7 mitai apie kiaušinius

7 mitai apie kiaušinius

Kiaušiniai - produktas, kurį dažnai vartojame. Vis dėlto, kai kurie dietologai tikina, jog patiekalai su kiaušiniais - sveikatai ne į naudą... Tai vienas iš mitų. Japonai – viena tautų, kuri pasaulyje suvartoja daugiausia kiaušinių. Per metus vienas šios šalies gyventojas vidutiniškai suvalgo 320 kiaušinių. Skaičius išties įspūdingas. Atsižvelgiant į tai, kad Japonijoje daug ilgaamžių žmonių, kurie perkopia 100 metų slenkstį, nekyla abejonių, kad kiaušinius valgyti sveika.

Kiaušiniai – pagrindinių vitaminų, mineralų, antioksidantų šaltinis. Remiantis kai kurių tyrimų duomenimis, kiaušiniai gali sumažinti insulto bei infarkto tikimybę, o krūties vėžio susirgimo riziką mažina net 44 procentais. Jie taip pat apsaugo nuo kai kurių akių ligų. Kiaušiniuose esantis cholinas reguliuoja smegenų, nervų sistemos bei kraujotakos sistemos veiklą. Kiaušiniai padeda prižiūrėti sveikus plaukus bei nagus, kadangi juose gausu vitaminų bei mineralų. O dabar sugriaukime kai kuriuos mitus...

Cholesterolis

Dar 1970 metais vienas žymus rusų maisto chemijos specialistas pastebėjo, kad kiaušiniuose esantis cholesterolis skiriasi nuo esančio kituose produktuose. Cholesterolis išsiskiria dėka sočiųjų riebalų, kurių kiaušiniuose nėra daug – iš 5 gramų riebalų gali išsiskirti tik 1,5 gramo cholesterolio. Šių riebalų poveikis kompensuojamas teigiamomis kitų medžiagų savybėmis, viena jų - mažina cholesterolio kiekį. Taigi, 1-2 kiaušiniai per dieną tikrai nepakenks, priešingai - atneš naudą sveikatai. Vienas iš amerikiečių ilgaamžių – karo veteranas, sulaukęs net 112 metų, kasdien suvalgydavo 6 kiaušinius.

Fosfolipidai

Kitas paplitęs mitas apie šį produktą - nuomonė, jog jis kenkia kepenims. Dėka didelio fosfolipidų kiekio, jie padeda kepenims susidoroti su toksinėmis medžiagomis, tarkim, su alkoholiu. Turintiems problemų dėl sutrikusios kepenų funkcijos, dietologai nepataria valgyti kiaušinių su majonezu ar jų kepti.

Trinys

Daugelis mano, kad kuo kiaušinio trynys geltonesnis, tuo jis sveikesnis. Tai netiesa. Geltona ar net raudonoka trynio spalva atsiranda dėl atitinkamo pašaro, o ne dėl to, kad višta ilgai buvo saulėje. Močiutės kaime vištoms kaip papildą duoda dilgelių, o paukščių fermose naudojamas pašarų priedas kastaksantinas. Pasak medikų, ši medžiaga, daro įtaką prastam regėjimui...

Kelia potenciją

Sklando mitas, jog kiaušiniai padeda stiprinti lytinę potenciją. Anksčiau, žymūs žigolo gėrė kokteilius, į kurių sudėtį įėjo kiaušinis. Dažniausiai jų įmaišydavo su konjaku arba tamsiu alumi. Vis dėlto mokslininkai neatrado kiaušiniuose jokių medžiagų, kurios keltų potenciją.

Lukštas

Kai kurie galvoja, kad kiaušiniai su rudu lukštu skanesni nei su baltu. Tai irgi netiesa. Rudus kiaušinius deda azijietiškų veislių vištos, tuo tarpu baltus – europietiškų. Vienintelis skirtumas tarp kiaušinių lukštų tas, kad rudų kiaušinių lukštas šiek tiek stipresnis.

Salmoneliozė

Kiaušiniai iš tikrųjų gali būti šios ligos šaltinis. Medikai pataria prieš juos vartojant gerai nuplauti vandeniu, dar geriau – su muilu. Kiaušinius reikėtų virti ne mažiau aštuonių minučių, o jei kepame – ir ilgiau. Tam, kad verdant nesuskiltų lukštas, galima į vandenį įlašinti šiek tiek acto arba įberti žiupsnelį druskos.

Šaldytuvas

Kadangi kiaušinio lukšte yra daug porų, per jas gali įsigerti kvapas. Dėl šios priežasties kiaušinius geriausia saugoti dėžutėje. Tuo tarpu šaldytuve jų laikyti visai nebūtina. Tam, kad kiaušiniai nesugestų laikant kambario temperatūroje, juos reikėtų ištepti saulėgrąžų aliejumi, kiekvieną įvynioti į popierių. Tuomet sudėti į krepšį ir saugoti tamsioje vietoje.

Kaip išsirinkti kiaušinius?

Prieš vartojant šį produktą, reikėtų patikrinti šviežumą. Tai galima padaryti paprasto testo pagalba – panardinant kiaušinį į vandenį. Jeigu kiaušinis iškils į paviršių, reiškia – jis sugedęs. Perkant kiaušinius parduotuvėje reikia juos atidžiai apžiūrėti, jie neturi blizgėti. Geriausia kiaušinių neplauti iki tol kol jų nesiruošiame naudoti, nes ant lukšto yra apsauginė plėvelė, o jei kiaušinį nuplausime jis greičiau suges. Taip pat verta atkreipti dėmesį į galiojimo datą. Jei ji viršija leistino terminą mėnesį, čia neapsieita be chemijos, todėl tokių kiaušinių pirkti nederėtų.

Elena Germanovič
Šaltinis: infox.ru; healthdiaries.com
Nuotraukos: corbis.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną