Azijos virtuvės skoniai ir idėjos iš geriausių virtuvės meistrų

Azijos virtuvės skoniai ir idėjos iš geriausių virtuvės meistrų

Prezentacijoje prisistatė naujas asociacijos rėmėjas – UAB „Sanitex“, „Promo Cash&Carry“. Šios kompanijos tikslas – aukšti produkcijos kokybės standartai ir kulinarijos lygio kėlimas. Įmonė bendradarbiauja su didžiausiais Europos šalių daržovių ir vaisių augintojais, šalia įprastų daržovių tiekia iš Lietuvos ir pasaulio skintas prieskonines žoles, mikro žalumynus bei žiedus.

Svečiams vištienos užkandžio suktinuką su ryžių popieriumi, gardintą azijietiškais pagardais, pristatė „Trakų slėnio“ virtuvės šefas Mindaugas Mizaras. Šefas iš ryžių popieriaus darė suktinuką, į vidų dėdamas „China“ rytietiškas daržoves, paskanintas sojos padažu, bei jogurte marinuotą vištienos filė. Mindaugas Mizaras pastebėjo, jog ši „Vilniaus paukštyno“ plonai pjaustyta vištienos filė ypač tinka rytietiškiems patiekalams, nes yra smulkesnė. Vištienos užkandis buvo gardinamas avokado kremu su žaliuoju čili ir laimu, kepintu „Santa Maria“ juoduoju sezamu bei puošiamas šviežių kalendrų daigais ir „Reaton“ „Goma“ padažo oru - putomis.

UAB „Baltic Larus“ šiltajam sezonui akcentavo sūdytą-parūkytą antienos filė, kurios gamyba užtrunka 90 dienų: naudojamas šaltas dūmas veikia kaip konservantas dėl ilgesnio galiojimo iki 3 mėnesių, o filė gali būti naudojama tiek užkandžiams, tiek salotoms, tiek picos pagardams. Kartu pristatyta ir šviežia antienos produkcija.

„Bonduelle“ atstovai priminė Viduramžiais labai plačiai vartotus, o dabar kiek užmirštus pastarnokus, kurie puikiai tinka prie žuvies, paukštienos, jūros gėrybių, raudonos mėsos, sriubose ir padažuose.

Viešbučio „Park Inn By Radisson Vilnius“ gamybos vadovas Jevgenij Volkov įdomiai patiekė antienos užkandį su pakepintomis morkomis, pastarnokais, pjaustytais „kaip namuose“, šviežiais azijietiškais kopūstais „Pak Choi“ bei morkos traškučiu. Virtuvės šefas minėjo, kad svarbiausias akcentas – 12 valandų druska, česnakais, pipirais marinuota antiena, vėliau kepama konvekcinėje krosnyje 10 minučių 180ºC temperatūroje. Garnyrui naudojo morkas ir pastarnoką, „Pak choi“ kopūstą skanino sezamų aliejumi ir laimu. Padažą ruošė iš sojos, vištienos esensijos, kokoso pieno. Puošė mėlynosios morkos traškučiu, žirnių daigais ir šlakeliu sojos padažo. Svečiai galėjo mėgautis neįprastu ir originaliu skoniu.

Edvinas Genys, „Unilever Food Solutions“ technologas, pristatė Azija alsuojančią vietnamietišką „Pho“ sriubą, ruoštą iš brandintos jautienos mentės, rudųjų grybų, šviežių sojos daigų bei daržovių. Svarbus ingredientas – aromatinis sultinys, kuris verdamas iš kaulų, vėliau maišomi svogūnai, imbieras, česnakas, čili pipirai. Gardinimui naudojamas žuvies padažas, maišytas su rapsų aliejumi, citrinžole ir laurų lapais. iSi sifono pagalba pagaminamas eterinis aliejus, naudojant kepintus avinžirnius, kalendrą, pilant jautienos esensiją. Mišinys laikomas per naktį, vėliau išleidus orą, išgaunamas aliejus. Sriubos garnyrui – svogūnų laiškai ir bazilikas, čili pipiras, laimas ir aromatinis aliejus.

azija

UAB „Reaton“ atstovė Ieva Katinaitė papasakojo apie produktus profesionalams: Mahi, Mahi žuvį, šalto spaudimo, ekologišką kokosų aliejų, „Tofu“ sūrį iš sojų, jūros dumblių salotas, azijietiškų padažų liniją, rapsų žiedus, kurie puikiai tinka papuošimams.

Vienas pagrindinių renginio akcentų – Mahi Mahi žuvis, kurią gardžiai pagamino restorano „Soul&Pepper” virtuvės šefas Gediminas Albrichtas. Žuvį palaikė druskos ir cukraus tirpale. Padažui maišė olandišką padažą su „Teriyaki“, taip išgaudamas europietiškui gomuriui priimtinesnį azijietiško skonio variantą. Garnyrui naudojo geltonuosius burokėlius, morkas, salierų kremą su riešutais. Patiekalą gardino batatų kremu, karamelės skonio degintu sviestu, panko džiuvėsėliais su sepijų rašalu, puošė rapsų žiedais ir šviežia kalendra.

Renginio metu buvo pristatyta „Big Green Egg“ keraminė kepsninė, rūkykla, rinkoje išsiskirianti universalumu: paprasta pradėti, greitai pasiekiama aukšta kepimo temperatūra, kuri tiksliai reguliuojama oro srauto pagalba, saugu naudoti - keraminis paviršius neįkaista taip kaip metalinės kepsninės, dėka keramikos patiekalai pasižymi neprilygstamu sultingumu. Pasirinkus tinkamą kepsninės dydį, puikiai tinkama naudoti ir uždarose virtuvės patalpose. Laukui siūlomos didesnės kepsninės. Top šefai pasaulyje renkasi „Big Green Egg“ kepsnines: Rene Redzepi – „Noma“ restoranas, Gordon Ramsay – restoranas „Petrus“, Sergio Herman – „Old Sluis“ restoranas.

 „Big Green Egg“ kepsninėje ėrienos nugarinę su šonkauliuku gamino restoranų grupės „Fortas“ Arūnas Stoškus ir virtuvės šefas Laurynas Bužinskas. Ėrienos pjausnį glazūravo „Teriyaki“, auksaspalviu „Dansukker“ sirupu bei medaus-imbiero padažu. Garnyrui paruošė „Farm Frites“ pateiktas naujoves – ovalias, traškias „Finest Round Cut“ bulvių lazdeles su įdubimu. Skanino „Promo Cash&Carry“ mini baklažanais, „Pak Choi“ kopūstais, puošė daigais ir šviežia kalendra.

Įmonės „Unilever Lietuva ledų gamyba“, pirmaujančios Pabaltijyje kaip didžiausios ledų kompanijos,  atstovė Vida Šukienė priminė, jog pirmieji ledai – užšaldyti vaisiai – kilę iš Azijos. Per metus įmonė pagamina 70 mln. Porcijų ledų, turi 150 skirtingų produktų. Šiuo metu gamina ledus ir su soja bei ryžių pienu, kepa vaflinius indelius, kuria ledų receptūras.

Desertą iš vanilinių ledų su sūria kokosų karamele ir ananasų kremu pristatė restorano „Onorė“ virtuvės šefas Bernardas Anužis. Anot šefo, šie ledai ypatingai ryškaus skonio, o susmulkinti žemės riešutai su sezamo sėklomis, „Farinas“, kokosų kremo, sepijų rašalo ir kondensuoto pieno karamelė bei ananasų kremas, tik pagyvina ir pagardina saldėsį. Bernardas Anužis desertą papuošė begonijų žiedais.

Prie deserto buvo naudojamas UAB „Sangaida“ saldus kokoso kremas. Renginio metu įmonė pristatė ir natūralias, išskirtinio skonio trijų kategorijų „Caraibos“ sultis: tradicines, egzotiškas bei klasikiniams kokteiliams gaminti skirtas sultis. Renginio svečiai buvo vaišinami egzotiškomis imbierų sultimis. Taip pat įmonė supažindino su naujos kolekcijos „Serax“ indų kolekcija, įkvėpta gamtos vaizdinių, pasižyminčia stilingumu.

UAB „MBR Parduotuvių ir restoranų įranga“ pristatė malkinę picos krosnį „Valoriani“, įkaistančią iki 460ºC, kuomet pica gali iškepti per 90 sekundžių, ir elektrinę aukštos temperatūros „Pizza Master“ krosnį. Kartu pasidalino ir Napoletana picos gamybos paslaptimis.

UAB „Manjana“ priminė, jog higiena yra ypač svarbi ruošiant maistą ir aptarnaujant klientus. Įmonė kvietė šiltąjį sezoną pasitikti su išskirtiniu stalo dekoru – servetėlėmis su spauda.

„Melt Water“ atstovas Saulius Bartninkas pristatė ištirpusio ledo geriamąjį vandenį. Šalia Klaipėdos veikiančioje gamykloje inovatyviomis technologijomis kuriamas unikalus vanduo jau populiarus tiek Lietuvoje, tiek Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną