Kalorijų ir riebalų žudikai

Kalorijų ir riebalų žudikai

Atšilus orams opus klausimas tapo papildomi kilogramai, ankštos suknelės, dietų maratonai bei stebuklus žadančios piliulės. Vis pritrūksta laiko, kartais nugali tinginys, o tikėdamiesi greito rezultato perkame preparatus ir viliamės, jog nereikalingi kilogramai tirpte ištirps...  Tačiau, ne viskas taip greitai pildosi... Dietologai patarai rinktis sveikesnį variantą - vartoti natūralius produktus.

Aitrieji čili pipirai

Jie turi deginančių savybių, organizme spartina medžiagų apykaitą, o tai įtakoja geresnę kraujotaką ir didelių kalorijų kiekių deginimą. Priežastis – aktyvusis komponentas kapsaicinas, kuris burnoje sukelia degimo jausmą. Ši medžiaga gerina virškinimą, turi vitaminų A, B, B6, C, E, folio rūgšties, kalio, daug magnio ir geležies. Kapsaicinas laisvina vidurius, sergant palengvina kvėpavimą, gali sumažinti cholesterolio kiekį. Tačiau visgi šį prieskonį reikėtų vartoti saikingai. Taivanio mokslininkai ištyrė faktorių, naikinantį kalorijas – vienok, kol kas laboratorijų sąlygomis. Specialistai pataria, padauginus aitriųjų čili pipirų, neužgerti vandeniu. Pasak jų, kapsaicinas netirpsta vandenyje, tik riebaluose. Todėl efektyvu išgerti pieno, suvalgyti ledų ar jogurto. Tuomet sudeginsime kalorijas.

Beje, daugelis pietiečių vartoja čili pipirus: meksikiečiai mano, kad aštrieji pipirai padeda prašviesėti mintims, indai tiki, kad šis produktas išlaiko kūne stiprybę.

Baltoji arbata degina riebalus

Vokiečių tyrėjai išsiaiškino, jog baltoji arbata (mažiausiai perdirbta ir natūraliausia tarp visų arbatos rūšių) lėtina riebalų ląstelių augimą. Baltoji arbata didesniu kiekiu, nei juodoji ar žalioji, praturtinta metilksantinais ir epigalokatechinais – medžiagomis, galinčiomis šalinti iš organizmo toksinus bei palaikančios teisingą širdies veiklą. Tokiomis savybėmis gali pasigirti tik šviežia baltoji arbata, paruošta iš džiovintų žiedlapių ir jaunų lapelių. Gazuoti bei saldinti gėrimai, sudėtyje turintys baltosios arbatos, su šviežiai pagaminta arbata be cukraus bendro turi labai mažai.

Pusryčiai greitinantys medžiagų apykaitą

Neturite laiko pusryčiams? Mažiau nei per 30 minučių galima paruošti naudingus pusryčius, gerinančius medžiagų apykaitą organizme. Rūpios duonos skrebučiai, liesa varškė, stiklinė apelsinų sulčių, žiupsnelis apelsinų žievelių, slyvos ir melisos šakelė. Patarkuokite apelsino žievelių, supjaustykite slyvas (vieną ar dvi), suberkite į puodelį, truputį pavirę ant lėtos ugnies, įmeskite šakelę melisos. Gautą masę sumaišykite su varške, tuomet galite kabinti šaukštu arba tepti ant rūpios duonos riekelės bei užgerti stikline apelsinų sulčių. Toks valgis labai skanus, gerai pasotina, suteikia jėgų bei aktyvumo visai dienai. 340 kalorijų.  

Raminta Skripkaitė
Šaltiniai: kedem.ru; bbc.co.uk
Nuotraukos: corbis.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną