Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus. Turpinot izmantot tīmekļa vietni, jūs piekrītat mūsu sīkfailu politikai. Plašāka informācija par sīkfailiem.

Pieņemt
+ Ieteikt restorānu
Ziņas

Išlieka geriausieji

2014-11-24
Publicējiet savu rakstu

Papasakokite apie savo lankytojus – kaip jie pasikeitė per 20 metų, ar jaučiate skirtumą tarp užsienio svečių ir lietuvių?
Prieš 20 metų pastatydavai kaimiško stiliaus stalą, į kampą numesdavai klumpes (t. y. sukurdavai autentiškos kaimo gryčios užuominą) ir tai jau būdavo pasiekimas, o lankytojas tai pamatęs iš nuostabos dūsavo ir tai visiškai patenkino jo lūkesčius. Šiomis dienomis viskas kitaip – „kaimo gryčių“ kelią pasirinkusių maitinimo įstaigų yra daug, tad lankytojų tai nebevilioja. Patobulėjo ir kardinaliai pasikeitė maisto gaminimo tendencijos ir pateikimo kultūra, lėkštėje kuriamas menas, o skoniai turi „glostyti“ lankytojų gomurius. Žmonės vis daugiau keliauja, pamato naujausias tendencijas, paskanauja įvairių delikatesų, tad restoranai taip pat turi stengtis neatsilikti ir stebinti lankytojus.
Kalbant apie turistus – pastebime, kad jų šypsena kiek platesnė, jie į viską žiūri tarsi pro pirštus ir nėra tokie reiklūs, tačiau tik vietinių lankytojų dėka mes galime tobulėti, nes pabendravę su jais šlifuojame savo darbo stilių. Vis dar yra restoranų šeimininkų, kurie pamiršta, jog vietinis lankytojas ateina į restoraną ne tik ieškodamas gardesnio kąsnio gražiame interjere, bet dėl daugelio įvairių dalykų, kurie dažnam restorano savininkui ar vadovui gali pasirodyti nereikšmingi – smulkmenų, kurios suteikia žmogui geras emocijas, savojo jaukaus kampelio atradimą ar jam mielos padavėjos šypsenos suteikiamą džiaugsmą.

Kaip nuo veiklos pradžios pasikeitėte Jūs?

Paaukojome daug laiko ir pastangų, kad savo rankomis sukurtume tai, ką turime dabar. Bėgant metams tobulėjome ir augome kartu su taip sparčiai besikeičiančia Lietuva, teko koja kojon žengti su visuomene ir neatsilikti nuo tendencijų. Prisiminus pirmuosius penkerius metus, o ypač pirmuosius metus, atrodo, pasiekėme kažką neįmanomo. Trumpai tariant, pradėję nuo mikrobangų krosnelėje šildomų užkepėlių ir kibinų, šiandien jau sulaukiame išskirtinių ir aukščiausio rango svečių (prezidentų, politikų ar šou verslo atstovų), kurie įžengia į mūsų įstaigą „nešini“ įnoringais ir kartais netikėtais pageidavimais.

Daugelis lankytojų, ypač užsieniečiai, pirmą kartą apsilankę iš nuostabos aikčioja ir net neprisėdę traukia fotoaparatus, tad kartais tenka juos sudrausminti. Pastaruoju metu sulaukiame net gidų, kurie turistus į restoraną atveda kaip į muziejų. Aišku, užsukus interjeru besidominčiam lankytojui visuomet malonu papasakoti apie čia įgyvendintus projektus ir aprodyti senovę menančias patalpas.
Tenka bendrauti su lankytojais iš įvairių pasaulio kampelių, tad metams bėgant įgijome patirties ir jau lengviau galime nuspėti, koks aptarnavimas būtų priimtinas amerikiečiams, skandinavams ar vakarų europiečiams.
Kaip bebūtų, svarbiausius dalykus restorane siekiame išlaikyti stabilius: restorano virtuvės šefė per 20 metų nepasikeitė, kiti virtuvės komandos nariai dirba penkerius, septynerius metus. Džiaugiamės, jog suradome vieni kitus, lengviau generuojame idėjas ir kartu siekiame kokybės. Apskritai, restorano komanda tapusi viena didele šeima – jie iš dalies yra savo restorano šeimininkai.
gabi3
Sėkmingo restoranų verslo paslaptys.
Pirmiausia – tai kolektyvas, būtent jis lemia visą darbo eigą, sėkmę ir nesėkmes. Samdomi darbuotojai niekuomet nedirba taip, kaip dirbi pats sau ir tik vienetai iš norinčiųjų dirbti gali suvokti, kad tai taip pat ir jų gyvenimo būdas, kad jų akys ir ausys turi būti įtemptos net uždarius darbo vietos duris. Ir visgi tokių talentingų komandos narių sulaukiame – mes juos labai gerbiame ir mylime. Jei komanda vieninga ir aktyvi, darbas gali tapti neapsakomu malonumu. Po labai sunkios darbo dienos gera matyti darbuotojų šypsenas.

Be abejonės, svarbu virtuvė. Tam tikri patiekalai vilioja lankytojus sugrįžti dar ne kartą, o didžiausia sėkmė aplanko tuomet, kai tie lankytojai atsiveda savo draugus ir giminaičius, o „gardžioji“ žinia sklinda iš lūpų į lūpas. Dalis patiekalų „Gabi“ restorane taip mėgstami lankytojų, kad net nėra pakitę. Keitėme pateikimą, garnyrus ir visą apipavidalinimą. Dabar smagu prisiminti, kaip jie atrodė prieš 10 metų, ir gera žiūrėti, kaip atrodo dabar.

Na, ir svarbu nepamiršti kokybės, kiekviename veiklos žingsnyje. Mes vykdome atsakingą politiką rinkdamiesi produktus patiekalų gaminimui. Atidžiai analizuojame tiekėjų pasiūlymus ir esame nutraukę ne vieną sutartį su įmonėmis, kurios tiekia nekokybišką produkciją. Produkcijos kokybė yra mūsų varikliukas, būtent dėl to kiekvieną dieną patys važiuojame pirkti reikalingų produktų – taip savo akimis galime įvertinti kokybę. Taip pat bendradarbiaujame su vietinėmis įmonėmis ir perkame Lietuvoje užaugintus grybus, uogas ir daržoves. Tiesą sakant, vienas malonumas dirbti su lietuviško kapitalo įmonėmis ir matyti, kaip per tiek metų kartu patobulėjome.  

Patarimus naujai atsidarantiems restoranams ir visą straipsnį skaitykite www.restoranuverslas.lt

gabi2