Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus. Turpinot izmantot tīmekļa vietni, jūs piekrītat mūsu sīkfailu politikai. Plašāka informācija par sīkfailiem.

Pieņemt
+ Ieteikt restorānu
Ziņas

Internetas Jus ar Jūs jį?

2016-05-09
Publicējiet savu rakstu

Jei atidarėte restoraną ir Jums puikiai sekasi pirmosiomis savaitėmis, didelė tikimybė, kad per pirmuosius metus Jūsų nuotaikos pasikeis ir teks ieškoti naujų galimybių užsidirbti. Jeigu sėkmė neapleidžia ilgiau nei metus – 70 proc. tikimybė, kad Jūsų nuotaika pasikeis per trejus-penkerius metus. Tik jeigu restoranas sėkmingai dirba ilgiau nei penkerius metus, tikėtina, kad artimiausius dešimt metų mėgausitės gera nuotaika. Jums pavyko, bet viskas greitai keičiasi.

Tai byloja apie paprastą, banalų faktą – gero maisto, puikios vietos, laimingų klientų, apie Jus pasakojančių draugams, neužtenka. Gyvename vienoje iš labiausiai internetu apsiginklavusių šalių. Net jeigu Jums nepakeliui su internetu, tai nereiškia, kad Jūsų klientai tokie patys. Linkiu neignoruoti dalykų, kurių neišmanote, nes ilgai netempsite.

Keletas pirmųjų žingsnių, kuriuos turite žengti:

Google Places. Esu automobilyje. Žinau, kad tam tikroje gatvėje yra puikus restoranas, net žinau to restorano pavadinimą. Suvedu pavadinimą Google paieškoje ir išmaniajame telefone matau kontaktus. Tereikia paspausti vieną mygtuką ir navigacija man nurodys kelią į pasirinktą restoraną.

TripAdvisor. Lankytojų iš užsienio dažnai naudojamas įrankis lankytinoms vietoms, restoranams ir viešbučiams surasti. Po apsilankymų rašomi atsiliepimai, suteikiamas reitingas, o kuo jis aukštesnis, tuo daugiau šansų, kad gyvuosite ilgus metus. Puikus įrankis, kai norite susipažinti su vartotojų įspūdžiais apie savo restoraną. Taip pat labai gerai padeda suvokti, kad klaidos gali kainuoti labai brangiai.

Foursquare/Swarn ir Facebook Places. Vartotojams suteikta galimybė socialiniuose tinkluose paskelbti savo draugams, kur jie lankosi. Puikus įrankis, suteikiantis nemokamą galimybę kitiems papasakoti apie Jus.

Instagram. Nuotraukomis grįstas socialinis tinklas, kuriame galite talpinti savo patiekalų nuotraukas ir, naudodami nesudėtingus techninius stebuklus, pavyzdžiui, „hashtag“, sulaukti nemokamų peržiūrų.

Geo-targeting. Jei, eidamas gatve ir naršydamas išmaniajame telefone, pamatau netoliese esančio restorano pasiūlymą, turiu visas galimybes transliuoti reklamą tam tikru spinduliu aplink tą restoraną.

Meniu.lt. Viskas vienoje vietoje – vartotojų rekomendacijos, adresai, kontaktai, meniu, kainos, darbo laikai. Tokiuose portaluose dažnai lankosi nuomonės lyderiai – žmonės, kurie gyvena restoranų ir kavinių kultūra. Juk daugeliu atvejų sėkmė prasideda nuo geros lyderių nuomonės apie Jus. Būkite jiems matomi.

Verta išskirti ir Facebook paskyras, kurias, tikėtina, jau turite. Tiesa, kai kurie restoranai geriau jų neturėtų. Neretai atbaidote vartotojus, net patys to nesuprasdami. Jeigu jau esate ten, tai elkitės pagal taisykles. Štai pagrindinės klaidos, kurių turėtumėte vengti:
•    Neišsami profilio informacija. Ar Jūsų paskyroje yra meniu, adresas, darbo laikas, kontaktinis telefonas, patiekalų nuotraukos? Vartotojams reikia visko, čia ir dabar.
•    Per daug pranešimų (post’ų). Tikėtina, jog daugumai savo vartotojų nesate svarbiausi gyvenime. Jiems tikrai neįdomūs Jūsų darbuotojų naminių gyvūnų vardai su nuotraukomis ar kas tapo mėnesio darbuotoju. Šiuo atveju galioja principas – mažiau yra daugiau.
•    Nesusijęs turinys. Neskelbkite pamestų gyvūnėlių nuotraukų, linksmų vaizdelių ar naujienų portalų straipsnių, kurie visiškai nesusiję su tuo, ką darote. Priešingu atveju būsite ignoruojami ne tik socialinėje erdvėje. Mažiau yra daugiau.
•    Per ilgi tekstai. Niekas neturi laiko skaityti rašliavos, jei tai daugiau nei vienas ar du sakiniai. Būkite konkretūs ir nelįskite į akis. Mažiau yra daugiau.
•    Bendraukite su savo lankytojais. Dažnai lankytojai rašys Jums komentarus, asmeninius laiškus, teiks klausimus. Blogiausia, ką galite padaryti – nereaguoti į klausimus, komentarus, pastabas.
•    Mėgėjiškos nuotraukos. Niekas nevežioja malkų Ferrari’u. Jei skelbiate nuotraukas, jos turi kokybiškos. Žmonės valgo pirmiausia akimis. Nuotraukos būtinos, tačiau blogiau yra nekokybiškos nuotraukos nei visiškas jų nebuvimas.

Interneto pasaulio galimybės beribės. Viskas priklauso nuo Jūsų noro domėtis ir išnaudoti galimybes. Kad ir kokie gardūs būtų Jūsų risotto, carbonara ar sveikuoliški pyragai, internetas iš esmės lems, ar Jūsų restoranas gyvuos vienerius, dvejus ar dvidešimt metų.

Parengė: Karolis Baleiša