Этот веб-сайт использует файлы cookie. Продолжая использовать веб-сайт, вы соглашаетесь с нашей Политикой использования файлов cookie. Более подробная информация о файлах cookie.

Принять
+ Предложить ресторан
Новости

Dienos pietų strategijos

2014-01-08
Опубликовать вашу статью


Daugumai dienos pietūs – vienintelis dienos maistas ne namie. Visi eina – eisiu ir aš. Vienoms kavinėms tai vienintelis būdas užsidirbti, kitoms – tik papildomas. Romantikos šiame dienos valgyje nedaug. Kad Jums sektųsi, turite paisyti svarbių taisyklių:

  • Kaina. Skirtingai nei vakariniai ar savaitgalio lankytojai, dienos pietų valgytojai – žmonės praktiški. Nesuveiks tokie raktažodžiai kaip „naminis paštetas“ arba „antiena vyno padaže“. Jei neplanuojate maitinti „viršūnėlių“, neturėtumėte peržengti 13-18 lt sumos. Skirtumo tarp 14 lt ir 17 lt nėra, bet skirtumas tarp 11 lt ir 19 lt – milžiniškas. Tai iš esmės atskiria tepaluotas rankas serviso valgykloje nuo viena ranka tapšnojančio išmanųjį, kita valgančio iš „Villeroy & Boch“ indų.
  • Greitis. Maistą privalote patiekti per 8-15 min. Jei tai padarysite per trumpesnį laiką, kils abejonių dėl kokybės, o jei teks laukti ilgiau, tai privers ieškoti alternatyvių pietavimo vietų. Nesvarbu, ar Jūs tiekiate maistą autoservise, ar senamiestyje. Tai ne sekmadienio popietė, niekam neįdomu, kad turite daug užsakymų. Neškit greičiau!
  • Skonis. Labai subjektyvu, bet taisyklė paprasta – kuo mažiau eksperimentų. Kokybiški, tradiciniai, laiko patikrinti skoniai tiks geriausiai. Dienos pietų valgytojai retai būna gurmanai arba jeigu tokie ir yra, dienos metas tam ne tas. Tai nereiškia, kad reikia pulti gaminti cepelinus, jeigu esate vyninė. Gaminkite savo patikrintus patiekalus.
Be šių trijų dalykų esate kaip prekybos centras be parkavimo aikštelės, maišelių prekėms susidėti ar galimybės atsiskaityti mokėjimo kortelėmis. Kaip ir prekybos centras, privalote turėti strategiją, kitaip pasakius – asmeninį apsisprendimą, kuo norite būti. Svarbu, kad Jūsų apsisprendimas neprasilenktų su sveiku protu. Verslo ofisų rajone nebandykite suklestėti su balta mišraine ir silke su burokėliais. Arba autoservisų parke – su risotto ir gazpacho.

Įvardinę sau, kuo norite būti, turite kelis pasirinkimus:
  • „Spausti“ iš dienos pietų kuo daugiau pinigų. Ypatingai tinka, jeigu dirbate su dviem darbuotojais nuo 10 iki 15 val. Kirtimų gatvėje, autoserviso patalpose. Tuomet gaminkite 3-4 karštus patiekalus už 8-10 lt, 1-2 sriubas už 2-3 lt. Pasilikite galimybę kitą dieną juos patiekti kitu pavidalu, kad ir kaip žiauriai tai skambėtų. Koks skirtumas, kada gamintas maistas, kai esate juodomis tepaluotomis rankomis? Svarbu, kad būtų normalus.
  • Pietūs, vakarienė ar desertas po pusryčių – jokio skirtumo. Turite patalpas, personalą, „pusė velnio“ vietą, tad tai reikia išnaudoti. Gaminate patiekalus už gerą kainą, kuriuos galite patiekti bet kada. Jeigu lankytojai dievina dienos pietus, to paties už tiek pat gali tikėtis ir vakarienės metu. Tuomet Jums svarbiausia būti pastoviems, gaminti tuos pačius patiekalus, atsargiai eksperimentuoti. Savo lankytojams Jūs esate įprotis ir neverskite jų keisti savo įpročio valgyti mėgstamą patiekalą. Duokite man to paties ir palikite mane ramybėje. Eksperimentuokite namie, jei patinka.
  • Dienos pietų metu medžiokite vakarienių valgytojus. Dienos pietų (kaip ir vakarienės) metu naudokite tik geriausius produktus, bet už mažesnę nei vakarienės kainą. Sudėtinga ir paprasta tuo pačiu metu. Pietums patiekite maistą iš meniu, bet už dienos pietų kainas. Tokiu būdu investuosite. Daugumai dienos pietūs – vienintelis maistas, valgomas ne namie. Galbūt neuždirbsite maišo pinigų pietų metu, bet klientai sugrįš po darbo ir savaitgaliais. Tokiomis akimirkomis šypsenos platesnės ir piniginės atviresnės.
Keletas papildomų patarimų, kaip dienos pietus nušviesti naujomis spalvomis:
  • Vaišinkite nemokamais užkandžiais. Atėję valgyti dienos pietų lankytojai – žmonės alkani, jie mielai pakramsnotų krosnyje keptų krekerių, kol atkeliaus sriuba.
  • Patiekalų rezervacijos. Taupydami lankytojų ir savo brangų laiką, leiskite užsisakyti maistą iš anksto. Lankytojams nereikės ilgai laukti, o Jūs sėkmingiau planuosite virtuvės darbą.
  • Patiekalų pavyzdžiai. Turėkite „gyvus“ patiekalų pavyzdžius prie įėjimo. Visi valgome pirmiausia akimis, vėliau rankomis, šakute, šaukštu ir dantimis.
  • Atsiminkite, ką valgo pastovūs lankytojai. Jeigu reikia – užsirašykite. Jeigu pirmieji pasiūlysite tai, ką klientai užsisakytų ir patys – OHO. Tas pats puikiai tinka vakarienėms ir kitam dienos maistui.
  • Naudokitės išmaniosiomis technologijomis. Facebook, Foursquare, LunchBox – keli raktažodžiai, nuo kurių reikėtų pradėti. Neignoruokite to, ko nesuprantate arba kuo nemokate naudotis. Tai pas Jus atves lankytojų. Nemokamai.

Taigi, pirmiausia nuspręskite, kas esate, ir apsidairę pasitikrinkite, ar taip yra iš tiesų. Jeigu apsidairę nematote prie durų eilėje laukiančių lankytojų – kažkas ne taip. Grįžkite prie pirmo straipsnio sakinio ir pagalvokite apie viską iš naujo.
Esu šventai įsitikinęs, kad, šiek tiek pasistengusi, bet kuri užeiga, restoranas ar kavinė sulauktų dvigubai daugiau lankytojų. Mielai priimčiau iššūkį tuo pasirūpinti. Nemokamai. Kodėl nemokamai? Nes gaila, kai geros idėjos ir lieka idėjomis.

Parengė: Karolis Baleiša