Dietologijos sprogimas: su jūros kopūstais nebaisus bet koks riebus maistas

Dietologijos sprogimas: su jūros kopūstais nebaisus bet koks riebus maistas

Pergyvenantiems dėl viršsvorio, dėmesį verta atkreipti į jūros kopūstus. Šis, geranoriškas Niukaslo Universiteto (Newcastle University) mokslininkų patarimas, pagrįstas atliktų bandymų rezultatais. Pasirodo, valgomuosiuose dumbliuose yra neįprastos struktūros ląstelienos. Būtent ši medžiaga ir užkerta kelią įsisavinti didžiąją dalį riebalų iš maisto, suvalgyto kartu su jūros kopūstais.

Tai tikra sensacija dietologijoje. Mokslininkai siūlo povandeninės kilmės ląstelieną dėti į visus riebius produktus: dešras, dešreles, paštetus, pyragėlius ir t.t. Liesėjantis žmogus galės valgyti kiek norės. Tiesiog trys ketvirtadaliai prarytų riebalų organizme neužsilaikys.

Kodėl reikia valgyti jūros kopūstus?
Jūros kopūstai naudingi ir skanūs, o jų vartojimas teigiamai veikia organizmą:

* patenkina organizmo poreikį maisto skaidulomis ir jodu, kurių trūkumas sukelia centrinės nervų sistemos darbo sutrikimus, mažina protinių ir fizinių galimybių potencialą;
* jodas gerina baltymo, fosforo, kalcio ir geležies, o taip pat aktyvina fermentų įsisivinimą;
* šalina toksinus, sunkiuosius metalus ir radionuklidus;
* kompensuoja vitaminų bei mineralinių medžiagų trūkumą;
* gerina virškinimą ir medžiagų apykaitos procesus organizme;
* normalizuoja centrinės nervų sistemos, širdies ir kvėpavimo sistemos darbą;
* normalizuoja kraujospūdį, cholesterolio ir trigliceridų kraujyje kiekį;
* stiprina imuninę sistemą;
* normalizuoja skydliaukės funkcijas;
* turi antivirusinių savybių;
* mažina kraujo klampumą, reguliuoja kraujagyslių tonusą;
* kraujagyslėse lėtina aterosklerozės procesą;
* gydo odos ligas, odai suteikia tamsesnį atspalvį;
* šalina vyriškas ir moteriškas lytines disfunkcijas;
* gydo moterškas ligas ir gerina vyrišką potenciją;
* žinomas, kaip galingas afrodiziakas.

Kam nerekomenduojama?

Nepatariama jūros kopūstų valgyti sergantiems plaučių tuberkulioze, nefritais ir neuroze, furunkulioze, homoragine diateze, dilgėline, o taip pat besilaukiančioms. Draudžiama šį produktą valgyti ir esant gastritui, enteritui, skrandžio opai ir dvylikapirštės žarnos uždegimams, kepenų bei tulžies ligoms.

Kas juose naudingo?

Jūros kopūstuose (laminarijoje) gausu žmogui būtino jodo, aminorūgščių, vitaminų ir mikroelementų, kurių negalima rasti nė viename kitame augale. Šis vandens augalas – tikras mikro ir makro-elementų sandėlis. Jame esantis jodas, kobaltas, cinkas, geležis, kalis, fosforas (iš viso 40 elementų) – puikios priemonės, normalizuojančios medžiagų apykaitą organizme bei turinčios švelnų, vidurius laisvinantį poveikį.

Pagal skonį jūrų kopūstai – druskos pakaitalas. Geriausia vartoti džiovintus kopūstus, parduodamus vaistinėse. Juos reikia sumalti kavamale ir laikyti ant stalo vietoj druskos. Pakanka 1-2 arbatinių šaukštelių jūros kopūstų 3-4 kartus per savaitę.

Jei žmogų, turintį antsvorio, kankina alkio jausmas, jūrų kopūstus reikia užpilti vandeniu, palaikyti parą, perkošti ir gerti po keletą gurkšnių išalkus. Apetitas dings, nes organizmas greitai gaus visų būtinų medžiagų.

Geresnės, už jūros kopūstus, profilaktikos ir gydomosios priemonės, esant jodo trūkumui ir sergant skydliaukės ligomis, tiesiog nėra. Tai gatavas, natūralus, pačios gamtos sukurtas, idealiai subalansuotas kompleksas. I (jodas – iki 3%); Br (bromas), Co (kobaltas), Zn (cinkas), Mg (magnis), Fe (geležis), K (kalis), Na (natris), S (siera), P (fosforas), N (azotas) ir kiti cheminiai elementai. Vitaminai: А, В1, В2, В12, С, D, Е. Pantoteninė ir folinė rūgštis; polisacharidų (iki 21%); algininė rūgštis ir jos druskos (iki 25%), L-fruktozė (iki 4%); baltyminių medžiagų (iki 9%).

Džiovinti jūros kopūstai - vertingas natūralus produktas, ypač turtingas jodu, vitaminais A1, B1, B2, C; makro ir mikroelementais: chloru, kaliu, natriu, fosforu, geležimi. Jodo trūkumas sukelia daugelį ligų. Jūros kopūstai padeda mūsų organizmui mažinti cholesterolio kiekį kraujyje, reguliuoti virškinimą, mažinti kraujo krešėjimą bei trombų susidarymą. Taigi,  vartokite jūros kopūstus kaip sveiką priedą salotoms, sriubai, kepsniams, kepiniams...

Salotos su silke

Reikės: 100 g saliero šaknies, 80 g morkų, 75 g petražolių, 10 g cukraus, 60 g jūros kopūstų, 65 g augalinio aliejaus, 20 g citrinos sulčių, 20 g krapų.

Nuskustą saliero šaknį ir virtas morkas pjaustome šiaudeliais, petražoles - smulkiai. Jūros kopūstus (džiovintus) pamerkiame 15 min. Tuomet, paruoštus kopūstus triskart apverdame (po 15-20 min), vandens santykiu 3:1. Nuovirą kaskart nupilame. Kopūstus paliekame 30 minučių, silpname acto ir druskos tirpale. Morkas, salierus, jūros kopūstus užtaisome citrinos sultimis, cukrumi, druska (pagal skonį), augaliniu aliejumi, barstome krapais, sudedame silkės filė gabaliukus.

Daržovių mišrainė su jūros kopūstais

Reikės: 100-150 g marinuotų jūros kopūstų, 2-3 morkos, 2-3 burokų, 3 bulvių, 1-2 agurkų, 50-100 g ropinio svogūno, 1-2 šaukštelio augalinio aliejaus ir tiek pat 3% acto, druskos, pipirų, cukraus.

Bulves, burokus, morkas apverdame, atvėsiname ir supjaustome plonais griežinėliais. Agurkus nuplauname ir taip pat supjaustome. Visas daržoves sumaišome, dar įpjaustome svogūno ir dedame marinuotus jūros kopūstus. Užtaisome mišrainę augaliniu aliejumi, actu, druska, pipirais, cukrumi.

Troškinti jūros kopūstai su vištiena

Reikės: 200 g virtų jūros kopūstų, 700 g vištienos, 50 g kiaulienos lašinukų, 1 šaukštelis sojos padažo, pusę galvutės svogūno, 1 kiaušinio baltymas, druskos (pagal skonį).

Svogūną virtą vištieną supjaustome gabalėliais, svogūnus – smulkiai. Į stipriai įkaitintą keptuvę su nedideliu kiekiu aliejaus beriame svogūnus, apkepame, tuomet dedame apvirtus jūro kopūstus, vištienos gabalėlius, pilame ½ stiklinės sultinio ir paliekame. Patiekiant galima pabarstyti sezamo sėklomis.

Jei negalite pakęsti

...jūros kopūstų skonio, nereikia savęs prievartauti. Tiesiog į pirmuosius bei antruosius patiekalus įdėkite šaukštelį džiovintų kopūstų, susmulkintų į miltelius. Patiekalų skonis nepakis, o vertingas savybes organizmas puikiai įsisavins.

Raminta Skripkaitė
Šaltiniai: healthy.net; medicalnewstoday.com
Nuotraukos: inmagine.com
Meniu.lt informacija


Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną