Koks maistas vaikams patinka?

Koks maistas vaikams patinka?

Vaikams ypatingai svarbu, kaip atrodo patiekalas, dar prieš pradedant jį valgyti. Be to - jis turi būti taškus, aiškus ir protingai saldus...

Skanu akims
Valgome produktus ir patiekalus, o ne jų formą. Tačiau, anot straipsnio, nagrinėjančio neurogastronomijos mokslą ir vaizdo poveikį formuojant skonio suvokimą smegenyse, vaikams ypatingai svarbu, kaip atrodo patiekalas, dar prieš pradedant jį valgyti. Tai neturi būti gastronominis, pincetu išdėliotas šedevras, pirmiausia jis turi būti patraukiantis dėmesį ir įdomus, spalvingas, džiaugsmingas, įvairių formų. Visus išvardintus punktus tiesiog idealiai galima išpildyti naudojant daržoves. Taip, vaikai gali su malonumu valgyti daržoves, tik reikia žinoti, kaip jas pateikti. Tegul meniu atsiranda istorijos apie Jūsų patiekalus, tegul daržovės ir vaisiai tampa komiksų herojais.

Žaiskite su formomis, išpjaustymais, žaidybiniais elementais, pieškite ant lėkštės sirupu, balzaminiu actu ar kremu, kurkite įdomius personažus ir Jūsų patiekalai netruks atsidurti tėvelių Instagram ir Facebook paskyrose.

Trašku
Dar viena būtina patiekalo savybė, sukurianti džiaugsmingo valgymo ir pažįstamo, mėgstamo skonio pojūtį – traškumas. Suaugusiems taip pat, bet vaikams jis ypatingai svarbus. O traškūs gali būti ne tik bulvių čipsai, bulvytės fri ar picos padas. Švieži vaisiai ir daržovės, džiovintos pilno grūdo duonelės, džiovinti lavašo trikampėliai su daržovių padažu, džiovyklėje paruošti saldžiųjų bulvių čipsai, kale čipsai, švieži rabarbarai su medumi, kokoso riešutai. Bulvytes fri keiskite orkaitėje be riebalų keptomis bulvių lazdelėmis arba išbandykite fermentuotas bulvytes, kurias kepant nesusidaro nuodinga medžiaga akrilamidas.

Aišku
99 proc. vaikų labiausiai vertina ir mėgsta patiekalus, kur viskas aišku ir atpažįstama. Trintas sriubytes, mišraines, troškinius palikite dienos pietums. Paruoškite maistą taip, kad didžiąją jo dalį ar bent garnyrą vaikas galėtų valgyti tiesiog rankomis (finger food). Tai galėtų būti ant griliaus keptas sūris su įvairiaspalviais daržovių šiaudeliais ir jogurto dažiniu. Neblogas pasirinkimas – vaikų meniu siūlyti mažesnes porcijas patiekalų iš pagrindinio restorano meniu, taip vaikai gali valgyti įprastą suaugusių žmonių maistą, kuris dažniausiai sveikesnis už esantį vaikų meniu. „Art Cafe“ (JAV), kol tėvai geria kapučino kavą, vaikams siūloma vaikiška „babyccinos“ – kakava su pieno puta. Vaikams smagu kopijuoti suaugusiuosius, tegul kopija būna sveikesnė už tėvų pasirinkimą.

Protingai saldu
Pirmasis vaiko gautas maistas, motinos pienas, yra saldus. Todėl natūralu, jog viskas, kas saldu, vaikams dar ilgai išlieka skanu ir godžiai trokštama. Saldumo poreikis yra įgimtas visiems žinduoliams, kadangi cukrus signalizuoja apie energijos išteklius. Tačiau saldu – tai nebūtinai trys šaukštai cukraus stiklinėje gėrimo ar kąsnyje pyrago. Kuo daugiau cukraus gauna organizmas, tuo kitą kartą valgant mažėja saldumo pojūtis, vadinasi, auga ir didesnio cukraus kiekio poreikis.  

Saldumo poreikį natūraliai gali patenkinti vaisiai ir jų padažai, tyrelės, trinti kokteiliai, natūralus medus, orkaitėje kepti obuoliai, chia pudingas su kokosų pienu ir uogomis, kokosų miltų blyneliai, avokadų ar bananų ledai. Vietoje saldžių miltinių desertų išmėginkite vaisių griežinėlius/kubelius su karšto šokolado, riešutų sviesto ar karamelės dažiniu.

Saldžios gali būti net daržovės – karamelizuotos morkos ar burokėliai, kurie, mokant pagaminti, būna saldūs ir be cukraus.

Žunalo Restoranų verslas informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną