Būsimieji virėjai Prancūzijoje pristatė Lietuvos kulinarinį paveldą

Būsimieji virėjai Prancūzijoje pristatė Lietuvos kulinarinį paveldą

Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokykla dalyvauja „Mokymosi visą gyvenimą programos Comenius“ projekte „Gimtojo krašto gastronomijos pristatymas Europai“ Nr. LLP-COM-DP-2007-LT-00105. Projekto tikslas – supažindinti Prancūzijos ir Norvegijos partnerius su Lietuvos kulinariniu ir kultūriniu paveldu.

2009 m. vasario 19–29 dienomis baigiamoji programos dalis vyko Prancūzijos Le Manso miesto Lycee Professionnel Helene Boucher mokykloje. Šioje projekto programos dalyje dalyvavo Prancūzijos, Norvegijos ir Lietuvos turizmo bei aptarnavimo sferos specialybių mokiniai.

Iš Norvegijos atvyko 10 mokinių ir du lydintys mokytojai, kurie juos moko virėjo ir padavėjo specialybių.

Iš Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokyklos vyko puikus būrelis mokinių, besimokančių virėjo (Sabina Kovzan, Viktorija Grinevič, Deividas Dimša, Viačeslav Sinkevič, Kymantas Zabarauskas), virėjo ir konditerio (Teresa Gerasimovič, Oksandra Jarilinaitė, Modestas Urbonavičius), padavėjo ir barmeno (Alina Masoit) bei viešbučio darbuotojo (Martynas Maldžius) specialybių. Juos lydėjo anglų kalbos mokytoja Rūta Biržienė ir kulinarijos mokytoja Vida Bingelytė.

Prieš vykdami į Prancūziją mokiniai, vadovaujami kulinarijos mokytojos metodininkės Vidos Bingelytės, talkinant projektų vadovei L. Bargailienei, anglų kalbos mokytojai R. Biržienei, prancūzų kalbos mokytojai A. Grašienei, VU Skandinavistikos centro asistentei J. Petronytei, informacinių technologijų mokytojui M. Vaisėtai, parengė lietuvių virtuvės patiekalų pristatymą lietuvių, prancūzų, norvegų ir anglų kalbomis, iliustruotą pačių pagamintais patiekalais. Leidinys, pristatytas projekto metu, padarė be galo didelį įspūdį.

Taip pat buvo organizuota plati kultūrinė programa, kurios metu buvo aplankyta Atlanto pakrantėje esanti Normandija su San Mišelio kalnu, puikiu kraštovaizdžiu ir daugybe pilių, gėrėtasi Le Manso bei Sumuro senamiesčiais. Netrūko ir profesijai naudingų išvykų. Aplankytos stalo įrankių, sūrių, dešrų, vyno, šampano, kalvadoso, natūralių sirupų bei likerio gamybos įmonės. Jų patalpose įkurtų muziejų gidai išsamiai pristatė ne tik dabartinę įmonių veiklą, bet ir verslo pradininkus bei istoriją. Apsilankymas ekologiškai auginamų daržovių ūkyje leido susipažinti su glaudaus bendradarbiavimo principu – „iš daržo į restorano virtuvę“.

Mokiniai ir mokytojai taip pat dalyvavo socialinėje projekto programos dalyje. Lankydamiesi mokinių bei mokytojų šeimose, turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su šeimų tradicijomis, gyvenimo būdu, pomėgiais.

Profesinės projekto programos dalies metu mokiniai praktikavosi Le Manso miesto restoranuose, kavinėse bei viešbučiuose. Jie ne tik pamatė, kaip dirba prancūzų virėjai, bet ir patys darbavosi. Sukdamiesi kaip vijurkai, lietuvių mokiniai pelnė daug pagiriamųjų žodžių iš restoranų meistrų bei šeimininkų.

Savo profesines kompetencijas ir lietuvių virtuvės patiekalus mokiniai pristatė tarptautinės vakaronės metu, kurios gausų septyniasdešimties svečių būrį sudarė Lycee Professionnel Helene Boucher mokyklos mokytojai, atstovai, kvalifikacijos egzaminų komisijų nariai bei garbės svečiai.

Lietuvių mokiniai svečiams paruošė užkandį iš karpio bei lydekos vyniotinių, daržovių ir gaivaus padažo, taip pat patiekė karštą vaisių desertą su riešutais ir medumi bei spanguolių ir vanilės padažais, kuris, beje, sulaukė didžiausio pasisekimo.

Viešnagės pabaigoje buvo suorganizuotos draugiškos futbolo rungtynės tarp prancūzų, lietuvių ir norvegų mokinių bei mokytojų komandų. Laimėjo Lietuvos mokiniai. Pergalė tapo dar malonesnė sužinojus, kad tai – pirmoji svečių pergalė viso projekto metu.

Dalyvavimas projekte mokiniams suteikė puikią galimybę patobulinti savo profesinius įgūdžius, anglų kalbos žinias, praplėsti sociokultūrinį akiratį.

Profesijos mokytoja metodininkė Vida Bingelytė
Projekto vadovė Lina Bargailienė
Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokyklos informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną