Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus. Turpinot izmantot tīmekļa vietni, jūs piekrītat mūsu sīkfailu politikai. Plašāka informācija par sīkfailiem.

Pieņemt
+ Ieteikt restorānu
Ziņas

Populiariausi pasaulio gėrimai

2010-12-07
Publicējiet savu rakstu

Nepriklausoma konsultacinė įmonė „Intangible business“ kasmetinėje ataskaitoje „The Power 100. The world’s most powerful spirits & wine brands“ įvertina prekinių ženklų populiarumą ir galią. Anot šio autoritetingo šaltinio, galingiausi pasaulyje alkoholinių gėrimų prekiniai ženklai atskirose savo rūšies kategorijose yra yra degtinė „Smirnoff“, viskis „Johnnie Walker“, likeris „Baileys“, tekila „Jose Cuervo“, džinas „Gordon’s London Dry“.

„Smirnoff“ – degtinė Nr.1

„Smirnoff“ distileriją 1864 m. Rusijoje įkūrė Piotras Smirnovas. Jo degtinė buvo taip vertinama, kad tapo oficialia caro rūmų degtine, o ant butelių leista vaizduoti Rusijos herbą.
Caro vertinta kokybė pasiekiama degtinę 3 kartus distiliuojant, kol gaunamas tyras, neutralaus aromato distiliatas. Po to sekantis filtravimo procesas ir atskiria puikią degtinę nuo geros. Kiekvienas „Smirnoff“ lašelis 10 kartų ir ne mažiau nei 8 valandas filtruojamas anglies filtrais, kurie likusias priemaišas išvalo efektyviau nei kiti (pvz., smėlio). Anglį „Smirnoff“ degtinei ruošia ir tiekia tik vienas oficialus gamintojas Lenkijoje. Filtruotas „Smirnoff“ distiliatas galiausiai sumaišomas su demineralizuotu vandeniu ir gaunamas neutralus aukščiausios kokybės gėrimas – bekvapis, beskonis, bespalvis.
Gamybos metu praėjusi 57 kokybės patikrinimus, kiekviena „Smirnoff“ partija profesionalių degustatorių yra vertinama 10 balų skalėje, kur „10“ žymi tobulą skonį. Populiariausias „Smirnoff“ vertinimas 9,6-9,7 balo.

„Johnnie Walker“ – populiariausias pasaulyje viskis – progreso ikona

„Johnnie Walker“ – pripažintas škotiško viskio standartas su kuriuo lyginami visi kiti. 1867 m. John’as Walker’is tapo parduotuvėlės Kilmanrock’e savininku bei miesto turtuolių tiekėju. Ruošiant arbatų mišinius jam kilo idėja maišyti ir viskius. Skirtingai nuo kitų gamintojų, dažniausiai siūliusių gana lengvus viskius, Walker’io mišiniai garsėjo kaip „dideli ir galingi“: juose pindavosi dūminiai aromatai iš Vakarų pakrantės ir sodrūs, salstelėję rytų distilerijoms būdingi kvapai. Viskis pagamintas siekiant sukurti nepralenkiamos kokybės gėrimą ir sumaišytas iš daugiau kaip 40 savito skonio ir skirtingai brandintų viskių buvo užpatentuotas „Old Highland whisky“ vardu. Tai buvo „Johnnie Walker Black Label“ pirmtakas, savo dabartinį vardą gavęs 1909 m.
Kadangi, XX amžiaus pradžioje ypač išpopuliarėjo kokteiliai, atsirado maišymui tinkančio viskio poreikis. Walker’ių šeima tinkamai įvertino šią tendenciją ir nusprendė sukurti naują, tarptautinei rinkai skirtą viskį – „Johnnie Walker Red Label“, įkūnijantį Walker’ių vertybes: nuolatinį progresą ir tobulumo siekį.
Sumaišę daugiau nei 35 skirtingus viskius Walkeriai galiausiai gavo tvirto dūminio aromato gėrimą, kurio geriausios savybės atsiskleidžia maišant. Intensyvaus darbo dėka, po 11 metų „Johnnie Walker Red Label“ jau buvo mėgiamas 120 pasaulio šalių, o žingsniuojančio žmogaus figūra bei kvadratinis butelis su įstriža etikete plačiai atpažįstami.
Artėjant II Pasauliniam karui Johnnie Walker tvirtai užėmė populiariausio pasaulyje maišyto škotiško viskio poziciją ir ją išlaiko iki šiol. Abu viskiai atlaikė išbandymą laiku ir pelnė daugiau nei 40 prestižinių apdovanojimų vien per pastaruosius dešimtmečius.

„Baileys“ – populiariausias pasaulyje likeris

Idėja sukurti „Baileys“ kilo 1970 m. Gėrimas turėjo atspindėti geriausia ką galima rasti Airijoje, kuri garsėjo kaip švarios aplinkos, aukštos kokybės pieno bei viskio išradėjų šalis. Galiausiai įmonės darbuotojai sumaišė grietinėlę ir viskį paprastu virtuviniu maišytuvu. Skonis buvo neįprastas, bet malonus, vis dėlto gėrimas tuoj pat išsisluoksniavo ir projektas buvo beveik nurašytas.
Kone vienintelis „Baileys“ entuziastas David’as Dand’is toliau įnirtingai ieškojo techninio sprendimo sujungti alkoholį su grietinėle, kol netikėtai sprendimą pasiūlė David’o pažįstamas dirbantis ledų pramonėje. Praėjo dar 4 metai, kol buvo pagamintas pakankamai stabilus gėrimas, užtikrinantis ilgą galiojimo terminą be jokių konservantų, vien alkoholio ir grietinėlės balanso dėka.
„Baileys“ išskirtinumas, kurio nesugebėjo atkartoti nei vienas iš gausių imitatorių – išskirtinė skonio ir kvapo visuma. Pieną sudaro daugiau nei 100 komponentų ir nors jų kiekiai labai maži, visi jie įtakoja skonį. Grietinėlės tirpimo temperatūra yra labai artima žmogaus kūno temperatūrai, todėl burnoje „Baileys“ akimirksniu sušyla ir paskleidžia aromatinės bei skoninės medžiagas tiesiai ant skonio receptorių. Temperatūrai kylant iš grietinėles pasklinda vis daugiau naujų skonių.
„Baileys“ imitatoriai dažnai naudoja augalinius riebalus, kurių tirpimo temperatūra yra žymiai aukštesnė, todėl skonio komponentai lieka „uždari“, palikdami tik riebumo pojūtį.
Šiandien „Baileys“ – populiariausias pasaulyje likeris, kurio vienos dienos gamybos poreikiui patenkinti reikia net 35 000 karvių pieno.

„Jose Cuervo“ – Nr. 1 tekila

„Jose Cuervo“ istorija prasidėjo 1758m, kai Jose Antonio de Cuervo iš Ispanijos karaliaus gavo teisę valdyti žemės sklypą Jalisco regione, šalia Tekilos miesto. Cuervo šeima pirmoji gavo karaliaus leidimą gaminti tekilą komerciniais tikslais ir tapo pirmuoju oficialiu tekilos gamintoju. Visos Cuervo statinės buvo žymimos varnos simboliu. Ko gero, tai buvo vienas iš ankstyviausių prekinių ženklų. Kadangi didžioji visuomenės dalis buvo neraštinga, valstiečiai tiesiog parodydavo į statinę su varna. „Jose Cuervo“ taip pat buvo pirmoji oficialiai iš Meksikos eksportuota tekila. Dokumentai liudija, kad 1873 m. į JAV asilu buvo išgabenti 3 šio gėrimo buteliai. Šeimos distilerija „Fabrica La Rojena“ šiandien vis dar veikia toje pačioje vietoje ir yra seniausia veikianti tekilos distilerija Lotynų Amerikoje. Šiandien „Jose Cuervo“ yra populiariausia pasaulyje, daugelį prestižinių apdovanojimų pelniusi tekila.

„Gordon’s London Dry“ – džinas Nr. 1

1769 m Alexander’is Gordon’as Londone atidarė distileriją, kurioje pradėjo tobulinti savo receptą gėrimui „Gordon’s London Dry“. 1786m. ieškodamas kuo švaresnio vandens, jis gamyklą perkėlė į Clerkenwell’ą. Džiną pamėgo jūreiviai, išpopuliarinę gėrimą už Anglijos ribų. Gamykla ėmė sparčiai plėstis, atidaryti filialai kitose šalyse. 1925 m. „Gordon’s“ gavo pirmąjį karališkosios šeimos pripažinimą – karališkąją garantiją.
Antrojo pasaulinio karo metais, „Gordon’s“ gamykla buvo subombarduota. Laimei per stebuklą išliko vienas iš originalių Alexander’io Gordon’o distiliatorių gavęs „senojo Tomo“ vardą. Nors Gordon’ų šeima verslą pardavė, Alexanderio Gordon’o sukurtas receptas nekeičiamas jau daugiau nei 250 metų. Recepte minimi aukščiausios kokybės rankomis skinti kadagiai ir įvairios retos žolelės, tačiau tikslus receptas išlieka kruopščiai saugoma paslaptimi, žinoma tik 12-ai žmonių.

Norint tinkamai įvertinti aukštos klasės gėrimus, ne paskutinę vietą užima tinkamas gėrimo pateikimas: taurės forma, tinkama temperatūra ir t.t.
Kaip ir 20 amžiaus pradžioje, praėjus šimtui metų, pasauliui vėl išgyvenant kokteilių renesansą, vėl daugiau dėmesio skiriama sudėtinių dalių kokybei, miksologijos menui, pateikimo ir vartojimo kultūrai.
Skatindami saikingą ir atsakingą vartojimą, kokteilių kultūros augimą palaiko ir daugelis alkoholinių gėrimų gamintojų.


Daugiau informacijos apie gėrimų reitingus >>

„Prike“ ir Meniu.lt informacija

Alkoholio vartojimas kenkia Jūsų sveikatai ir aplinkinių gerovei. Vartokite atsakingai ir saikingai.

2010 12 07