Ką valgyti, kad oda būtų graži ir skaisti

Ką valgyti, kad oda būtų graži ir skaisti

Visi, kurie rūpinasi gražia oda, žino, kad vien efektyvių kosmetikos ir grožio priemonių bei skrupulingos higienos įpročių nepakanka. Mūsų valgomi maisto produktai atsakingi ne tik už sveikatą, bet ir už odos būklę. Kokį maistą geriausia rinktis, o kurio vartoti saikingiau, norint išsaugoti skaisčią bei lygią odą?

Gerieji riebalai

Gerųjų riebalų rūgščių būtinai turime gauti iš mitybos, nes organizmas pats jų pasigaminti negali. Ypač naudingos omega-3 riebalų rūgštys, kurios padeda organizme mažinti uždegimines reakcijas ir blogųjų bakterijų poveikį. Šios riebalų rūgštys itin naudingos kaip prevencinė priemonė tiems, kurių oda linkusi į spuoguotumą ir bėrimus.

Gerųjų riebalų rūgščių gausite į mitybą įtraukę riebios žuvies, kaip lašiša, skumbrė ar sardinės. Taip pat, valgydami graikinius riešutus, ispaninio šalavijo sėklas bei linų sėmenimis pagardinę pusryčius ar salotas.

Oranžinės spalvos daržovės ir vaisiai

Pripažinkime, juk visi karts nuo karto pamirštame pasitepti apsauginiu kremu nuo saulės net ir vasarą praleisdami laiką lauke. Gera žinia nuolatos vartojantiems oranžinės spalvos daržoves ir vaisius. Būtent šios spalvos augaliniuose produktuose

yra antioksidanto beta karoteno. Ši natūrali medžiaga organizme gali būti paversta vitaminu A, padedančiu odą apsaugoti nuo neigiamo saulės poveikio, ląstelių degeneracijos ir priešlaikinio raukšlių formavimosi.

Beta karoteno ir vitamino A daugiausiai yra morkose, saldžiosiose bulvėse, moliūguose, abrikosuose ir melionuose.

Kolageno turintys produktai

Kolagenas, tai viena pagrindininių statybinių medžiagų kūno audiniams. Jis suteikia odai struktūrą, elastingumą ir žavesį. Nevartojant maisto, kuriame yra kolageno, oda gali prarasti stangrumą, smarkiai išsausėti, tapti raukšlėta.

Jei svarstote, iš kokių natūralių maisto produktų gauti kolageno, jo daugiausiai yra gyvulinės kilmės produktuose. Paukštienos šlaunelės ar sparneliai su odelėmis, žuvis, šaltiena, želatinos desertai, iš kaulų virtas sultinys yra geri pavyzdžiai. Vertinga prisiminti, jog vitaminas C padeda natūraliai skatinti kolageno gamybą, todėl neprašausite suvalgę citrusinių vaisių, paprikų, brokolių, kopūstinių daržovių ar uogų.

Maistas, kuris gali sudirginti odą

Maistas gali ne tik puoselėti, bet ir pabloginti odos būklę. Kai kurie produktai labiau nei kiti linkę sukelti alergines reakcijas, sutrikdyti žarnyno veiklą ir imunitetą. Jei jūsų oda dažnai paraudusi, nusėta sausomis dėmelėmis, kankina egzema, nelygumai ir spuogai, mitybos pokyčiai gali būti neišvengiami.

Dažniausiai alergines reakcijas sukelia nefermentuoti pieno produktai, kiaušiniai,  žemės ir kiti riešutai bei sojos gaminiai. Stebėkite, kaip jūsų oda reaguoja suvalgius šių produktų. Jei pasirodo spuogeliai ir bėrimai, verčiau bent kurį laiką leiskite žarnynui pailsėti nuo minėtų alergenų, o po kurio laiko juos vėl į mitybą įtraukite nedideliais kiekiais. Jei odą ir vėl beria grąžinus šiuos produktus, reikėtų pasvartyti apie alergologo konsultaciją.

Odą sudirginti gali ir itin perdirbtas maistas. Jame esantys hidrinti riebalai, sintetiniai priedai ir maistiniai dažai gali sukelti uždegimines reakcijas organizme, dėl kurių oda gali sudirgti. Besirūpinantiems gražia ir sveika oda, reikėtų atidžiau skaityti sudėtinių ingredientų sąrašą bei rinktis natūralesnius produktus.

Mėgstantys karts nuo karto draugų kompanijoje išgerti alkoholinį kokteilį ar kelis, sutiks, kad kitą rytą veidas dažnai būna „papuoštas” keliais spuogeliais. Alkoholis šalina iš kūno reikalingus skysčius, todėl oda daug greičiau parausta. Be to, dėl alkoholyje esančių toksiškų medžiagų, veido odos poros labiau atsiveria, o tuomet į jas daug lengviau patenka bakterijos, kurios vėliau tampa spuogeliais. Jei vis dėlto norite sumažinti neigiamą alkoholio poveikį odai, rinkitės mažiau cukraus turinčius gėrimus, tarp kokteilių išgerkite stiklinę vandens.

***

Sakoma, kad oda yra geriausias sveikatos atspindys, todėl net ir brangiausios kosmetikos priemonės nepaslėps netinkamos jūsų kūnui mitybos rezultatų. Norėdami gražios odos, įtraukite į mitybą gerųjų riebalų, oranžinės spalvos vaisių ir daržovių, nepamirškite kolageno turinčių produktų bei vitamino C. Stebėkite, ar pienas, soja, kiaušiniai ir riešutai nedirgina odos ir nesukelia jums bėrimų. Rinkitės natūralesnius produktus vietoj sudėtyje turinčių hidrintų riebalų ir kitų sintetinių priedų.

Lauryna Nelkinė @Meniu.lt

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną