Kaip išsukti restoraną

Kaip išsukti restoraną

Lietuvoje turime apie 3500 restoranų, kavinių, barų, užeigų. Oho! Ir tai tik oficialiai besiskelbiančių. Jeigu esate puikioje vietoje ir gaminate puikų maistą, tai dar nereiškia, kad būsite sėkmingi. Gera vieta ir geras maistas yra pats, kas prekybos centras su stovėjimo aikštele ir maišeliais prekėms susidėti. Tai yra privaloma, kad išgyventumėte. Norint nuo išgyvenimo pereiti į sėkmingą verslą, reikia kai ko daugiau. Maistas ne namie – tai kai kas daugiau nei „tingiu gaminti, skubu, noriu sutaupyti laiko, susitinku su draugais išlenkti po bokalą ar su draugėmis po vyno taurę“. Juk į kino teatrus neinate vien dėl filmo, nes jį galite parsisiųsti. Galvokite plačiau. Galvokite. Galvokite nuolat.

Šiek tiek pagalvojau už jus ir mintimis dalinuosi nemokamai. Tikiuosi už tai gauti bent vieną asmeninę padėką. Tik tiek.

Reklaminė kampanija be biudžeto

Neturite galimybių paleisti televizijos kampanijos, reklaminių skydelių internete ar spaudos maketų lauko stenduose. Tai kainuoja, dažnai nemažai ir ne visada yra efektyvu. Yra begalės nemokamų arba labai pigių būdų apie save papasakoti. Kaip ir daugelyje industrijų, manau restoranų kavinių ypatingai, svarbiausia, kritiškai svarbu ir be to neįmanoma sulaukti sėkmės – mano aplinkos rekomendacijos. Šiuo metu žinau bent kelias vietas, kuriuose yra skanu, bet nesu jose buvęs. Ten skanu, nes tą esu girdėjęs iš trijų, keturių žmonių. Ten tikrai skanu. Nors dar neragavau.

Dauguma žmonių pas jus užsuks pirmą kartą. Pirminį srautą jūs turėsite vien dėl to, kad esate nauja vietelė. Tikėtina, kad ją atidarėte ten kur praeina žmonės. Ką iš jūsų vietelės išsineš pirmieji žmonės, nuo to priklausys, ar jie grįš ir atsives draugų. Pirmieji lankytojai taps jūsų reklaminiais skydeliais, televizijos klipais ar lauko reklamos maketais. Jus galite tiek suformuoti jų nuomonę, tiek paskatinti tą nuomonę skleisti. Apie tai rašo dauguma rinkodaros genijų, bet kaip tą padaryti? Keletas paprastų ir nieko nekainuojančių triukų:

-    Duokite ką nors, ko nepažadėjote. Jeigu esate pub'as – iškvieskite taksi nemokamai, jeigu esate restoranas – įdėkite deserto išsinešimui nemokamai, jeigu kavinė –  prisiminkite, ką dienos pietums valgė tam tikri žmonės ir kitą kartą paklauskite tiksliai atsiminę: „Jums to paties? Brokolių sriubos su vištienos salotomis ir kava?“. Skatinkite apie jus kalbėti, suteikite tam pagrindo.

-    Pavadinkite patiekalus garsenybių vardais, gatvių pavadinimais, automobilių markėmis, išmaniųjų telefonų pavadinimais, spalvomis ar kt. Turėkite kažką crazy agresyvaus, jeigu esate orientuoti į jaunesnę auditoriją. Tai skatins kalbas apie jus. Vyresnei auditorijai tai neatrodys labai įdomu, o labiau trikdančiai.

-    Paprašykite savo artimiausių draugų parašyti Facebook'e, kad atrado smagią naują vietą, kurioje skanu, gražu, jauku ar kt., ką norite pabrėžti. Svarbu, kad tai atrodytų nesuplanuota, natūralu. Keliems jūsų draugams ir jums patiems tai padarius, apie jus sužinos keli tūkstančiai žmonių.

-    Kalbėkite apie savo restoraną kaip eilinis vartotojas viešose vietose. Važiuojate visuomeniniu transportu? Sėdite kitoje kavinėje ir geriate kavą? Stovite prekybos centre eilėje? Apsimeskite, kad kalbate mobiliuoju telefonu ir pasakojate draugui, kaip vakar skaniai pavakarieniavote naujoje kavinėj, bare, restorane.

Taip pat svarbu, ko nedaryti:

-    Nesiūlykite specialių kainų pirmąją savaitę. Nuo pirmų dienų darydami nuolaidas pritrauksit nuolaidų medžiotojų ir taupuolių auditoriją. Vėliau pigumos įvaizdžio neatsikratysite, o grįžtančius taupuolius nuvilsite ir apie nusivylimą jie kalbės garsiai. Labai garsiai, nes tokie taupuoliai dažniausiai kalba garsiai, jeigu jiems kas nors nepatinka.

-    Nekabinkite balionų ant fasado, nedalinkite skrajučių mieste, nesiuntinėkite SMS. Tai tas pats, kas dalinti nuolaidas. Nebent esate kebabų kioskas arba čeburėkų mašina ant ratų. Tai nėra nieko originalaus ir neužsitarnausite išskirtinumo lankytojų galvose, o priešingai – įstosite į eilinių užeigėlių sąrašą.

-    Neužkniskite savo Facebook'o fanų. Dažnas naujos vietelės noras bet kokia kainą patraukti dėmesį per Facebook'ą rašinėjant kasdien, kartais ir po kelis kartus su veikla nesusijusius dalykus. Pavyzdžiui, kaip nuotaikos? Ką šiandien nuveikėte? Gražios šiandien buvo varžybos, ar ne? Tai yra labai blogai. Tas pats, kas dalinti lankstinukus su 50% nuolaida dienos pietums.

-    Nepaleiskite netyčia užklydusių. Dažnai atsiradus naujai vietai smalsu, kas tai per vietelė. Pasakokite visiems užėjusiems apie save, bendraukite, o ne stovėkite vandens prisemtomis burnomis. Jie neturi apie jus nuomonės. Padėkite ją susidaryti.

Išsukote? Nesustokite galvoti

Dienos pietūs elektroniniu paštu

Neužtenka apie savo dienos pietų meniu paskelbti vien tik iškaboje prie durų ar savo Facebook profilyje. Palikite lapukus ant stalo su užrašu „Mielai jums pranešime apie dienos pietų meniu jūsų nurodytu el. pašto adresu“. Galima suformuluoti gražiau, žaismingiau, bet mintis tokia: 10 – 11 val. gavęs laišką apie tai, kas man skanu, daug šansų, kad daugiau nesvarstysiu kitų variantų. Būsite pirmi man priminę, kad reikės tuoj pietauti.

Dienos pietų rezervacija

Dienos pietūs, tai ne vakarienė su gera draugų kompanija, kai laiko niekas neskaičiuoja. Suteikite galimybę savo klientams iš anksto prieš atvykstant užsisakyti maistą. Klientai iškart atvykę galės pietauti, o jūs lengviau planuosite porcijas.

Nemokami užkandžiai belaukiant maisto

Taip, tai papildomos išlaidos, bet įtraukite tai į reklamos sąnaudas, nes po šito apie jus kalbės ir prisimins. Kadangi dauguma nevalgo pusryčių, tai dažnai pietų sulaukti nėra lengva. Pavaišinkite lankytojus elementariais sūrio, svogūnų ar kumpio skonio sausainukais (geriausia pačių keptais), kol jie laukia maisto. Jums tai nekainuos daug, bet patikėkite, sulauksite grįžtančių klientų.

Dienos vakarienės meniu

Formuokite klientų įprotį vakarieniauti ne namuose, nes taip pigiau ir, svarbiausia, susitaupo laikas. Kaip ir dienos pietums, ruoškite dienos vakarienės meniu. Kaip ir dienos pietus, tai gali sudaryti keli patiekalai su vyno taure arba alaus bokalu. Apie tai informuokite dienos pietų metu. Kasdien keiskite patiekalus.

Vakarėlio pakuotės

Jūsų kavinėse kasdien lankosi žmonės, kurie vakare dalyvauja vakarėliuose, įmonių baliuose ir pan. Pasiūlykite jiems vakarėlių maisto ir užkandžių pakuotę 6-8 žmonėms. Apie tai informuokite savo klientus lankstinukais ant staliukų. Būkite pasiruošę vakarėlio pakuotę pagaminti per vieną valandą, nes dažnai geros mintys kyla spontaniškai.

Tai tik keletas minčių. Kas sėkminguosius skiria nuo likusių? Jie mintis įgyvendina, o ne sako „Nu jo, gal ir nieko, reikės gal pabandyt“. Išvardintos mintys galėtų išplėsti jūsų verslo galimybes, jeigu:

-    Jūsų kainos bus geros. Nėra tikslo būti pigiausiais. Vienas ar du litai esmės nekeičia. Tai ne benzinas, duona, kiaušiniai ar dešra. Tai šiek tiek prabangiau – maistas ne namie. Jeigu būsite labai pigūs, tapsite ne kokybiški ir jumis pradės abejoti. Nenusipiginkite. Tai nepatiks vartotojams ir jūsų akcininkams ar jums patiems.

-    Kažkuo garsėsite. Turėkite unikalų skonį, skonių derinius, unikalius patiekalus. Tą turite jausti, kas jus išskiria. Jeigu neturite – eksperimentuokite, susikurkite ir pasinaudokite tuo. Šašlykai – restoranas Molėtų plente, kibinai – Senoji kibininė Trakuose, cepelinai – užeiga Karmėlavoje. Tai sėkmės pavyzdžiai.

-    Neklauskite, ar buvo skanu. Tai yra bereikšmis klausimas, kurio atsakymas dažniausiai keliauja į šiukšlių dėžę. Jeigu skanu nebuvo, klientas jausis nepatogiai, nejaukiai. Jeigu ir atsakys, kad buvo neskanu, bus sukelta nereikalinga įtampa. Šis klientas niekada negrįš.

-    Nesukelkite įtampos. Jeigu pats klientas sako, kad buvo neskanu, mažiausia ką jūs galite padaryti – atsiprašykite ir padarykite nuolaidą arba pavaišinkite nemokamu desertu. Tai privaloma. Kitaip jis niekada negrįš ir apie jus papasakos visiems savo draugams, bendradarbiams, giminėms.

Tai gi, mielieji, neužtenka daryti vien to, ką darote kasdien, kad būtumėt sėkmingi. Tai tik keletas idėjų jūsų naujoms galimybėms. Jų yra begalės. Atsitraukite nuo produktų užsakymų ir nuveikite kažką naudingesnio ir prasmingesnio savo pačių labui.

Esu šventai įsitikinęs, kad bet kuri užeiga, restoranas ar kavinė šiek tiek pasistengus sulauktų dvigubai daugiau lankytojų. Mielai priimčiau iššūkį tuo pasirūpinti. Nemokamai. Kodėl nemokamai? Nes gaila, kai geros idėjos ir lieka idėjomis.

Autorius: Karolis Baleiša



Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną