Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

Vyno vartojimas Jungtinėje Karalystėje (svetur)

2005-11-28
Paskelbk savo straipsnį

Duomenys apie vyno vartojimą Lietuvoje šykštūs. Statistikos departamentas tokiais nesidomi. Pasižvalgykime po užjūrius. Remiantis kompanijos „Mintel“ tyrimu, Jungtinėje Karalystėje (JK) vyno vartojimas per pastaruosius 5 metus išaugo 23 %. Tiesa, alus vis dar užima 52 % rinkos vertės, tačiau vynas jau atsiriekė 25 %. Vyno vartojimas auga dėl rinkodaros bei kintančių vartotojų poreikių, ir, manoma, jog vyno pardavimai didės. Vėlgi, vynas dar netapo kultiniu gėrimu jaunesnių nei 25 m. vartotojų tarpe, kur dominuoja alus, degtinė bei alkoholiniai kokteiliai. Dėl alkoholio vartojimo suvaržymų panaikinimo, suvartojamo alkoholio kiekis padidėjo 5 % (Ispanijoje – 11 %, o Italijoje, Prancūzijoje bei Vokietijoje sumažėjo atitinkamai 2, 6 ir 8 proc.)

Suvartojamo vyno kiekis, % 
Italija – 61 %, 
Prancūzija – 56 %,
Ispanija – 23.8 %, 
Vokietija – 16%,
JK – 14.9%.

Alkoholinių gėrimų pardavimai JK (pagal vertę), 1999-2004 m., %
Alus – 52 %, 
Vynas – 24.7 %, 
Stiprieji gėrimai – 23 %.  

Johnsonas vs. Parkeris
Žymus britų vyno ekspertas H. Džonsonas (Hugh Johnson) savo naujausioje knygoje „A life uncorked“, kuri pasirodė spalio 13 d., amerikietį Robertą Parkerį pavadino „skonio diktatoriumi“ ir absoliutistu. Džonsonas aptaria du – amerikietiškąjį ir britiškąjį vertinimo stilius, išvesdamas paraleles tarp dabartinės JAV vyriausybės „imperinio“ stiliaus ir Parkerio. „Imperinė hegemonija gyvena Vašingtone, o skonio diktatorius – Baltimorėje. Anksčiau skonis daugiausia buvo tarsi nekaltas užsiėmimas. Amerikiečių rankose jis tapo daugiau moraliniu kryžiaus žygiu. Robertas Parkeris viską suabsoliutina ir griežtai baudžia tuos, kurie nepritampa“. Straipsnyje, kuris pasirodys „Decanter“ žurnale spalio mėnesį, Džonsonas teigia, kad yra esminiai skirtumai tarp jo ir R. Parkerio. Žurnalistas „Andrew Jefford“ rašo, kad kalbant apie vyną, Parkerio gyvenimo darbas remiasi sąvokomis „geresnis“ ir „blogesnis“, tuo tarpu Džonsonui labiau rūpi žodis „skirtingas“. „Tai yra esminis dalykas“, – sako ir pats Džonsonas. „Taip pat ypač svarbus faktas, kad Parkeris jaučiasi turįs teisę barti žmones, kurie nesielgia „geriau“, tuo tarpu aš nesijaučiu turįs tokios teisės“. R. Parkeris atsisakė komentuoti šiuos pareiškimus.

Vynai.com informacija

Daugiau apie vynus skaitykite>>