Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

Maitinimo įstaigų reklama internete

2009-05-21
Paskelbk savo straipsnį

Kad į restoraną, kavinę, piceriją ar kitą maitinimo įstaigą plūstų klientai, ji turi būti matoma, žinoma. Tai puikiai supranta ir patys įstaigų valdytojai. Kokia reklama yra geriausia? Šiame straipsnyje trumpai apžvelgsime, kokie maitinimo įstaigų reklamos būdai yra galimi dabar, ir kokie bus populiarūs ateityje.

Anot „Vičiūnų restoranų grupės“ rinkodaros vadovės Linos Nikonovaitės, kiekviena maitinimo įmonė yra nusistačiusi savo reklamos standartus. Dažniausiai yra naudojami vidinės komunikacijos būdai, tokie kaip šviesdėžės, A5 formato stoveliai ant stalų, įdėtiniai lapai valgiaraščiuose, skrajutės. Taip pat neretai naudojamos prekybos centrų, kuriuose yra restoranai, reklaminės pozicijos. Reklama efektyvi būna tada, kai yra vykdoma lygiagrečiai su išorine reklama, pavyzdžiui, reklama spaudoje, televizijoje, radijuje, nes pastarąja galima prisikviesti naujų klientų. Reklaminių plotų nuoma prekybos centruose yra vienas iš efektyvesnių reklamos būdų, kadangi didžiuosiuose prekybos centruose (pvz., „Akropolyje“, „Megoje“, „Tilžėje“, „Panoramoje“ ir kituose) paprastai apsilanko daug žmonių, kurie yra potencialūs restoranų, kavinių lankytojai.

Linai Nikonovaitei pritaria ir restoranų grupės „Fortas“ rinkodaros vadovas Kęstutis Markevičius, teigdamas, kad dažniausiai naudojamas reklamos būdas – reklama pačiame restorane. Ji yra pigiausia ir santykinai efektyvi, nes tiesiogiai pasiekia realius vartotojus. Restorano personalas pažįsta savo svečius, todėl žino, kaip efektyviausiai juos „paveikti“. Pardavimai gali būti skatinami labai įvairiai: per apyvartą, čekių skaičių, duomenis čekyje, sėdimą vietą, ploto dydį, darbuotojus ir kt.

Visi išvardinti reklamos būdai, kuriuose yra akcentuojama vidinės komunikacijos reikšmė, žinoma, reikalingi, bet, kaip buvo minėta, reklama yra efektyviausia tada, kai ji vykdoma lygiagrečiai su kitais reklamos būdais. Vidinė komunikacija, naudojama restoranuose, padeda išlaikyti senus klientus, bet nepritraukia naujų. Tai gali padaryti išorinė reklama, kuri yra gana brangi, todėl ne visiems prieinama.

Lyginant su reklama televizijoje, radijuje ar spaudoje, reklama internete yra pigiausia!

Interneto svetainės

Labai paprasta išeitis – naujų technologinių sprendimų panaudojimas. Dauguma žmonių, užsiimančių maitinimo verslo plėtra, pamiršta, kad reklamai taip pat intensyviai reikėtų naudoti ir modernias interaktyvias technologijas – internetą, elektroninį paštą, mobiliuosius telefonus. Juk didžioji maitinimo įstaigų lankytojų dalis yra jauni žmonės, kurie labai aktyviai naudojasi internetu ir mobiliaisiais telefonais. Kitos tikslinės vartotojų grupės pasiekiamos kitais reklamos kanalais. Mažų mažiausiai maitinimo įstaiga turėtų turėti savo interneto puslapį arba pristatymą specializuotuose reklaminiuose portaluose. Lietuviškos interneto svetainės dažniausiai yra pirmosios kartos – Web 1.0 – technologijos. Trumpai tariant, tai yra tokie puslapiai, kuriuose tiesiog yra sudėta informacija (nuotraukos ir tekstas), kurią lankytojai gali tik skaityti. Naujausios ir moderniausios svetainės dabar yra kuriamos naudojant naujesnės kartos (Web 2.0) technologijas. Tokiuose puslapiuose talpinama vaizdo ir garso informacija, be to, lankytojai gali patys dalyvauti puslapio kūrimo procese – rašyti komentarus, apžvalgas, dėti vaizdo ir garso medžiagą ar susikurti savo interneto dienoraščius. Tokia reklama reikalauja dar mažiau resursų ir laiko.

Deja, daugumos maitinimo įstaigų puslapiai vis dar kuriami naudojant nebenaują Web 1.0 technologiją. Tai reiškia, kad informaciją puslapyje gali pakeisti tik administratorius. Kaip manote, ar lankytojui bus įdomu į jūsų puslapį užsukti antrą, trečią kartą, jeigu informacija joje bus ta pati, ir jei jis negalės parašyti ar paskaityti komentarų? Teigiamai į šį klausimą galėtų atsakyti tik didžiausias optimistas. Pasaulyje jau yra daugybė interneto puslapių bei dienoraščių, kuriuose tekstinis restorano pristatymas yra pakeistas vaizdo ir garso medžiaga. Tokiuose puslapiuose taip pat galima pasižiūrėti, kaip virtuvės šefai gamina savo firminius patiekalus ar gėrimus. Vienos iš paprastesnių, pavyzdžiui, yra svetainės www.danteboccuzzi.com ir www.chic.tv (Dining, Wine, Coctails, Hotels skyriai), lietuviška „Delfi“ portalo internetinė televizija taip pat turi gurmanų vaizdo naujienų skyrelį.
Reklaminiais filmukais interneto puslapiuose gali būti pristatomos ne tik maitinimo įstaigos, bet ir HORECA srities įmonės, pavyzdžiui, prekių ir paslaugų tiekėjai. Leiskite ir vartotojui pasijusti jūsų kuriamo verslo dalimi, dalyvauti vystymo procesuose. Tik tada vartotojas pasijus svarbus ir teigiamai įvertins jūsų pastangas.

Kol Lietuvoje laukiame Web 2.0 formato restoranų, kavinių, viešbučių puslapių, pasaulio internautai jau kalba apie Web 3.0 svetainių pasirodymą. Kaip jos atrodys, galime tik spėlioti, tačiau manoma, jog internetas priartės prie savotiško dirbtinio intelekto, t. y. naudodamas sudėtingus algoritmus ir atsižvelgdamas į paieškos laiką, kompiuteris analizuos kiekvieno vartotojo domėjimosi sritis ir pagal tai parinks aktualią informaciją. Nors ir netolima, tai kol kas yra ateitis, todėl šiandien reikia tinkamai išnaudoti jau esamus interneto komunikacijos kanalus.

Interneto svetainės yra ne tik informacijos sklaidos, bet ir pigi aplinkos analizės priemonė. Jose galima fiksuoti lankytojų skaičių, bendrauti su klientais, analizuoti komentarus, nustatyti tikslinę auditoriją, tikslingiausią reklamos transliavimo laiką.
Interneto svetainė ne tik turi būti lengvai randama, bet ir patraukli vartotojui. Apsilankęs vieną kartą, jis turėtų norėti sugrįžti dar kartą. Priklausomai nuo tikslinės publikos ir jos poreikių, lankytojai gali būti pritraukiami įvairiais būdais. Maitinimo įstaigų tinklalapiuose turi būti pateikta patraukli, naudinga, nuolat atnaujinama informacija. Dažniausiai keičiama informacija yra įvairios akcijos, nuolaidos, valgiaraštis, renginių anonsai ir nuotraukos. Ji turėtų aiškiai išsiskirti. Tai gali sudominti ne tik potencialius jūsų klientus, bet ir partnerius. Informacija turi būti išdėstyta taip, kad svetainėje būtų lengva orientuotis. Vertėtų sukurti forumus, konsultacijų kambarius, svečių knygas ar kitas priemones, kuriomis lankytojai galėtų bendrauti su jūsų darbuotojais. Potencialius vartotojus gali privilioti ir papildomos naudingos funkcijos: kalendorius, skaičiuoklė, paieškos sistema, animacija, žaidimai ir kt. Nuo svetainės sudėtingumo priklauso ir jos sukūrimo kaina. Pačią paprasčiausią interneto svetainę (Web 1.0) jums gali sukurti ir studentai už kelis šimtus litų. Už sudėtingesnį puslapį tuo užsiimančiai įmonei gali tekti sumokėti 5000 Lt ar net daugiau.

Reklaminiai skydeliai

Pati paprasčiausia ir efektyviausia reklama interneto puslapyje yra reklaminės užsklandėlės, skydeliai (angl. banner). Tai JPG, GIF ar kitokio formato reklaminiai paveikslėliai su riboto kiekio informacija, talpinami įvairiuose tinklalapiuose. Skydeliai, kurie gali būti su nuoroda į jūsų interneto svetainę, informuoja apie tam tikrą paslaugą ar pan. Skydelio patalpinimo kaina dažnai lankomuose puslapiuose yra labai įvairi. Vienuose – 2000 Lt per metus, kituose – 600 Lt per dieną. Kad skydeliai būtų efektyvūs, jie turi būti tinkamai sukurti. Reikia parinkti tinkamą dydį („svorį“), nes kai kuriose svetainėse reklaminio skydelio dydis yra ribojamas. Panaudokite dėmesį pritraukiančius elementus (spalvas, judesius, mirgėjimą, vaizdo kaitą ir pan.). Spalvos ne tik turi derėti ir gražiai atrodyti, bet ir paveikti emocijas. Skydelyje galima vaizduoti simbolius, logotipus, prekių ženklus. Atkreipkite dėmesį į grafiką. Visa tai atspindi įmonės solidumą. Parinkite tinkamą informaciją. Nuo skydelio sudėtingumo ir dydžio priklauso jo sukūrimo kaina, kuri gali svyruoti nuo vieno iki kelių šimtų litų.
Reklaminiai skydeliai gali būti įvairių tipų: nuo visiems jau įprastų elementarių skydelių su nejudančiu ar besikeičiančiu vaizdu iki iššokančių ar net visą ekraną uždengiančių įkyrių (bet tikrai pastebimų) animacinių paveikslėlių su garsu, besikeičiančiais vaizdais ar žaidimais.

Interneto dienoraščiai

Interneto dienoraštis arba tinklaraštis („blog'as“) – tai dar vienas būdas reklamuotis internete. Jis gali būti visiškai nemokamas arba darbų sąnaudos yra labai mažos. „Blog'as“ – tai sulietuvintas angliškas žodis „ blog“, kuris yra originalaus termino „w eblog“ trumpinys. Lietuviškas šio žodžio atitikmuo – tinklaraštis .
Tinklaraštis – tai erdvė, kurią administruoja jos autorius, publikuodamas savo mintis, nuotraukas, skelbdamas įvairias nuorodas, priimdamas interneto vartotojų komentarus. Tinklaraščiuose dažniausiai diskutuojama pasirinkta tema, pavyzdžiui, apie muziką, kiną, maistą, politiką ar naujienas, todėl nesunkiai pasiekiama tikslinė vartotojų grupė. Modernios, į jaunimą orientuotos maitinimo ar pramogų įstaigos vis dažniau kuria savo tinklaraščius, kuriuose skelbia savo naujienas.
Daugelis tinklaraščių yra asmeniniai dienoraščiai. Tipinį interneto dienoraštį sudaro tekstas, paveikslėliai ir nuorodos į analogiškus arba kitokia tema informaciją skelbiančius puslapius. Dauguma tinklaraščių yra tekstiniai, tačiau populiarūs ir „ fotoblogai“ , „ videoblogai“ bei kt.
Interneto dienoraščio populiarumo priežastis – paprastas administravimas ir galimybė skelbti savo mintis, idėjas, publikuoti informaciją. Tinklaraščiai dabar yra labai populiarūs. Juos turi tiek paaugliai, tiek aukštas pareigas užimantys verslininkai bei politikai.

Reklama internete nuo kitų reklamos formų skiriasi keliais esminiais bruožais. Pirmiausia ji yra lengvai pasiekiama: galima ne tik pateikti informaciją apie save, bet ir sužinoti pirkėjo (vartotojo) nuomonę, pageidavimus, pastabas. Taip galima palaikyti ryšį ne tik su vietiniais, bet ir su užsienio klientais. Iš kitos pusės, vartotojas turi galimybę rinktis iš daugybės jam siūlomų paslaugų, prekių. Reklama internete plinta labai greitai. Tik atsiradus naujai prekei ar paslaugai, jūs galite paskelbti apie tai internete, ir tuoj pat sulaukti užsakymų. Tai bene svarbiausia teigiama savybė, išskirianti reklamą internete iš kitų reklamos formų. Nėra kitos priemonės pasaulyje, kuria būtų galima taip išsamiai aprašyti prekes ir paslaugas. Be to, papildyti ar pakeisti informaciją yra labai paprasta. Reklama internete leidžia išvengti nesusipratimų, kurie kiltų reklamuojantis per televiziją ar spaudoje. Reklamuojant prekę ar paslaugą internete, gana tiksliai galima nustatyti, kokią tikslinę auditoriją reklama pasiekė, kiek žmonių apsilankė svetainėje, kiek laiko joje buvo ir ką veikė.

Apžvelgėme populiariausius reklamos internete tipus. Jų privalumai aiškiai matomi. Nors tokia reklama nėra pigi, internetas leidžia operatyviai reaguoti į rinkoje susidariusią situaciją bei nedelsiant informuoti vartotojus apie pasikeitimus. Tačiau tokia reklama turi ir trūkumų – ji matoma tik kompiuteryje, be to, vis dar ne visi žmonės naudojasi kompiuteriais bei internetu.
Reklamuodami savo maitinimo įstaigą internete, nepamirškite ir tradicinių reklamos būdų: vidinės komunikacijos, įvairių akcijų, skrajučių dalinimo, reklamos spaudoje. Įvairiais kanalais lygiagrečiai platinama reklama greičiau pasiekia tikslinę auditoriją.