Naujausia mada – rožinis vynas

Naujausia mada – rožinis vynas

Dėl globalinio atšilimo bei per didelio produkcijos pasirinkimo įprastus vynus vis sunkiau parduoti. Išimtis – populiarėjantys rožiniai vynai, kurių pardavimai nuolat auga. Prancūzijos ekspertai prognozuoja, kad vasarą net pusę parduotų vynų sudarys rožiniai. Tuo tarpu Didžiojoje Britanijoje per paskutinius metus rožinių vynų pardavimai išaugo 29 proc. ir 2007 metais sudarė 351 mln. svarų. Pagaliau šis vynas prilyginamas raudonajam ir baltajam vynui. Rožinis vynas tapo pilnaverčiu pastarųjų konkurentu. Dabar tai ne tik gėrimas, patiekiamas vasarą prie ant grotelių keptų patiekalų, ar pasibaigus alui. Apsipirkdami žmonės vis dažniau renkasi rožinį vyną, restoranuose pastarojo užsisakoma taip pat vis dažniau.

Pastaruoju metu apie „naują“ tendenciją pradėjo rašyti ir Didžiosios Britanijos spauda. Ekspertai tokį pokytį vynų rinkoje prognozavo jau prieš trejus metus, tad tendencija anaiptol nėra nauja. Anksčiau daugelis vynų žinovų priskirdavo rožinius vynus prastesnių kategorijai. Tačiau per paskutiniuosius dešimt metų rožiniai vynai „įžengė“ į kitą vartojimo etapą: pasikeitė jų pateikimas, nebeliko sezoniškumo. Rožinių vynų pasirinkimas gana platus, todėl jį galima derinti su įvairiais patiekalais, o taip pat gerti kaip aperityvą. Pastebėta, kad šiuos vynus pamėgo jaunesnė karta: 18-25 metų žmonės, kurie iki šiol nesidomėjo vynais. Įdomiausia, kad ši tendencija pasireiškia ne tik Ispanijoje bei Prancūzijoje, bet ir Didžiojoje Britanijoje bei Olandijoje, kur jaunimas iki šiol dažniausiai rinkdavosi alų. Šiemet pirmą kartą vyno suvartojimo rodikliai aplenkė alaus suvartojimo rodiklius – tai rožinių vynų nuopelnas. Didžiojoje Britanijoje rožinis vynas – „ant bangos“: prekybos centruose per kelis metus jo pasirinkimas padidėjo dvigubai (nuo 15 iki 30 rūšių); į gėrimų sąrašą vis daugiau rožinių vynų įtraukiama ir naktiniuose klubuose.

2007 metų geriausio Lietuvoje someljė titulą pelnęs Arminas Darasevičius komentavo, jog Lietuvoje ši tendencija pastebima jau apie tris metus: „Ją labiausiai pajutome pernai: žmonės ateidavo į parduotuvę ir teiraudavosi būtent rožinių vynų. Šiuos vynus renkasi jaunesni žmonės – iki 45 metų. Kadangi rožinis vynas – neįpareigojantis, paprastas ir lengvas bei gražiai atrodo taurėje, jis ypač populiarus vakarėlių metu, dažnai geriamas baruose, vasaros sezono metu. Lietuviai renkasi sunkesnį rožinį vyną – tai, matyt, atsakingas požiūris į vyno gėrimą. Kitose Europos šalyse populiaresni lengvesni rožiniai vynai. Manau, kad ateityje ši tendencija Lietuvoje pasireikš dar stipriau, o rožinio vyno pardavimai ir toliau augs“, – komentavo A. Darasevičius.

Parengė Elena Germanovič
Šaltinis: kurdesz.pl
Nuotraukos: http://pro.corbis.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną