Этот веб-сайт использует файлы cookie. Продолжая использовать веб-сайт, вы соглашаетесь с нашей Политикой использования файлов cookie. Более подробная информация о файлах cookie.

Принять
+ Предложить ресторан
Новости

Vartotojų skundai ne visada pasitvirtina

2010-04-09
Опубликовать вашу статью

Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje veikiančia nemokama telefono linija 8~800 404 03, taip pat elektronine skundų pildymo forma www.vmvt.lt, 2009 metais užregistruota ir ištirta 2080 vartotojų skundų, iš jų: 816 (39%) pasitvirtino. Bendras skundų skaičius siekė metinį vidurkį (per 2000 skundų), tačiau sumažėjo pagrįstų skundų. Jų skaičius turi tendenciją nežymiai mažėti nuo 2007 metų.

Kaip ir kiekvienais metais, daugiausiai vartotojų skundų gauta didžiuosiuose šalies miestuose: Vilniaus mieste ištirtas 681 vartotojų skundas, iš jų pasitvirtino 244 (36%), Kauno mieste ištirti 362, pasitvirtino 106 (29%), Klaipėdos mieste ištirta 217, pasitvirtino 80 (37%).

2009 m. daugiausiai nusiskundimų gauta dėl maisto produktų kokybės, tokie skundai sudarė 44% visų pagrįstų atvejų (2008 m. – 46%, 2007 m. – 43%, 2006 m. – 38%). Skundai dėl higienos pažeidimų sudarė 15% visų pagrįstų atvejų (2008 m. – 12%, 2007 m. – 14%, 2006 m. – 17%). Skundai dėl maisto produktų su pasibaigusiais tinkamumo vartoti terminais sudarė 17% (2008 m. – 16%, 2007 m. – 11%, 2006 m. 18%) visų pagrįstų atvejų. Nusiskundimai dėl ženklinimo pažeidimų sudarė 10% (2008 m. – 10%, 2007 m. – 10%, 2006 m. – 9%). Nepatenkintų viešojo maitinimo įstaigų teikiamomis paslaugomis (atvėsę patiekalai, per mažos porcijos, apdaužyti indų kraštai ir kt.) skundai sudarė 7% (2008 m. – 10%, 2007 m. – 17%, 2006 m. – 10%).

Kelerių metų duomenys rodo, kad nežymiai sumažėjo vartotojų skundų dėl maisto produktų ir viešojo maitinimo patiekalų kokybės, nepasikeitė jų skaičius dėl maisto produktų ženklinimo. 2009 m., kaip ir ankstesniais metais, daugiausiai vartotojai skundėsi dėl prekybos įmonėse įsigytų maisto produktų (dėl prekybos įmonių veiklos nustatyti 544 pagrįsti atvejai, dėl viešojo maitinimo įmonių pasitvirtino – 191, dėl negyvūninio maisto gamintojų – 12, dėl geriamojo vandens tiekėjų – 15 atvejų, dėl gyvūninio maisto gamintojų 25 atvejai).

Analizuojant vartotojų skundus pagal produktų grupes, praėjusiais metais daugiausiai vartotojų skundų pasitvirtino dėl viešojo maitinimo patiekalų – 152 (2008 m. – 144, 2007 m. – 178), dėl mėsos ir mėsos gaminių – 128 (2008 m. – 124, 2007 m. – 180), žuvų ir žuvų gaminių – 55 (2008 m. – 75, 2007 m. – 171). Mažai gyventojai skundėsi dėl duonos ir pyrago gaminių kokybės.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba palaiko glaudžius ryšius su vartotojų teises ginančiomis visuomeninėmis organizacijomis, operatyviai keičiasi informacija apie maisto tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų nesilaikymo atvejus, pastebėtus pažeidimus tvarkant maistą. Tarnyba ragina vartotojus aktyviai ginti savo teises, būti pilietiškais ir drąsiais. Nors Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba nagrinėja ir anoniminius skundus (2009 m. – 112, pasitvirtino 50 – 47%), tačiau nukenčia pareiškėjas, negaudamas pilnos informacijos apie jo skundo tyrimą.

VMVT informacija