Kinų milionieriai dairosi Bordo regiono vyno ūkių

Kinų milionieriai dairosi Bordo regiono vyno ūkių
Kinijos milionieriai reiškia didelį susidomėją Bordo regiono vynuogynais ir su mielu noru investuotų pinigus į šį verslą. Yra keletas priežasčių, dėl kurių Bordo regiono vyndariai tiesiog priversti parduoti savo ūkius: kaip ir kitos ūkio šakos vyndarystė nukentėjo nuo krizės, sumažėjo paklausa prancūziškėms vynams, be to jaučiama didelė konkurenciją iš Naujojo Pasaulio. Šiais metais Kinijos verslininkai jau įsigijo tris ūkius, tuo tarpu dar trys jau yra kinų rankose.

Kelis šimtus metų puoselėjamos vyndarystės tradicijos – šeimos verslas ir vynuogių ūkiai paveldimi iš kartos į kartą jų savininkus verčia apsišarvuoti kantrybe ir stiprybe – kovojama iki galo, tačiau išlaikyti ūkius ir pilis pavyksta ne visiems. Anot Paul-Henry de Bournazel, kurio protėviai vyndarystę Cateau de Malle puoselėjo virš 400 metų, niekas neparduoda nuosavybės su džiaugsmu, tačiau sunku rasti pilis, kurios nebūtų parduotos už gerą kainą.

Bordo regione įsikūrusios konsultacinės įmonės „Vineyard Intelligence“ direktorius Alexander Hall teigia, kad šiuo metu pardavimai gana nedideli, tačiau per pastaruosius metus agentai gavo labai daug užklausų. A.Hall prognozuoja, kad tikras bumas turėtų prasidėti dviejų metų laikotarpyje.

Prancūzai garsėja savo patriotizmu, tačiau šiuo atveju jie beveik nesipriešina įsibrovėliams. Bordo regionas 2009 metais išgyveno sunkų laikotarpį: vyno vartojimas ir eksportas į JAV krito 23 procentais, į Didžiąją Britaniją – 25 procentais. Šis nuosmukis pernais buvo kompensuotas tik iš dalies.

Visdėlto į kinus žiūrima ne kaip į užkariautojus, o kaip į regiono gelbėtojus. Praeitais metais Kinija pralenkė Vokietiją ir Didžiają Britaniją Bordo vynų suvartojimo atžvilgiu – šių vynų eksportas į Kiniją užaugo net 67 procentais. Conseil Interprofessionnel du vin de Bordeaux (CIVB), institucijos, atstovaujančios vyno augintojus ir pirkėjus, prezidento Bernard Farges nuomone, Kinijos verslininkų investicijos turėtų paskatinti eksportą dar labiau.

„Yra verslininkų, kurie tiki savo investicijomis, atveria duris į naują rinką ir investuoja pinigus į vynuogių ūkius bei siekia pagaminti puikų vyną,“ - pasakė jis.

Kiti žiūri skeptiškiau ir mano, kad kinų investuotojai stoja į ilgą eilę užsienio investuotojų Bordo regione, įskaitant olandus, anglus, danus. Kai kurie ekspertai pastebėjo, kad Kinijoje nėra susiformavusios vyno kultūros, perkami patys brangiausi, būtinai prancūziški vynai, tačiau jie pateikiami netinkamai, pavyzdžiui 2000 eurų vertės butelis išpilstomas į stikliukus su ledu ir pateikiamas vieno gurkšnio kokteilių pavidalu. Paul-Henry de Bournazel pastebėjo, kad tai keičiasi: „Kinai labai reiklūs ir žingeidūs. Jie pradeda suvokti tikrąją vyno vertę, ne tik jo kainą.“

Sunku prognozuoti, koks bus naujų savininkų vynas, tačiau jų interesai aiškūs. Kinijoje auga vidurinioji klasė, tikimasi, kad jau kitais metais šioje šalyje bus apie 350 milijonų vyno mėgėjų.

Elena Germanovič
Šaltinis: Guardian.co.uk
Nuotraukos: inmagine.com
MENIU.LT informacija

2011 04 27

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną