Ką geriausia dėti į pusryčių lėkštę?

Ką geriausia dėti į pusryčių lėkštę?

Portalas MaistoGidas.lt atliko apklausą, kuri parodė, kad dažniausiai lietuviai pusryčiams renkasi sumuštinius.

Kalbiname gydytoją dietologę Eglę Kliukaitę, norėdami sužinoti, ar sumuštiniai yra geras pasirinkimas pusryčiams.

Yra senas posakis, kur į visi žinome- pusryčius pats suvalgyk, pietus su draugu pasidalink, o vakarienę priešui atiduok. Kiek yra teisingas toks pasakymas?

Pusryčiai, tiek vaikams, o ir suaugusiems yra tikras energijos šaltinis, padedantis palaikyti aktyvią fizinę ir protinę veiklą. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad žmonės, kurie rytais pusryčiauja, mažiau užkandžiauja kaloringais užkandžiais ir dažniau renkasi sveikesnius užkandžius, todėl lengviau išlaiko sveiką svorį ir mažiau vargina antsvoris, nutukimas ateityje. Pilnaverčiai pusryčiai mažina persivalgymų tikimybę dienos metu ir ypatingai vakare. Pusryčiaujantys vaikai geriau mokosi, lėčiau pavargsta, geriau koncentruoja dėmesį, geresnė tiek trumpalaikė, tiek ilgalaikė atmintis. Be to, valgydami pusryčius, aprūpinsime visas organizmo sistemas ne tik energija, bet ir būtiniausiomis, vertingomis maisto medžiagomis – angliavandeniais, baltymais, riebalais, vitaminais, mineralais, mikroelementais, biologiškai aktyviomis medžiagomis. Subalansuoti pusryčiai – gera dienos pradžia.

Apklausa parodė, kad populiariausias maistas pusryčiams yra sumuštiniai. Ar tai geras pasirinkimas? Jeigu ne, tai kuo rekomenduotumete pakeisti sumuštinius?

Būtų idealu, jei pusryčiai būtų subalansuoti ir gautume tinkamą kiekį angliavandenių, baltymų bei truputi riebalų, o taip pat vitaminų bei mineralinių medžiagų. Tad sumuštinis su tamsia duona, liesa mėsa, paukštiena, žuvimi, liesa varške ar sūriu bei daržove tikrai nėra blogas pasirinkimas, tik nesinorėtų, jog pusryčiams valgytume tik sumuštinius, juk galime įtraukti į pusryčių meniu ir pvz.: košes, kiaušinių patiekalus, pieno produktus, vaisius ar daržoves.

Pusryčiams rinkitės kuo natūralesnius produktus. Puikiai tinka įvairios košės ar tamsi duona su grūdais, kuriuos valgydami papildysime organizmą vitaminais, mineralais, augaliniais baltymais ir riebalais, be to tai puikus skaidulinių medžiagų šaltinis. Taip pat galime rinktis baltymų turinčius produktus – varškę, sūrius, jogurtą, paukštienos, žuvies gabalėlį ar kiaušinį, taip papildysime organizmą kalciu, geležimi. Pusryčiams paįvairinti įtraukite mėgiamas daržoves ar vaisius, kurie geras vitaminų, mineralų ir skaidulų šaltinis. Rupios duonos riekelę ar košę galite pagardinti sviestu ar aliejumi.

Kaip pasigaminti sveiką sumuštinį?

Tamsios duonos riekė (gali būti su grūdais), šaukštelis alyvuogių aliejaus, virtos paukštienos gabalėlis ar varškė su žalumynais ir mėgiama daržovė.

Antras pagal populiarumą produktas, kurį respondentai nurodė apklausoje, yra sausi pusryčiai. Kalbiname šio produktų gamintojų atstovą norėdami daugiau sužinoti apie šį produktą.

Jūsų įmonė gamina sausus pusryčius. Pats pavadinimas nurodo, kad tai maistas skirtas pusryčiams. Kodėl būtent pusryčiams?

Įmonės produktai yra gaminami tik iš natūralių žaliavų be GMO (genetiškai modifikuotų organizmų) ar kitokių priedų. Produkto gamybai naudojama ekstruzijos technologija, kai žaliava verdama po aukšto spaudimo garais (be jokių riebalų). Toks metodas leidžia produkte išsaugoti daugybę naudingų maisto medžiagų, vitaminų ir mineralų. Pusryčiai yra svarbiausias dienos valgis, tad natūralus bei naudingomis medžiagomis praturtintas maistas yra teisingas pasirinkimas pusryčiams. Sausuose pusryčiuose yra daug angliavandenių, kurie suteikia energijos ir nuotaikos visai dienai. Sausi pusryčių dribsniai yra lengvai ir greitai paruošiami - tokį produktą galima valgyti ne tik lėkštėje su pienu, sultimis, jogurtu ar pan., tačiau ir kaip užkandį - jis yra patrauklaus skonio abiem variantais. Šiais laikais, kai visi skuba, sausi pusryčiai ryte yra būdas sutaupyti laiko ir skaniai pavalgyti. Yra pirkėjų, kurie sausus pusryčius vertina ir už tai, kad jie yra gaivūs, kad nėra toks sunkus maistas ryte kaip pavyzdžiui sumuštiniai. Kadangi šie gaminiai yra dažniausiai vartojami su pienu arba sultimis (kiti dar vartoja uogas ar vaisius kaip papildomą priedą) - tai taip pat praturtina organizmą įvairiomis naudingomis medžiagomis. Žinoma, sausus pusryčius galima vartoti ir kitu paros metu, tačiau įprastas vartojimo laikas yra rytas. Ir kodėl gi nepradėti dienos skaniai pavalgius ir praturtinus organizmą reikalingomis medžiagomis!?...

Sprendžiant iš spalvingų ir nuotaikingų pakuočių, šis produktas labiau skirtas vaikams. Ar jis tinka ir suagusiems?

Sausi pusryčiai yra dažniausiai orientuoti į vaikus. Tai išduoda spalvingas ir ryškus pakuotės dizainas, linksmas herojus pristatantis gaminį, įvairios į vaikus orientuotos reklaminės kampanijos. Vaikai mėgsta šiuos produktus, nes tai saldu (vaikai mėgsta saldumą), lengvai ir greitai paruošiama (praktiškai nereikia tėvelių pagalbos), populiarūs vaikiški skoniai (šokoladas, medus, braškės ir pan..). Bet, nėra abejonių, jog šie produktai tinka ir vaikams, ir suaugusiems. Dažnai tėveliai valgo tai, ką valgo ir jų vaikai (nes tai atitinka esamą madą), tik apie tai ne visiems pasakoja. Kitu požiūriu - šių produktų savybės (apie kurias jau kalbėjome) yra reikalingos ir naudingos ne tik vaikams, bet ir suaugusiems žmonėms. Žinoma, sausų pusryčių rinka auga ir keičiasi, didėja jų suvartojimas, todėl atsiranda vis daugiau šių produktų, kurie skirti suaugusiems arba netgi tam tikrai suaugusiųjų grupei (pavyzdžiui sausi pusryčiai tik moterims ar panašiai). Toliau sparčiai didėjant gyvenimo tempui turėtų atsirasti dar didesnis pasirinkimas analogiškų gaminių.

Sausų pusryčių pasirinkimas tikrai nemažas. Ar sunku įtikti pirkėjams? Ar pastebite, kad keičiasi pirkėjų skonis, poreikiai?

Sausų pusryčių pasirinkimas parduotuvių lentynose yra labai didelis ir jis vis auga. Vartojimo tendencijos rodo, jog kyla ne tik suvartojimo procentai, bet ir produktų pasirinkimo galimybės. Inovatyvios technologijos skatina atsirasti naujiems, patrauklesniems produktams. Pirkėjų poreikiai keičiantis produktų aplinkai taip pat didėja. Jie nori matyti lentynose įvairesnių skonių, patrauklesnių pakuočių ar labiau subalansuotos mitybos produktų. Pirkėjai vis labiau atkreipia dėmėsį į produkto natūralumą, praturtinimą naudingomis medžiagomis (mineralais, vitaminais). Produkto įpakavimai taip pat keičiasi, nes atsiranda patogesnių, įvairesnių pakuočių. Pirkėjai vis labiau kreipia dėmesį į informaciją esančią ant pakuotės, todėl tai verčia kuo smulkiau ir išsamiau aprašyti produkto sudėtį, savybes. Populiariausi skoniai išlieka šokolado, medaus, tačiau atsiranda ir įvairesnių (vartojant produktą kasdien kyla noras turėti pakaitalą). Šiuolaikiniam vartotojui aktualus natūralumas, todėl rinkoje vis daugiau atsiranda ekologiškų gaminių ar mažiau apdorotų (pavyzdžiui turinčių daugiau skaidulinių medžiagų). Vartotojų poreikius formuoja ir patys pusryčių gamintojai- stengdamosis išsiskirti rinkoje įmonės kuria naujus analogų neturinčius produktus, o tai formuoja ir naują požiūrį bei naujus poreikius žmonėms.

Šaltinis: www.maistogidas.lt
Nuotrauka: inmagine.com

2011 09 13

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną