Kakava – nuo aukšto kraujospūdžio

Kakava – nuo aukšto kraujospūdžio

Apie kakavos teikiamą naudą sveikatai žinojo jau Majai, Actekai ir Inkai  - šios tautos kasdien valgė kakavos produktus, taip pat naudojo juos ritualuose. Dabar mokslininkai atskleidė dar vieną savybę...

Turbūt ne vienas žinome, kad kakavos produktai pakelia nuotaiką, padeda kovoti su stresu, mažina depresijos simptomus. Jie taip pat padeda sureguliuoti miegą bei yra puikus energijos šaltinis. Dirbantiems intensyvų, protinių pastangų reikalaujantį darbą irgi reikėtų karts nuo karto užkrimsti daug kakavos turinčio šokolado ar išsivirti kakavos – tai padeda protiniam mastymui. Kakavos produktai taip pat kovoja su laisvaisiais radikalais, stimuliuoja imuninę sistemą, veikia kaip švelnus afrodiziakas.

Mokslininkai šiuo metu atlieka tyrimus ir nori panaudoti kakavos pupeles vietoj vaistų nuo aukšto kraujospūdžio. Kakavos pupelės turi medžiagų, kurios palengvina kraujagyslių išsiplėtimą, mažina cholesterolio kiekį ir kraujo krešėjimą. Mokslininkai išnagrinėjo penkių tyrimų apie kakavos poveikį kraujo spaudimui, išvadas. Jie paskaičiavo, kad vartojant kakavą ir jos produktus – sumažėjusio kraujospūdžio pasekoje, mažėja kai kurių ligų tikimybė:
* insulto – 20 procentų,
* koronarinės širdies ligos – 10 procentų,
* ankstyvos mirties tikimybė – 8 procentais.

Šiuo metu atliekamas tyrimas, kurio metu pacientai, kenčiantys nuo aukšto kraujospūdžio gers piliules, į kurių sudėtį įeis 1000 mg polifenolių, gautų iš kakavos. Polifenoliai veikia kaip antioksidantai ir plečia kraujagyslių sieneles.

Beje, kakava ne tik reguliuoja kraujospūdį, tačiau ir saugo kepenis, smegenis bei širdį, padeda detoksikuoti kraują. Kaip matome, turbūt ne veltui kakavos pupeles Inkai laikė šventomis. Legendose pasakojama, kad ši tauta naudojo juos vietoj pinigų  ir aukso, o iždą pripildydavo būtent kakavos pupelėmis. Mokslininkai pabrėžia, kad siekiant geriausio efekto bei norint pajusti didžiausią naudą sveikatai reikėtų vartoti neperdirbtą kakavą ir vengti valgyti perdirbtus šokolado produktus, kuriuose daug rainuoto cukraus ir pieno riebalų.

Elena Germanovič
Šaltinis: cacao.com.au; laurelonhealthfood.com; onet.pl
Nuotraukos: corbis.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną