SUPER INGREDIENTAI, užtikrinantys vegetariškų patiekalų maistingumą

SUPER INGREDIENTAI, užtikrinantys vegetariškų patiekalų maistingumą

Pradėjus vegetariškai maitintis,  dažnai atsiranda nuovargis ar nepasotinamas alkis. Taip nutinka dėl nepakankamo suvartojamo kalorijų kiekio, arba dėl to, jog organizmui pradeda trūkti tam tikrų medžiagų. To išvengti padeda super produktai, kurie yra ne tik skanūs, bet ir taip pat labai maistingi. Jie paįvairins receptus ir suteiks energijos. Taigi, ką vertą įtraukti į pirkinių sąrašą?

Riešutai

Plačiai žinoma, kad riešutai labai maistingi. Juose esantis magnis stiprina kaulus ir Pradėjus vegetariškai maitintis,  dažnai atsiranda nuovargis ar nepasotinamas alkis. Taip nutinka dėl nepakankamo suvartojamo kalorijų kiekio, arba dėl to, jog organizmui pradeda trūkti tam tikrų medžiagų. To išvengti padeda super produktai, kurie yra ne tik skanūs, bet ir taip pat labai maistingi. Jie paįvairins receptus ir suteiks energijos. Taigi, ką vertą įtraukti į pirkinių sąrašą?nervų sistemą, manganas apsaugo nuo laisvųjų radikalų, o cinkas užtikrina sveikus nagus, plaukus ir odą. Esantis vitaminas E yra puikus antioksidantas, kuris stiprina ne tik imunitetą, bet ir padeda išlaikyti jaunystę. Kai kurie mokslininkai teigia, jog riešutų valgymas yra puiki prevencija prieš vėžį.

Problema, kad kartais jie būna užmiršti visai nepelnytai. Ką daryti? Įtraukite riešutus į salotas, jei gaminate naminį pesto padažą, įdėkite daugiau riešutų, nei įprastą. Galima netgi smulkintus riešutus įmaišyti į lazaniją, troškinius ar netgi į mėsos patiekalus. O kur dar populiarusis riešutų sviestas, kuris puikiai tinka žaliesiems kokteiliams ar užkandžiui prie arbatos.

Jūros dumbliai

Jūros dumbliai, tai ingredientas, kuris turi ne tik daugybę medžiagų. Jie skatina protinę veiklą, todėl puikiai tinka mokiniams ir studentams. Taip pat randama ir A, B, C, D, K vitaminų, bei jodo, kuris reikalingas skydliaukės veiklai. Jie naudingi širdžiai, kraujagyslėms ir saugo nuo žalingo ultravioletinių spindulių poveikio. Be viso to, šis super produktas turi geležies, kalio ir baltymų.

Jie ne tik labai maistingi ir naudingi, bet taip pat suteikia ir neįprastą skonį vegetariškiems patiekalams. Dumbliai naudojami sušį gamyboje, taip galima valgyti salotas pagamintas iš agurkų, dumblių ir sezamo sėklų. Netrūksta ir ryžių, makaronų patiekalų, kurie turi šį ingredientą. Tiesa, gal ir ne visiems patiks specifinis skonis, bet kam patiks, tikrai apsidžiaugs išbandę.

Lęšiai

Raudoni, žali, geltoni, juodi ar rudi. Nesvarbu kokios spalvos lęšius pasirinksite, jie puikiai paįvairins mitybą. Jų sudėtyje gausu baltymų, maistinių skaidulų. Tiesa, jų daugiausia ruduose ir žaliuose lęšiuose. Svarbiausias dalykas vegetarams, jog lęšiuose gausu geležies, kurios kartais trūksta tiems, kurie atsisako mėsos.

Turint namuose lęšių, visada galima pagaminti daugybę skirtingų patiekalų. Jei norisi lengvesnės vakarienes, paruoškite salotas, jei žiemą norisi šilumos, puikiai tiks sriuba. O kur dar takos ar buritos įdarytos lęšiais. Galite trumpam pasijusti lyg esate saulėtoje Meksikoje.

Špinatai

Tikra super daržovė. Žaliuose lapeliuose gausu magnio, fosforo, geležies, cinko, mangano, seleno, kalcio bei baltymų. Špinatai turi ir vitaminų: A, B, C, PP. Jie tinkamai veikia virškinimą, gelbsti nuo celiulito ir padeda džiaugtis skaisčia oda.

Šviežius galima naudoti salotoms, sumuštiniams. Šaldytus, troškiniams, sriuboms, apkepėlėms. Tiek šaldyti, tiek švieži lęšiai yra maistingi.

***
Taigi, nors pasaulyje ir nėra vieno produkto, kuris užtikrintų visavertę mitybą ir stiprų organizmą, įtraukite į kasdienę vegetarišką mitybą lęšius, špinatus, jūros dublius ir riešutus. Ne tik patiekalai bus skanesni ir sotesni, bet ir vitaminų bei kitų naudingų medžiagų dozė, gerokai didesnė.. Verta atsiminti, kad kuo daugiau skirtingų ingredientų lėkštėje, tuo įvairesnių medžiagų gauname. Sotus skrandis ir sveikas kūnas.

Radvilė Mikalčiūtė @Meniu.lt

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną