Kilogramams mažinti - vyšnios

Kilogramams mažinti - vyšnios

Ilgus mėnesius lauktos uogos ir vaisiai galiausiai prisirpo. Turguje ir parduotuvėse jau kurį laiką galime įsigyti vyšnių. Nors jos ne tokios saldžios kaip trešnės, tačiau vitaminų bei mineralinių medžiagų naudingų sveikatai, turi nemažai. Vyšniose yra vitamino C, A, bioflavainoidų, kurie padeda pasisavinti vitaminą C, cukraus, pektinų, mangano. Šiose uogose daugiau nei trešnėse vaisių rūgščių, tačiau mažiau jodo, kalcio bei geležies. Išgyvenantiems dėl kelių papildomų kilogramų rekomenduojama bent po saujelę per dieną suvalgyti vyšnių.

Vyšnios – norintiems sulieknėti

Šios uogos pasižymi nedideliu kalorijų kiekiu: 100 gramų uogų yra 61 kcal, turi mažai riebalų ir daug vandens. Dėl šių savybių padidėja energijos kiekis ir medžiagų apykaita. Daugelis žmonių valgo daug vandens turinčius vaisius ir uogas. Štai vyšnios padės norintiems atsikratyti viršsvorio. Jose didelis kalio ir mažas natrio kiekis. Vyšnios padeda kontroliuoti vandens sulaikymą organizme. Laikantis dietos, jos pašalina perteklinį vandens svorį.

Vyšnios pasižymi gydomosiomis savybėmis – jos prieuždegimiškai veikia, o taip pat užkerta kelią arterijų uždegimui, t.y. apsaugo nuo širdies ir kraujagyslių ligų. Šios uogos padeda kovoti su kai kuriomis vėžio formomis, sumažina artrito, podagros ir galvos skausmus. Vyšnių vartojimas - sveikas ir saugus būdas gauti melatonino, be to jos gerina fiziologinę ir psichinę savijautą. Jose daug antioksidantų, kurie kovoja su laisvaisiais radikalais.

Iš vyšnių galima spausti sultis, virti kompotus, džemus, uogienes, gaminti vyną, antpilus, likerius. Perdirbtos uogos išlaiko gydomąsias savybes. Prieš gaminant uogienes ar džemus reikia pašalinti kauliukus, kadangi juose esti junginiai, kurie gali sukelti migreną. Kompotams bei šaldymui tinkamiausios didelė uogos.

Elena Germanovič
Šaltinis: poradnikzdrowie.pl; weightlossforall.com
Nuotraukos: corbis.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną