Prastai matote? Gerkite žalią arbatą (sveikata)

Prastai matote? Gerkite žalią arbatą (sveikata)

Žaliosios arbatos naudingų savybių tyrimai tęsiasi. Mokslininkai nuolat randa vis naujas šio unikalaus produkto vertybes. Dar viena žinia atkeliavo iš Honkongo – žalioji arbata gali apsaugoti nuo tokių regos sutrikimų kaip glaukoma ir katarakta. Mokslinio progreso ir naujausių technologijų dėka, tyrėjai jau anksčiau žalioje arbatoje aptiko antioksidantus, kurie vadinami katechinais. Jie priskiriami antioksidantų „šeimynai“, kurioje yra ir vitaminas C, E, liuteinas, zeaksantinas. Visi šie antioksidantai gerai žinomi savo apsauginėmis savybėmis. Pats stipriausias katechinas – epigallokatechinas (EGC), jis daug stipresnis už vitaminus E ir C.

Taigi, dabar mokslininkai atliko tyrimus su laboratorinėmis žiurkėmis. Griaužikamas davę žaliosios arbatos ekstrakto akių audiniuose aptiko katechinus. Nors buvo atlikta daug tyrimų, tačiau iki šiol, niekas nežinojo, kad katechinai iš skrandžio ir virškinamojo trakto patenka į akių audinius. Ragenos lęšiuko, tinklainės, kraujagyslės ir drėgmės analizai, parodė, kad kai kurios akies struktūros įsisavino atskirus katechinus. Maksimalios koncentracijos katechinų laikas varijavo nuo pusvalandžio iki dvylikos valandų. Apsauga nuo žalingo oksidacinio streso akyse tęsėsi iki dvylikos valandų po žalios arbatos vartojimo. Šiais rezultatais mokslininkai džiaugiasi ir atliks dar daugiau tyrimų, kad galėtų išsiaišinti katechinų poveikį akių audiniams.

Beje...

Cukrus padeda įsisavinti naudingas medžiagas esančias arbatoje. Pasirodo, cukrus organizmui padės geriau įsisavinti arbatoje esančius antioksidantus – katechinus, kurie apsaugo nuo vėžio, diabeto, insulto, širdies ligų ir regos sutrikimų.

Anksčiau buvo manoma, kad į žaliąją arbatą dedant cukrų sumažėja šio gėrimo vertingos savybės. Visgi, naujausi eksperimentai pateikė visiškai priešingus rezultatus: „blogasis“ cukrus kartu su žaliąja arbata tampa naudingu. Arbata, su cukrumi, net 3 kartus padidina katechinų, esančių joje, įsisavinimo intensyvumą. Dietologai taip pat rekomenduoja visaip gardinti žalią arbatą – be cukraus dėti citriną ar kitus vaisius, kad katechinai įsisavintų dar geriau.

Raminta Skripkaitė
Šaltiniai: The Times of India; medicinform.net
Nuotrauka: corbis.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną