Этот веб-сайт использует файлы cookie. Продолжая использовать веб-сайт, вы соглашаетесь с нашей Политикой использования файлов cookie. Более подробная информация о файлах cookie.

Принять
+ Предложить ресторан
Новости

Restorano apžvalga: Moksha

2017-11-06
Опубликовать вашу статью

Moksha pasirinkome neatsitiktinai. Ir taupėmės jai tikrai ilgai. Birželio viduryje grįžę iš du mėnesius trukusios kelionės po  Indiją, prisiminimus, skonius ir kvapus kaupėme iki rudens vidurio. Bet vieną dieną supratome, kad viskas virsta miražu. Kulinarinius įspūdžius atgaivinti beveik bėgte atlėkėme į indišką restoraną.

Tam, kam teko pabuvoti Indijoje, mums paantrins. Maistas jiems septinta religija (taip, šioje šalyje oficialiai jos yra šešios : hinduizmas, krikščionybė, budizmas, islamas, sihizmas, zoroastrianizmas) ir nesvarbu ar tau jį patieks gatvėje,  ar budistų centre, ar pakeliui į Himalajų mokyklą.

Moksha restorane jau esame buvę, bet dabar žvelgiame į šį potyrį naujomis akimis. Kišenėje atsinešame lūkesčius, juk ateiname ne tik pavakarieniauti, bet ir prisiminimų susirinkti, ir nostalgiją nuraminti.

Indiško maisto restoranas, įsikūręs Kauno miesto centre, Vasario 16-osios gatvėje ( ne vietiniams – ji atsimuša į Laisvės alėją). Įžengę į Mokshą ir atidžiai apsidairę padarome išvadą, jog  aplinka neprimena Indijos. Žinoma, mes keliavome pagal vietines rekomendacijas, kur maistas ženkliai nustelbdavo tai, ką matydavome aplink. Nors šio restorano interjere nėra Indijai būdingo kičo, minimalistinė ir jauki atmosfera sukuria ramybę, o tai jau tikrai primena potyrius, kuriuos jautėme išvykę.

Stalą rezervavome iš anksto. Mus pasitiko padavėja, kuri aptarnavo visą likusį vakarą.  Mergina gal kiek per kukli, o gal mes buvome labai užtikrinti, bet kadangi neesame perdėto dėmesio fanai, todėl mums buvo pats tas.

Meniu sudaro 31 patiekalas – užkandžiai, salotos, sriubos, pagrindiniai patiekalai bei smaguriautojams – saldieji. Įmantrius indiškus pavadinimus, puikiai paaiškina aprašai. Nudžiugina ir informacija pateikta apie naudojamus ekologiškus produktus ir net gi restorane jaukią atmosferą kuriančias žvakes.

Pirmasis užkandis -  sužavėjo kvapu ir sužadino prisiminimus. Papadoms -  traškūs indiški krekeriai, pagaminti iš avinžirnių ir lęšių miltų (1,50 euro). Užkandis lengvas, neįkyriai sūrus, jaučiamas  kumino prieskonis. Stebino tai, kad papadoms kompanijos nereikia – juos valgėme vienus ir ilgesio pagardams nejutome.

Antrasis užkandis - vegetable tikka (5,00 eurai). Ant grotelių kepti daržovių gabalėliai -žiedinis kopūstas, paprika, pomidoras, mėlynasis svogūnas. Ragaujant juos mūsų nuomonės išsiskyrė. Mano draugas liko sužavėtas, o aš jaučiaus soti, bet į vakaro pabaigą šį patiekalą jau buvau užmiršusi. Jis man priminė, jog skonis buvo aštrokas - vėl už rikšos vairo sėdėjo kuminai su savimi veždami cinamoną bei šiek tiek kario. Daržovių iešmelius mirkėme  į kokoso pieną, gardintą mėtų čatniu ir kalendra.

Vakarui įsibėgėjus atkeliavo pagrindiniai patiekalai. Sviestinė grybų masala ( 7 eurai), kokosinis mangų karis (7 eurai), basmati ryžiai (2 eurai), spelt chapati (speltos grūdų duona) (2 eurai). Dėl pastarosios – vienos iš indiškų duonų mūsų nuomonės vėl išsiskyrė. Man tai lyg tuk-tuk, be jos neįsivaizduoju karštųjų patiekalų, o mano draugui -  skonis pasirodė lyg Senasis Delis – skurdokas. Grįžtant prie pagrindinių patiekalų – sviestinė grybų masala (masala - tai indiškas prieskonių mišinys, taip pat tokiu pat pavadinimu galima rasti patiekalą).  Jos pagrindinė sudedamoji dalis ghee sviestas skambėjo daug žadančiai. Jis gaminamas ilgai kaitinant, proceso metu išgaruoja vanduo, o esantys baltymai  sutirštėja ir nusėda ant dugno, tokiu būdu išgaunamas 100 proc. riebalas, turintis specifinį skonį ir aromatą. Visgi ghee svieste kepti grybai su pomidorais ir indiškų prieskonių gausa iš koto neišvertė. Jautėsi atskiri ingredientai – skonyje pritruko vientisumo.

Antrasis patiekalas – kokosinis mangų karis – tarsi kelionė į Taj Mahal. Tobulos ingredientų proporcijos. Mangai, pomidorai, kario lapai, kokosų pienas, kardamonai. Nesinori nieko nei daugiau, nei mažiau.

Nors  sotumo jausmas ima viršų, desertui vietos pasilikti indai reikalauja. Todėl išbandome kokosinį šafrano kheer (3,00 eurai).  Saldus ryžių pudingas gardintas šafranu, kokoso drožlėmis bei puoštas pistacijų riešutais. Itin saldus, kreminio skonio, stipriai išreikštu šafrano aromatu.

Apie vaizdą lėkštėje vakaro metu sąmoningai nepasakojome. Nes indiška virtuvė meną kuria gomuryje. Paprastas pateikimas ir nuostaba ragaujant – tai tikslas, kuri Mokshai sekasi įgyvendinti. Taip pat ir  laisvė , išsilaisvinimas bei gera nuotaika – tai, ką šis žodis reiškia.

Sąskaita :

Papadoms 1,5 eur+ vegetable tikka 5,00 eur+ sviestinė grybų masala 7,00 eur+ kokosinis mangų karis 7,00 eur + basmati ryžiai 2,00 eur+ spelt chapati  2,00 eur + kokosinis šafrano kheer 3,00 eur + granatų sultys 2,00 eur + raspberry mojito 6,00 eur + stalo vanduo nemokamai = 37,50 eur

Indiškomis rupijomis būtume sumokėję 2880. Tai milžiniški pinigai, bet Lietuvoje manome, kad kainos puikios.

Vertinimo skalė:

Interjeras : 4/5. Pritrūko indiško motyvo.

Aptarnavimas : 5/5. Puikiai.

Maistas :   3/5. Kodėl? Skaityti aukščiau.