Kaulus stiprina ne pienas

Kaulus stiprina ne pienas

Ar tikrai reikia vartoti pieno produktus norint tureti stiprius kaulus?

Kai pasakai žmogui, kad jam reikėtų atsisakyti pieno produktų, tai tuoj pradeda klausti iš kur gaus kalcio. Šį kartą apie dar vieną, gana netikėtą, produktą, kuris, kaip rodo moksliniai tyrimai, yra labai naudingas kaulams. Ir tas produktas yra slyvos.

Floridos valstijos universiteto profesorius Bahram H. Arjmandi teigia, kad ištyrus labai daug vaisių, džiovintos slyvos turi didžiausią teigiamą poveikį, kalbant apie įtaką kaulų tankiui. Buvo atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 100 post-menopauzinio amžiaus moterų. Vienai grupei (55 moterys) buvo nurodyta per dieną suvalgyti 100g (apie 10 slyvų) džiovintų slyvų per dieną, kai kita grupė vartojo toki patį kiekį džiovintų obuolių. Abi grupės moterų taip pat gavo 500 mg kalcio ir 400 IU vitamino D per dieną.

Slyvas vartojusios moterys turėjo didesnį kaulų tankį

Metus laiko moterys vartojusios slyvas turėjo žymiai didesnį kaulų tankį nei tos kurios valgė džiovintus obuolius. Panšūs rezultatai buvo ir ankstesnėje trumpesnio laikotarpio studijoje, kur taip pat slyvas vartojusios moterys turėjo didesnį kaulų tankį. Teigiama, kad slyvos mažina kaulų resorbciją (kaulų ardymą). Čia priminsių, kad kaulinis audnis yra nuolatos perdirbamas/ardomas (tai atlieka ląstelės osteoklastai) ir po to vėl iš naujo "gaminamas" naujas kaulas (tai alieką ląstelės osteoblastai). Jei kaulų ardymas prilygsta statymui tuomet kaulų tankis ir išlieka stabilus. Tačiau jei ardymas viršyja statymą - kaulų tankis pradeda mažėti ir per ilgesnį laiką gali išsivystiti osteoporozė ar padidėti kaulų lūžių riziką.

Slyvose yra daug antoksidantų

Tad galite pradėti valgyti slyvas. Mano nuomone vartojant džiovintas geriau jas išmirkyti, nes tada bus lengviau suvirškinti. Slyvos taip pat gerai jei yra užkietėje viduriai. Taip pat slyvos turi vieną didžiausių antioksidantų potiancialų (antoixidant potential) pagal ORAC skalę - 8500 μmol of TE/100 g. Ir tai vienas didžiausių antioksidantų potencialų tarp visų vaisių. Štai  obuoliai (šviežūs) - 2200 -4200 μmol of TE/100g (priklausomai nuo rūšies), avietės - 4900 μmol of TE/100 g, šilauogės - 6200 μmol of TE/100g, miške augančios mėlynės - 9200 μmol of TE/100g. TE- yra trolox equivalent, trolox yra sintetinis vitaminas E, kuris naudojamas laboratorijoje kaip matuoklis palyginti įvairių produktų antioksidantų potencialą. Bet antioksidantų potencialas priklauso nuo to kokiose sąlygose augalas augo, taip pat nuo transportavimo, saugojimo ir t.t. Tad slyvas tikrai verta valgyti. Tiesa yra viena problema, slyvos yra gana daug purškiamos tad geriau pirkti ekologiškas.

Kas dar naudinga kaulams

Kaulams dar gerai žalios spalvos daržovės (salotos, spinatai, salierai), taip pat, brokolis, Collard green, chia seklos, visi šie išvardnti produktai turi kalcio ir kitų kaulams (ir ne tik) reikalingų medžiagų. Bet kaulams reikia ne vien kalcio, labai svarbus vitaminas D, kuris pagerina kalcio pasisavinimą, taip pat reikia magnio stroncio, barono, silicio (jo daug turi horsetail/ dirvinis asiūklis), taip pat vitamino C. Dar labai svarbu sportuototi, nes fizinis krūvis stiprina kaulus.


Straipsnio autorius: Andy Jaksevičius
Šaltinis: sveikatossaltinis.blogas.lt
Tai yra asmeninė autoriaus nuomonė, už straipsnio turinį ir kalbą Meniu.lt portalas neatsako.

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną