Venkite pagrindinių meniu kainodaros klaidų

Venkite pagrindinių meniu kainodaros klaidų
Kanibalinė kainodara: kai klientai atsisako pamėgto jautienos išpjovos kepsnio, kuris kainuoja 65 litus, nes jūs, norėdami pritraukti daugiau restorano svečių pasiūlėte „specialų kepsnį“ už 35 litus. Arba sugalvojote nesąmoningą akciją su kuponais, kuri pritrauks minias „specialistų chaliavščikų“, kurie nori visko nemokamai, arba su didelėm nuolaidom. Jiems derėtų priminti, kad nemokamai būna tik...............
Gal jūs norite atidaryti naują rinką, kur pasiryžę dirbti be pelno, nes žymusis kepsnys jums duodavo 25 litus peno, o „specialus“ tik 5 litus. Nekokios  naujienos!
„Specialių“  patiekalų ir įvairių akcijų bei kuponų pasiūlymų užduotis yra pritraukti naujų klientų, kuriems patiks tas pasiūlymas, jie atras naują jaukią vietą su patraukliu meniu ir taps pastoviais lankytojais. Jie padidins restorano apyvartą prisidėję prie pastovių lankytojų, o ištikimieji ateis dar dažniau arba pirks papildomai. Galbūt.
Kanibalizmas pasireiškia, kai pradedama konkuruoti su jau esamomis gerai ir pelningai parduodamomis meniu pozicijomis. Idant nekonkuruotume su esančiu meniu, jau geriau pasiūlyti desertą, kavą ir pan. už vieną litą arba organizuoti „vyno naktį“ už pusę kainos ir papildomai padirbėti siūlant svečiams užsisakyti esantį kepsnį ar kokį užkandžių asorti.
Nieko blogo nėra tame, kad laikinai siūlome kažką su nuolaida. Daugeliu atveju netgi reiktų tą daryti dažniau, bet kai tai atliekama neatsižvelgiant į esamas meniu pozicijas, tai gali padaryti daugiau žalos, negu naudos.

Geranoriška kainodara: kai jūs specialiai sumažinate kainas, nes jums susirodo, kad tos meniu pozicijos pelningumas „per didelis“.  Jeigu kokių nors koldūnų savikaina yra 3 litai, o meniu kaina yra 15 litų, nejaugi jūs galvojate, kad tai yra neteisinga ir sumąžinsite kainą iki 11 litų? O gal klientas pasirengęs mokėti 15 litų? Turėkime omenyje, kad nemažai kainavo darbas. Pasigaminę majonezą arba išsikepę duoną sužinome, kad tai kainuoja tris kartus pigiau, negu pirkti iš tiekėjų, o pasigaminę kokį vaisinį gėrimą sumojame, kad porcija žalaivos kainuoja tik centus, tai nejaugi dėl to jo kaina bus tris kartus mažesnė, negu kitų fabrikinių vaisinių gėrimų? Vienu žodžiu su geranoriška kainodara verslui ne pakeliui.
Sena gera patarlė byloja: jeigu nori padėti vargšams, nestok į jų gretas. Sumažintos kainos glumina svečius, kuriems rūpi kokybė. O jūs „rūpindamiesi“ kitais kasate sau duobę, nes kai jums reikės apmokėti sąskaitas, tai lankytojai nebepadės. Kai kūrėte receptus ir darėte kalkuliacijas, įdėjote nemažai darbo, tai nepaleiskite visko vėjais!
Meniu kainodara nuostabus dalykas – yra begalė kelių padėti svečiams išleisti daugiau pinigų, padidinti pelną ir patenkinti restorano svečius. Jeigu turite pavyzdžių kaip tai atlikti, arba patyrėte klaidų, pasidalinkite su kolegomis.

Sėkmės versle
Su pagarba  Liutauras Markevičius

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną