Sveikesni šventiniai patiekalai, kuriuos būtina išbandyti

Sveikesni šventiniai patiekalai, kuriuos būtina išbandyti

Šventės dažniausiai reiškia, jog laukia šeimos ar draugų susibūrimas, kurio metu ragausime pačių skaniausių patiekalų. Tačiau įprastai ruošiami tradiciniai patiekalai gali būti šiek tiek pabodę arba labai apsunkinantys virškinimą. Per šį šventinį laikotarpį įtraukę sveikesnių alternatyvų, į savo namus atnešite naujų vėjų ir jausitės daug lengviau.

Spalvoti ir maistingi garnyrai

Vietoj įprastų bulvių ar ryžių per šias šventes prie pagrindinio patiekalo pateikite maistingesnių pasirinkimų. Bulvių košę pakeisite daug lengvesne trintų žiedinių kopūstų piure su laiškiniais svogūnais. Taip pat galite išbandyti orkaitėje keptas moliūgų skilteles su fetos sūrio trupinėliais ir granatų sėklomis. Nepamirškite vitaminų užtaiso – žalių daržovių. Keptuvėje pakepinkite česnaką su šparaginėmis pupelėmis ir pagardinkite žiupsneliu druskos.

Visi šie garnyrai puikiai tiks prie mėsos, paukštienos ar žuvies patiekalų. Po jų nesijausite apsunkę, o dar ir gausite puokštę vitaminų ir mineralų.

Nekepti desertai iš riešutų ir džiovintų vaisių

Jeigu gaminate šventinius patiekalus, žinote, kiek daug laiko tai gali užtrukti. Kodėl gi šiais metais nepabandžius palengvinti savo virtuvės darbų ir nestovėti prie orkaitėje kepamų skanumynų.

Maistingus desertus galite paruošti vos iš kelių ingridientų. Sumaišykite avižas su trintu bananu ir riešutų sviestu. Arba sutrinkite išmirkytus džiovintus abrikosus ir sumaišykite lygiomis dalimis su kokosų drožlėmis. Iš paruoštų mišinių suformuokite norimo dydžio rutuliukus, kuriuos dar galite apšlakstyti tirpintu juoduoju šokoladu.

Tokie desertai ne tik gražiai atrodys lėkštėje, bet ir bus vieno kąsnio dydžio, todėl bus lengviau jais nepersivalgyti.

Lengvi ir traškūs užkandžiai

Norėdami palengvinti užkandžių meniu, pripjaustykite lėkštę įvairių daržovių lazdelių. Tam puikiausiai tinka morkos, paprikos, salierų stiebai, vyšniniai pomidoriukai. Daržovių lazdeles patiekite su lengvesniu jogurto padažu, humusu ar trintų avokadų užtepėle.

Ne tik paįvairinsite užkandžius, bet tik susirinkę prie stalo namiškiai, mirkydami daržovių lazdeles padažuose, numalšins alkį. Svečiai taip nepersivalgys ir su malonumu galės paragauti pagrindinio patiekalo.

Mišrainės užleidžia vietą gaivioms salotoms

Gausias majonezo mišraines, nuo kurių ne tik vėliau pučia pilvą, bet gali sustoti virškinimas, verčiau pakeiskite gaivesnėmis salotomis. Mišrainėse paprastai naudojamas sunkiau virškinamas šaknines daržoves salotose pakeičia daug lengviau virškinami lapai ir vandeningesnės daržovės. Salotos daug labiau tinka kaip garnyras prie pagrindinio patiekalo ar užkandis prieš jį.

Salotų pagrindui rinkitės maistinguosius špinatus, gražgarstes ar sultenių lapelius. Juos maišykite su pjaustytais agurkais, raudonaisiais kopūstais, paprikomis ar ridikėliais. Norėdami palengvinti sau virškinimą, į salotas įdėkite rūgštumo turinčių ingridientų – greipfrutų, citrinos, o padažą ruoškite iš acto ir alyvuogių aliejaus. Taip skrandžio sultys daug greičiau suskaidys suvalgytą maistą.

***

Ar ruošiate šventinį stalą savo namiškiams, ar nešatės namuose gamintą patiekalą į vakarėlį su draugais, tikrai neapsiriksite išbandę kelis sveikesnius receptus. Garnyrui bulves ar košes pakeiskite lengvesniais daržovių patiekalais, pradėkite užkandžiauti traškiomis daržovių lazdelėmis ir gaiviomis salotomis be majonezo. O desertui pateikite vieno kąsnio maistingųjų rutuliukų su riešutais bei džiovintais vaisiais.

Lauryna Nelkinė @Meniu.lt

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną