This website is using cookies. By continuing to use the website you agree to our Cookie Policy. More information about Cookies.

Accept
+ Suggest a Restaurant
News

Tyrimas rodo, kad lietuviai dar neplanuoja grįžti į kavines

2011-03-18
Publish your own article
Naujausios mažmeninės prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ apklausos duomenimis, 2010 m. dauguma Lietuvos gyventojų dažniausiai maitinosi namuose. Viešojo maitinimo įstaigose – kavinėse, restoranuose, valgyklose – kartą per savaitę ar dažniau valgė septintadalis apklaustųjų (14 proc.).

Didžioji dalis respondentų teigė, jog pernai valgė tik naminį maistą arba viešojo maitinimo įstaigose lankėsi retai: 35 proc. gyventojų išvis nesilankė viešojo maitinimo įstaigose, o 50 proc. kartą per mėnesį ir rečiau. Šių įpročių lietuviai neketina atsisakyti ir pirmąjį šių metų pusmetį – absoliuti dauguma apklaustųjų (90 proc.) artimiausiu metu neplanuoja dažniau lankytis maitinimo įstaigose, o kiek daugiau nei trečdalis (36 proc.) apklausos dalyvių teigė planuojantys valgyti tik naminį maistą.

Tyrimo metu paaiškėjo, jog pirmojo būtinumo prekėmis, kurių eina įsigyti į prekybos centrą, lietuviai laiko duoną ir jos gaminius (38 proc.) bei mėsą ir jos produktus (30 proc.). Šiek tiek mažiau svarbios maisto produktų grupės – pieno produktai, vaisiai ir daržovės, žuvis. Trečiajame pogrupyje atsidūrė ne pirmo būtinumo, bet taip pat lietuviams svarbios prekės – alkoholis, konditerijos gaminiai, ekologiškos prekės.

Pardavimai „Rimi“ tinkle rodo, jog savo mėgstamus produktus pirkėjai ypač linkę įsigyti tuomet, kai jiems taikomos įvairios akcijos ir nuolaidos.

Šią tendenciją patvirtina ir naujausio „Rimi Lietuva“ inicijuoto tyrimo duomenys, kurie rodo, jog beveik pusė (46 proc.) apklaustųjų atkreipia dėmesį į prekybos centre vykstančias akcijas, o trečdalis (31 proc.) respondentų būtent jų metu ir stengiasi apsipirkti. Apklausa taip pat parodė, jog daugiausiai (59 proc.) pirkėjų pageidautų per akcijas įsigyti mėsos ir jos produktų už mažesnę kainą. Beveik pusė (46 proc.) suaugusių šalies gyventojų pageidautų akcijų metu įsigyti pigesnės duonos ir jos gaminių. Taip pat respondentai per akcijas mielai įsigytų pigesnių pieno produktų, vaisių ir daržovių.

Dažniau už kitus akcijinius pigesnius maisto produktus stengiasi pirkti moterys (38 proc.), vyresni nei 50 metų žmonės (44 proc.) ir tie, kurių šeimos pajamos mažiausios – iki 1200 Lt (52 proc.).

Kaip parodė apklausa, vienas namų ūkis Lietuvoje šių metų pirmąjį pusmetį per savaitę maisto produktams prekybos centruose ketina išleisti vidutiniškai 130 litų. Respondentų nurodytos planuojamų išlaidų maisto produktams prekybos centruose sumos svyravo nuo 10 iki 500 litų per savaitę.

Š. m. sausio 25-31 d. tyrimų bendrovės „Baltijos tyrimai“ atlikto „Rimi Lietuva“ maitinimosi ir pirkimo įpročių tyrimo metu buvo apklausta 1010 Lietuvos gyventojų, nuo 15 iki 74 m. amžiaus. Šis tyrimas yra viena iš „Rimi Lietuva“ vykdomų lietuvių įpročių ir pomėgių tyrimų ciklo dalių.


UAB „Rimi Lietuva“ informacija
Meniu.lt nuotrauka
2011 03 17