkimą lemiantis faktorius tarp Lietuvos pirkėjų
 – žuvies kaina, o ne kokybė ar tvarių žvejybos standartų laikymasis, 
sunku pasakyti, ar tokie produktai sudomintų paprastą pirkėją.
 
	Ne paslaptis, kad dėl mažėjančių išteklių visos žuvies kaina vis kyla. 
Rinkdamiesi žuvį, kuri buvo sugauta kruopščiai laikantis tvarios 
žuvininkystės standartų mes už ją sumokėsime daugiau, tačiau ilgalaikėje
 perspektyvoje neleisime žuvies kainai tiek padidėti, kad ji taptų 
prabangos preke. Kiekvienas žmogus renkasi pats, kokiu keliu eiti.