Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

Atskleisti septyni svarbiausi alkoholio pramonės skleidžiami mitai

2011-05-23
Paskelbk savo straipsnį

Europos sveikatos apsaugos institucijos ir organizacijos įspėja pasaulį apie gudrias ir efektyvias alkoholio pramonės lobistines veiklas. Ne paslaptis, kad alkoholio pramonė ilgą laiką darė įtaką vyriausybėms ir visuomenei.

Neseniai pasirodę alkoholio pramonės lobistinės veiklos tyrimai atskleidė gausybę įdomių faktų apie alkoholio pramonės gudrybes, kurie pristatomi leidinyje „Septyni svarbiausi alkoholio pramonės skleidžiami mitai.“

Alkoholio pramonė tvirtina, kad alkoholis turi privalumų, tokių kaip jo skonis ar sukeliama nuotaika, tačiau sąmoningai nuslepia visą eibę trūkumų: sveikatos problemos, priklausomybė, nelaimingi atsitikimai, nusikalstamumas, eismo įvykiai, savižudybės ir t. t. Pastarųjų metų mokslo tyrimai šias grėsmes nuolat išryškina. Tai verčia alkoholio gamintojus ir platintojus stengtis įtvirtinti požiūrį, kad alkoholio vartojimas – tai natūralus procesas, neatsiejamas nuo šiuolaikinės sveikos gyvensenos sampratos: šitai įrodinėdami jie sąmoningai „pamiršta“ informuoti vartotoją apie galimas neigiamas šio produkto vartojimo pasekmes.

Alkoholio pramonė vykdo lobistinę veiklą įvairiais kanalais veikdama politikus ir vartotojus. Visiems būtų geriau, jei vyriausybė vykdytų veiksmingą alkoholio politiką: didintų akcizus, nustatytų mažiausias alkoholio kainas, būtų didinamas alkoholį galinčiųjų vartoti asmenų amžius, būtų ribojamas laikas ir vieta, kur galima nusipirkti alkoholio ir pan. Deja, ne viskas taip paprasta, nes alkoholio pramonės „ilgi pirštai“ pasiekia visus.

Septyni svarbiausi alkoholio pramonės skleidžiami mitai

1. Vartoti alkoholį - normalu, įprasta, sveika ir atsakinga;

2. Alkoholis žalą sukelia tik nedidelei grupei asocialių asmenų, kurie nesugeba susivaldyti vartodami alkoholį;

3. Normalių alkoholio negeriančių suaugusiųjų apskritai nėra;

4. Ignoruokite faktą, kad alkoholyje yra žalingos, priklausomybę sukeliančios cheminės medžiagos – etanolio;

5. Alkoholio vartojimo sukeliamas problemas išspręsime tik kartu;

6. Alkoholio reklama nėra žalinga. Ji skirta tik tam, kad padėtų vartotojui išsirinkti konkretų prekės ženklą;

7. Švietimas apie atsakingą alkoholio vartojimą – tai geriausias būdas apsaugoti visuomenę nuo alkoholio problemų.

Alkoholio vartojimo pasekmės skaudžios, o vyriausybės lieka neveiklios

Nepaneigiami duomenys apie alkoholio daromą žalą nuolat pasiekia visuomenę. Neseniai Pasaulio sveikatos organizacija paskelbė, kad alkoholis kasmet pasaulyje nusineša 2,5 milijono gyvybių. PSO teigimu, alkoholis yra trečioji pagal dydį priežastis, kuri sukelia pirmalaikį mirtingumą ir sumažina sveiko gyvenimo trukmę. Kasmet 320 000 jaunų žmonių (nuo 15 iki 29 metų) miršta dėl alkoholio sukeltų problemų. Tai yra 9% visų mirčių šioje amžiaus grupėje.

Daug sveikatos priežiūros institucijų Europoje pripažino, kad alkoholio pramonė daro didelę įtaką nacionalinių ir Europos vyriausybių politikams. Alkoholio gamintojai ir platintojai gauna daugiausia naudos iš tokios vyriausybės, kuri juos teisiškai kaip įmanoma mažiau riboja. Dėl šios priežasties visame pasaulyje pramonė imasi visų įmanomų priemonių prieš akcizo didinimą, minimalių kainų nustatymą pigiems gėralams, alkoholį galinčių vartoti asmenų amžiaus didinimą, vietų, kuriose būtų galima įsigyti alkoholinių gėrimų, kiekio mažinimą, įspėjamųjų etikečių dėjimą ir reklamos sugriežtinimą. Tai priemonės, kurios mažina vartojamo alkoholio kiekį ir žalą. Pramonė taip pat skatina mokymo programas, kurios dažniausiai yra neefektyvios. Jos nekenkia pelnui ir gerina pramonės įvaizdį.

Vienuolika sveikatos apsaugos organizacijų iš įvairių šalių tyrinėjo pramonės lobistinę veiklą visame pasaulyje. Su alkoholio pramonės pranešimais yra svarbu supažindinti visuomenę ir paraginti netikėti skleidžiamu melu. Labai svarbu, kad specialistai turėtų geriausią įmanomą informaciją apie kenksmingą alkoholio vartojimo poveikį, kadangi ignoruodama ar neigdama faktus pramonė bando užkirsti kelią medžiagos apie baisias alkoholio vartojimo pasekmes sklaidai. Nuolat afišuojamas puošnus ir teigiamas alkoholio vartojimo vaizdas yra pernelyg nutolęs nuo realybės.

Knyga "Septyni svarbiausi alkoholio pramonės skleidžiami mitai"

Parengė: Vaida Liutkutė
Nuotrauka: inmagine.com

2011 05 23