Internetinės tendencijos restoranams

Internetinės tendencijos restoranams

Šį kartą apžvelkime, kas darosi už Jūsų restorano ribų, tačiau ne gatvėje, o internete. Ir ne Lietuvoje, o užsienyje. Apžvelgę užsienio tendencijas matysite, kuo gyvensime Lietuvoje po kelerių metų. Tai vienas iš nedaugelio pliusų, nes taip mes galime vytis pasaulines tendencijas. Apžvelgsime, kokie yra vartotojų įpročiai ieškant internete informacijos, susijusios su restoranais.

•    „Sveiki“ restoranai. Interneto vartotojai vis dažniau ieško sveiką maistą tiekiančių restoranų. Daugiausia tokių paieškų atliekama sausio mėnesį. Tikriausiai tai galėtume įvardinti kaip naujametinius pažadus gyventi sveikiau. Bet kokiu atveju, kiekvienais metais tokių vartotojų vis daugėja. Po truputį praeina laikai, kai svarbiausia daug ir pigiai pavalgyti. Tai nebūtinai reiškia, kad reikia pakeisti restoranų modelį ir pradėti gaminti tik sveikus patiekalus. Skonis ir sotumas niekur nedingsta. Reikia pagalvoti, kaip skanų ir sotų maistą paversti dar ir sveiku, maistingu ir suderintu.

1_grafikas

•    Restoranų rezervacijos. Nėra labai didelė naujiena, tačiau esminis dalykas, kuris keičiasi – vietos restorane rezervuojamos internetu: elektroniniu paštu, Facebook paskyroje arba rezervacijų sistemose. Vartotojai kuo toliau, tuo mažiau turi noro ir laiko bendrauti gyvai. Todėl labai svarbu būti matomiems internete ir greitai reaguoti, nes esate tik vienas iš daugelio restoranų, kuriuos renkasi vartotojas.

2 grafikas_1

•    Restoranai šalia manęs. Labiausiai auganti tendencija, įtakota išmaniųjų telefonų naudojimo augimo. Jei savo išmaniajame telefone Google paieškos sistemoje įvestumėte „restoranas“, paieškos rezultate matytumėte arčiausiai esančių restoranų sąrašą. Šiame sąraše atsidursite, jeigu tinkamai sukonfigūruosite savo restorano paskyrą Google sistemoje.

3_grafikas

•    Geriausi restoranai mieste. Paieška, susijusi su geriausiais restoranais konkrečiame mieste. Vartotojai neturi laiko ir noro atlikti restoranų rinkos tyrimų konkrečiame regione. Dažnai pasikliaujama straipsniais, kuriuose aprašomi geriausi restoranai konkrečiame mieste arba regione. Tinkamai padirbėjus, šiuose straipsniuose galima atsidurti.

•    Atsiliepimų portalų įtaka. Atsiliepimų platformos, kuriose vartotojai dalinasi savo įspūdžiais apie restoranus, tampa vis svarbesnės. Paieškos rezultatai grafike atspindi globalių restoranų atsiliepimų ir palyginimo platformų TripAdvisor ir Yelp populiarumo augimą. Kitų žmonių patirtis Jūsų restorane vis labiau formuoja Jūsų potencialių lankytojų nuomonę. Šiais interneto laikais viskas dar labiau permatoma ir klaidos kainuoja brangiai.

Jei rezervacijas vis dar pildote į sąsiuvinuką, o internetas dažniausiai naudojamas, kai norite perskaityti naujienas ir atsakyti į elektroninius laiškus, tuomet štai – keli patarimai, kaip šią dar neištirtą technologijos pažangą išnaudoti labiau:

  • Sekite apie Jus atsirandančius atsiliepimus, komentarus, straipsnius. Yra įvairių įrankių, kuriais pasinaudoję, galėsite gauti automatinius pranešimus, jeigu apie Jus parašė straipsnį, atsiliepimą, komentarą ar kt. Jausite pulsą ir galėsite greitai sureaguoti, kol neigiamas atsiliepimas nepasėjo savo sėklos.
  • Pagrindinė reputacijos internete valdymo taisyklė – net jeigu esate teisus, atsiprašykite ir duokite ką nors nemokamai: kavos puodelį, pietus ar dovanų čekį. Priešingu atveju turėsite didesnių nuostolių.
  • Skatinkite laimingus klientus apie Jus teigiamai atsiliepti. Nėra nieko gėdingo po kliento padėkos žodžių už puikią vakarienę paprašyti įspūdžiais pasidalinti internete.
  • Neprašykite draugų arba patys nerašykite apie save teigiamų atsiliepimų. Išlindusi yra iš maišo gali per brangiai kainuoti, o ir sudarys tik mažą dalį atsiliepimų. Nebandykite gyventi neegzistuojančioje realybėje.
  • Prašykite specialistų pagalbos. Išmanyti interneto niuansus nėra savaime suprantamas dalykas. Interneto svarba auga, ir tai tikrai nėra mada. Tai jau įtakoja Jūsų verslą ir šiuos dalykus turite valdyti Jūs arba geriau už Jus tai suprantantis žmogus.
  • Internete žmonės linkę hiperbolizuoti realybę. Jeigu netinkamai suvaldysite neigiamus komentarus, prarasite krūvas pinigų. Jeigu tinkamai pateiksite save iš gražiausių, skaniausių ir jaukiausių pusių, tapsite tokie populiarūs, jog reikės tik spėti suktis.

Karolis Baleiša
Restoranų verslas (www.restoranuverslas.lt)
Straipsnyje naudoti grafikai iš Google Trends

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną