Dietų maratonas

Dietų maratonas

Pavasaris – tradiciškai metas, kai norime atsikratyti per žiemą priaugtų nereikalingų kilogramų. Taigi atsidarome internetą arba nusiperkame knygų bei žurnalų su „stebuklingomis“ dietomis, žadančiomis, kad per trumpą laiką pavyks tapti lieknoms ir gražioms. Mėginame laikytis dietos, tačiau rezultatai dažniausiai būna trumpalaikiai. Pasirodo, kad dažnai veltui apribojame savo mitybą.

Dr. Thomas Wadden iš Pensilvanijos universiteto, ištyrė 1,5 tūkstančių mokslinių darbų apie dietas – tik 10 iš jų rado patikimus įrodymus, tačiau jie nebuvo labai įtikinantys. Geriausia pagal reitingus įvertinta Weight Watchers dieta padeda sulieknėti vidutiniškai 2,3 procento per du metus. Tuo tarpu, vertinant moksliškai, efektyvus kūno masės mažinimas sudaro 10 procentų per pusmetį, o taip pat tokio svorio sėkmingas palaikymas be bumerango efekto. Deja, sulieknėti pavyksta kas dešimtam žmogui , tuo tarpu apie 65 procentai patiria nusivylimą, nepriklausomai nuo pasirinktos dietos. Dažnai prarandamas ne tik laikas bei pinigai – po eilinės nesėkmės neretai imamasi dar griežtesnių priemonių, kurios gali pakenkti sveikatai, pvz.: pradedama vartoti daug organizmą valančių priemonių. Išsivysčiusiose šalyse rinkos dalis, susijusi su dietomis yra gerai išvystyta, tačiau jeigu visos priemonės būtų veiksmingos negalima būtų tiek užsidirbti. Tačiau mokslininkai teigia, kad neverta kaltinti vien dietų, dažnai žmonės pradeda valgyti mažiau, kas prieštarauja mūsų organizmo biologiniams dėsniams. Mokslininkai teigia, kad skanus maistas bei intensyvūs erotiniai patyrimai veikia mūsų smegenis kaip narkotikai. Nenuostabu, kad nuo maisto galima tapti priklausomais.

Dažnai atrodo, kad žmogus pats sugeba kontroliuoti apetito jausmą, o iš tikrųjų jis priklauso nuo daugelio faktorių – genetikos, hormonų pusiausvyros bei aplinkos poveikio. Kai kurie žmonės stipriau jaučia kartų skonį, tai nulemia jų genai. Dėl šios priežasties jie nemėgsta daržovių, o verčiau renkasi saldumynus - lengva suprasti kokios laukia pasekmės.

Jeigu maitinsimės produktais, kuriuose daug lengvai įsisavinamų angliavandenių, bus pastoviai dirginama kasa, kas gali privesti prie diabeto. Apetitą reguliuoja ir hormonai, o taip pat sotumo peptidas – nutukusių žmonių organizme net ir prisivalgius šio peptido pagaminama mažai. Už apetito reguliavimą atsakinga ir neurologinė sistema, o nutukusių žmonių smegenys pastoviai gauna žinią „valgyti“. Argi tai reiškia, jog nėra sėkmingų vaistų nuo viršsvorio, kurie sutramdytų mūsų smegenis nuo tokių minčių? Rinkoje tokių vaistų nėra, tačiau neverta nusivilti. Ekspertų teigimu, subalansuota mityba, pvz.: viduramžių virtuvės patiekalai gali padėti atsikratyti netinkamų mitybos įpročių, tokių kaip persivalgymas. Ji taip pat sumažina daugelio susirgimų riziką bei padeda palaikyti intelektualinį darbingumą.

Kaip matome, pasiekti gerų rezultatų ne taip lengva, tačiau neverta nurašyti žmoniškų pastangų - noro sulieknėti. Remiantis kitais tyrimais, norint, jog dieta būtų efektyvi reikia jos griežtai laikytis. Tai daryti ne visada lengva, o kurią dietą reikėtų pasirinkti siekiant ilgalaikių rezultatų – skaitykite kitame straipsnyje.

Elena Germanovič
Šaltinis: focus.pl
Nuotraukos: www.corbis.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną