Ar vegetariška mityba padeda išsaugoti jaunystę?

Ar vegetariška mityba padeda išsaugoti jaunystę?

Nėra tikriausiai nė vieno pasaulyje žmogaus, kuris bent retkarčiais nepagalvotų, kad norėtų sustabdyti laiką ir amžinai išlikti jaunas. Nors tai nėra labai realus noras, kai ką padaryti galime. Mūsų kūno senėjimo procesai vyksta greičiau ar lėčiau priklausomai nuo to, kokį gyvenimo ritmą pasirenkame, ar turime žalingų įpročių ir kokį maistą valgome. Taigi, ar tiesa, jog vegetariška mityba padeda išlaikyti jauną išvaizdą?

Vegetarizmo pliusai grožiui ir jaunystei

Visi žinome, kad uogos, vaisiai, daržovės ir riešutai turi daug skaidulų, vitaminų, mineralų, antioksidantų. Šios medžiagos padeda užtikrinti, kad mūsų kūnas gauna viską, ko reikia kasdieniams procesams. Kai žmonės atsisako mėsos, natūralu, jog pradeda vartoti daugiau vaisių ir daržovių, riešutų, vien tam, kad jaustųsi sotesni. Be to, kai kurie tyrimai rodo, kad mėsa sendina organizmą. Įrodyta, jog valgant daug raudonos mėsos, silpnėja kaulai. O jei valgote rūkytas dešreles ar kumpį, produktus, kuriuose gausu druskos, kenkiate odai. Kaip žinome, druska varo skysčius iš organizmo, taip verčia sausėti odą, o sausa oda sensta greičiau. Taigi, vegetariška mitybą tikrai turi pliusų, kurie padeda ne tik mūsų išvaizdai, bet ir sveikatai.

Ne viskas taip paprasta

Net ir žmonės, kurie laikosi vegetariškos mitybos taisyklių, ne visada išvengia senėjimą skatinančių produktų.  Alkoholis, tikriausiai didžiausias kaltininkas. Jis išvaro iš organizmo skysčius, padidina laisvųjų radikalų kiekį kraujyje, taip neleisdamas ląstelėms atsinaujinti. Beje, tikriausiai esate pastebėję, kad veidas parausta išgėrus kažko stipresnio, taip vyksta dėl to, jog alkoholis išplečia kapiliarus. O kur dar greitasis maistas? Juk bulvių traškučiai, sūdyti ir skrudinti riešutai, saldumynai, pieno produktai. Visa tai yra vegetariški produktai, tačiau jie tikrai nepadeda išlaikyti grožio ar jaunystės.

Tai, ką man valgyti, jei noriu išlikti jauna/-as?

Visų pirma, tai nesvarbu ar pasirinksite valgyti mėsą, o gal esate vegatarizmo ar veganizmo šalininkas, svarbu atsisakyti alkoholio, pridėtinio cukraus, riboti druską. Į mitybą įtraukti kuo daugiau, daržovių, vaisių, tačiau nepamiršti ir naudingų riebalų. Atsiminkite, jog nereikia piktnaudžiauti vienu ar keliais produktais, geriau kiekvieną dieną valgyti skirtingą maistą.

Riešutai. Valgant riešutus atsiminkite, jog jie nėra vienodi savo turimomis medžiagomis. Kaloringiausi riešutai yra makadamijų, taigi juos galima rinktis, jei jaučiate, jog nesuvalgote reikiamo kalorijų kiekio. Pistacijose daugiausia skaidulų, o Omega-6 žemės riešutuose.

Avokadai. Avokadai puikus produktas, kurį galima naudoti ant sumuštinio ar salotoms. Taip pat, puikiai tiks paskaninti žaliąjį kokteilį. Tačiau avokadai turi labai daug riebalų, todėl patariama per dieną pasisotinti tik jo pusele.

Skysčiai. Vartokite daug vandens, šiek tiek arbatos, bet jei įmanoma, venkite kavos. Kava yra diuretikas, kitaip tariant, išvalo iš organizmo skysčius ir sausiną odą. Pabandykite paragauti cikorijų ar gilių kavas. Jos turi sveikatai naudingų medžiagų, o ir skonis ne toks įprastas.

***

Taigi, nors vegetariškos ir veganiškos dietos turi pliusų, jose gausu daržovių, vaisių ir tai daro teigiamą įtaką mūsų odai ir kūnui, tačiau net ir besilaikant šių dietų reikia atkeipti dėmesį į kitus dalykus. Alkoholis ir kava turėtų būti išbraukiami arba drastiškai sumažinamas jų kiekis. Taip pat reiktų atkreipti dėmesį ar jūsų dietoje pakankamai gerųjų riebalų ir produktų įvairovės. Nepamirškite vaisių, daržovių, riešutų, bet svarbiausia, klausykitės savo organizmo.

Radvilė Mikalčiūtė @Meniu.lt

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną