Jūsų vaikas nutukęs – ko imtis?

Jūsų vaikas nutukęs – ko imtis?

Pasak amerikiečių mokslininkų, didžiausias vaikų priešas – televizorius, valgymas ne šeimos rate bei miego trūkumas. Tokias išvadas padarė mokslininkai iš Ohio universiteto.

Tyrime dalyvavo daugiau kaip 8,5 tūkstančio 4 metų amžiaus vaikų. Mokslininkai pastebėjo, kad nutukimas mažesnis tarp vaikų, kurie praleido priešais televizoriaus ekraną ne daugiau negu 2 valandas per parą, tuo tarpu miegojo bent jau 10 valandų bei valgė vakarienę susėdę su šeima prie vieno stalo. Šie veiksniai daro tiesioginę įtaką atžalos sveikatai bei elgesiui.

Tyrimui vadovavusi Sarah Anderson teigė, kad šie trys faktoriai mažina vaikų nutukimą net vaikams, kurie ypač linkę tukti. S.Anderson palygino nutukusių vaikų procentą šeimose, kuriose buvo ir nebuvo išpildytos visos trys sąlygos. Pirmu atveju nutukusių vaikų skaičius sudarė 14,3 procentų, tuo tapu vaikams, vakarieniaujantiems ne kartu su šeimos nariai, miegantiems mažiau nei 10 valandų per parą ir praleidžiantiems daugiau nei 2 valandas prie televizijos ekrano – 24,5 procento.

Pasirūpinti vertėtų ne tik vakariene šeimos rate

Vaikų nutukimą taip pat lemia pagreitėjęs gyvenimo tempas – sveikais vaikų pietumis tėveliams tiesiog neturi laiko pasirūpinti, tad palieka vaikams pinigų, o tie nusiperka maisto. Dažniausias vaikų pasirinkimas nesveiki užkandžiai. Tad valgyti namuose ir šeimos rate – vaikams labai svarbu, ir ne tik vakarienę.

Neigiamus vaiko mitybos įpročius gali išvystyti ir patys tėvai, per prievartą verčiantys valgyti atžalas. Palaipsniui vaiko skrandis išsitampo ir organizmas reikalauja daugiau maisto, pradeda augti vaiko svoris. Atžalos nutikimo rizika irgi didesnė, jei bent vienas iš tėvų yra nutukęs ar nuo to kenčia kiti artimi giminaičiai. Vaiko nutukimą taip pat gali lemti tokios ligos kaip diabetas, skydliaukės nepakankamumas, sutrikusi medžiagų apykaita, antinksčių veiklai ar kitos ligos.

Vertėtų nepamiršti ir vaiko fizinio aktyvumo. Nutukimas negresia tuomet, kai energijos išeikvojama daugiau nei suvartojama, tad reikėtų pasirūpinti, kad vaikas pakankamai judėtų.

Kokių produktų reikėtų vengti?

Prieš kelis metus Europos Sąjunga ypač susirūpino kraupia statistika – vaikų su antsvoriu skaičius pasiekė apie 22 milijonus, iš kurių 5 milijonai yra nutukę. Paskaičiuota, kad vaikai suvartoja per mažai vaisių ir daržovių – rekomenduojama paros norma yra 400 gramų, tuo tarpu Lietuvoje vaikai jų suvartoja 35 procentais mažiau, t.y. tik apie 260 gramų. Mitybos specialistai teigia, kad vaikams, kuriems nuo mažens įskiepyti sveiki mitybos įpročiai ir vėliau jų laikosi. Tad pratinkite vaiką prie sveikų užkandžių: morkų, obuolių, kitų vaisių bei daržovių, spauskite šviežias sultis. Žinoma, geriausia jei vaisiai ir daržovės – iš jūsų užauginto sodo ar daržo.

Ne paslaptis, kad vaikai – dideli smaližiai. Tad vertėtų nebepirkti meduolių, sausainių, pyragėlių, bandelių, tortų bei saldžių vaisvandenių, kurie ypač kaloringi – geriau duokite vaikui atsigerti mineralinio vandens. Makaronų patiekalai bei manų košė taip pat skatina mažylių tukimą, ją geriau pakeisti grikių ar avižine koše, kurios nėra kaloringos.

Elena Germanovič
Nuotrauka: inmagine.com
MENIU.LT informacija

2010 08 26

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną