Kaip "išsukti" restoraną? I dalis

Kaip "išsukti" restoraną? I dalis

Atspirties taškas
Visų pirma, turite tiksliai įvardinti savo restorano verslo koncepciją, atsižvelgdami į būsimus (arba esamus) Jūsų klientus (svečius). Kitas svarbus dalykas, kurį pamiršta daugelis naujai atsidarančių įstaigų – įvertinti, kokia analogiškų įstaigų Lietuvoje padėtis. Pasidomėkite artimiausiais (tiek geografiškai, tiek ir idėjiškai) konkurentais ir tai padės Jums lengviau ieškoti išskirtinumo. Galite būti viena iš dešimties toje pačioje gatvėje esančių picerijų, bet jei rasite savo išskirtinumą ir gaminsite kokybišką produktą, vietos Jūsų įstaigoje bus rezervuotos mėnesiui į priekį, kol kitų picerijų vadovai nervingai rūkys kamputyje.

Versle produktas ar prekė yra atspirties taškas. Tiesą sakant, tai ir yra viso ko pagrindas. Rinkodaros strategijos – tai tik pagalbinis įrankis, padedantis pasiekti norimus pardavimus. Prekė yra pats svarbiausias dalykas, į kurį reikėtų susikoncentruoti, kai kalbame apie verslą, nes tai yra mainai – žmogus savo pinigus išmaino į daiktą ar paslaugą ir jei tai, ką jis gauna, yra nevykęs produktas, žmogus netaps lojaliu klientu ar pirkėju. Nesvarbu, kas tai būtų – ar šlepečių pora, ar maitinimo įstaigos paslaugos. Posakis, jog sėkmingam restoranui svarbu trys dalykai: vieta, vieta ir dar kartą vieta – atgyvena. Žmonės eina valgyti ten, kur skaniau, o ne ten, kur arčiau ar vieta gražesnė. Esminis dalykas, lemsiantis sėkmę – patenkinti žmogaus lūkesčiai, o dar geriau, kai pavyksta tuos lūkesčius pranokti, tuomet verslas tikrai vystysis sklandžiai. Investuokite pirmiausia į gerus produktus ir gerą šefą, taip sutaupysite reklamos išlaidas. Patikėkite, tai atsiperka, visiškai nepriklausomai, ar Jūs haute cuisine restoranas, ar 10-ies vietų dienos pietų kavinukė.

Nebūkite nuobodūs

Atrodo, jog nuo 2007 metų kasmet į rinką išleidžiamas vis naujesnis „iPhone“ ar kitas „Apple“ įmonės produktas. Ir visi mes puikiai žinome, jog šios prekės nėra visiškai naujos, dažniausiai pateikiama ta pati koncepcija ir tik šiek tiek patobulinta, atnaujinta ir pertvarkyta jos versija. Masinio vartojimo produktus kuriančios įmonės siekia inovacijų, kuriomis patenkina žmonių norą vartoti ir palieka klientą su šypsena veide, įsigijus naują daiktą. Kodėl taip yra? Todėl, kad konkurencija yra vienas didžiausių faktorių, kuris skatina įmones generuoti tikras arba menamas inovacijas ir naujoves. Greito maisto įstaigos, tokios kaip „McDonald‘s“ ar „Burger King“ nuolat kuria naujus patiekalus, naujus kompleksus, kad išlaikytų klientų srautą, jų susidomėjimą.
Susikoncentruokite ties kokybe, bet nepamirškite keisti meniu kas sezoną (ar kas dieną, jei tokia restorano koncepcija), priklausomai nuo sezoninių produktų ir vyraujančių gastronominių tendencijų.

Pagalvokite apie tikslinę rinką arba... sukurkite ją
Klasikinė rinkodara susideda iš daugelio elementų, tokių kaip strateginė restorano vieta, tinkamos akcijos, reklamos formos ir priemonės bei kt. Tačiau kuriant ar vystant verslą, pirmiausia reikia nuspręsti, kam Jūs dirbsite, kas bus Jūsų tikslinė rinka arba, paprasčiau kalbant – Jūsų lojalūs klientai.
Jei gerai žinote ko nori Jūsų tikslinė auditorija (maistas, kainos, aplinka, pateikimas, renginiai), tuomet ji tampa lojaliais restorano klientais. Tokie žmonės ne tik padeda suburti dar didesnį gerbėjų būrį, bet ir skleidžia reklamą iš lūpų į lūpas, kuria Jūsų įmonės reputaciją.
Jūsų užduotis – išsiaiškinti ir patenkinti savo lankytojų poreikius, surenkant informaciją apie juos.

Keletas faktorių, pagal kuriuos kuriama tikslinė rinka:

1.    Geografinis faktorius – pagal šalies/miesto vietą, dydį, rinkos dydį ir kt.
2.    Demografinis faktorius – tai potencialių klientų amžiaus, lyties, pajamų, etninės kilmės tyrimas ir statistikos vedimas.
3.    Psichografinis faktorius – tai žmonių gyvenimo būdas, motyvai, asmeniniai poreikiai.
4.    Naudos faktorius – juo tiriama, ko žmonės tikisi iš to produkto, kokią naudą, jų nuomone, jis jiems suteikia.

Atsargiai, čia labai paprasta paslysti. Nebandykite aprėpti kuo daugiau tikslinių grupių, kartais jos tiesiog „netelpa po vienu stogu“ dėl pernelyg skirtingų požiūrių ir vertybių.
Tačiau, gudriai žaidžiant, galima sujungti keletą, iš pirmo žvilgsnio atrodytų niekaip kartu nesiderinančių tikslinių grupių. Pavyzdžiui, greito maisto mėgėjai ir ekologiškais produktais, aplinkosauga ir aukšta maisto kokybe besidomintys klientai. Šios idėjos pavyzdys – greito maisto restoranų tinklas „Chipotle“, kuris susitelkia į socialinius faktorius, tokius kaip aplinkosauga, ekologiškų žaliavų naudojimas, o tai verčia klientus rinktis sveikesnį maistą arba pritraukia sveikai jau gyvenančią klientūrą. Čia naudojami ekologiški, ūkininkų užauginti produktai, patiekalai yra patiekiami lėkštėse iš perdirbtų medžiagų – apgalvotos ir tokios smulkmenos.
Jei turite pakankamai drąsos, sėkmės ir teisingų idėjų (dažnai įgyvendintų ir pasiteisinusių užsienyje), spjaukite į teoriją apie tikslinę grupę ir tapkite tikslinės rinkos kūrėjais patys, o tiksliau – sukurkite poreikį savo „produktui“, nes Jūsų unikalus, galbūt vienetinis „produktas“ neturi dar esamų vartotojų ar mėgėjų (analogiško „produkto“ tiesiog dar nebuvo rinkoje!). Jeigu pasiūlysite kažką unikalaus ir naudosite tinkamą komunikaciją tam paskleisti, svečiai iš pradžių užsuks paragauti iš smalsumo (nes žmonės linkę bandyti tai, kas nauja, neragauta). Tikėtina, kad jei jiems patiks, jie taps nuolatiniais klientais, o Jūs turėsite absoliutų išskirtinumą ir pranašumą.
Tačiau su išskirtiniu produktu pasirenkite dirbti išsijuosę – juk žmonės turi priprasti ne tik prie skonio, bet ilgainiui asocijuoti produktą tik su Jūsų vardu!

STRATEGINIS PLANAVIMAS KONKURENCINAM PRANAŠUMUI
Planavimas ir konkurencinis pranašumas yra tie elementai, kurie ne tik gali padėti įmonę apsaugoti nuo netikėtumų, bet ir padėti jai tobulėti. Aišku, planai keičiasi arba juos reikia koreguoti, bet jei žmogus ar įmonė neturi tikslų, verslo veikla gali pakrypti bet kuria linkme, kartais ir liūdna.
Strateginis planavimas – tai įmonės valdymo procesas, kurio metu kuriamas ir palaikomas balansas tarp organizacijos tikslų bei išteklių. Tuo tarpu konkurencinis pranašumas – tai kompanijos ir jos produktų unikalių ypatybių komplektas „čia ir dabar“, kurios yra ne tik patrauklios klientams, bet ir planuojamu laikotarpiu paklausios rinkoje.

3 konkurencinio pranašumo tipai:
1. Kaina.
2. Produkto arba paslaugos kokybė.
3. Niša.
Patrauklus išskirtinumas dažnai sukelia netiesioginį prieraišumą prie tam tikros įmonės, o tiksliau – prie jos siūlomos produkcijos. Pavyzdžiui, šiandien, kai pasaulis tampa multikultūriniu žmonių mišiniu, kurio skirtingi atstovai turi skirtingus tikėjimus, papročius ir tradicijas, ypač kai kalba pasisuka apie maistą, ypatingai svarbus personalizuotas požiūris. Suteikdami klientui galimybę rinktis patiekalo dydį, ingredientus, komplektaciją, įgausite rimtą konkurencinį pranašumą. Tai bus aiški Jūsų įmonės pagarbos visiems esamiems ir potencialiems klientams išraiška, kuri neabejotinai padės sukurti platesnę tikslinę rinką.

Laukite tęsinio…

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną