Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus. Turpinot izmantot tīmekļa vietni, jūs piekrītat mūsu sīkfailu politikai. Plašāka informācija par sīkfailiem.

Pieņemt
+ Ieteikt restorānu
Ziņas

Pabrango duonos ir pieno produktai

2010-12-06
Publicējiet savu rakstu

Praėjusią savaitę prekybos tinkluose labiausiai išaugo batono, juodos duonos bei sviesto kainos. Jos lyginant praėjusią savaitę su užpraėjusia vidutiniškai pakilo daugiau kaip 30 centų, rodo tinklalapio produktukainos.lt duomenys.

Vidutinė batono kaina didžiuosiuose prekybos centruose išaugo 42 centais, juodos duonos – 30 centų. Taip pat gana ženkliai pasikeitė ir 83 proc. riebumo sviesto kaina. Per savaitę ji nuo vidutiniškai 4 litų už pakelį pakilo iki 4,30 lito.

Keliais centais brango ir pienas. Jo kaina priklausomai nuo riebumo keitėsi 4-10 centų. 2,5 proc. riebumo pienas praėjusią savaitę kainavo 2,31 lito, o 3,5 proc. riebumo – 2,51 lito.

Apžvelgiant kiaušinių kainą prekybos tinkluose pastebėta, kad rudo lukšto kiaušiniai praėjusią savaitę pabrango 11 centų, o balto lukšto atvirkščiai – atpigo12 centų.

Kitų būtiniausių maisto produktų kainos nesikeitė arba pokytis buvo vos keli centai.

„Pieno gaminių kainų brangimui įtakos galėjo turėti sezoniškumo faktorius, kadangi pasibaigus ganykliniam sezonui, mažėja pieno pasiūla, kyla supirkimo kainos ir atitinkamai padidėja pieno gaminių kainos mažmeninėje rinkoje. 2010 m. spalio – lapkričio laikotarpiu natūralaus riebumo pieno supirkimo kaina padidėjo 12,2 proc., o  supirkimo kiekis per mėnesį sumažėjo 13 proc.“, - produktukainos.lt statistiką komentavo ŽŪIKVC Rinkos informacijos ir ekonominės analizės skyriaus vyresnysis specialistas Edvardas Kazlauskas.

Pašnekovas taip pat pažymėjo, kad duonos gaminių vidutinės kainos kilimo tendencija pastebėta dar nuo rugsėjo mėnesio, tačiau didžiausias jų šuolis nustatytas praėjusios savaitės laikotarpiu. Tam, anot specialisto, įtakos turėjo dar nuo vasaros pabaigos padidėjusios kvietinių ir ruginių miltų didmeninės kainos. Šiuo laikotarpiu kvietinių miltų didmeninė kaina Lietuvoje išaugo 21,5 proc., o ruginių miltų – 40 proc.

„Rimi Lietuva“ ryšių su visuomene atstovė Jovita Bagdonaitė duonos ir sviesto brangimą prekybos centruose įvertino, kaip bendrąją rinkos tendenciją, kurią diktuoja gamintojai, motyvuodami žaliavos brangimu. Daugiau informacijos apie šiuos kainų pokyčius J. Bagdonaitė teigė neturinti.

„IKI“ prekybos tinklų atstovas spaudai Valdas Lopeta tvirtino, kad jų prekybos centruose daugelio sviesto produktų kaina išliko stabili, kai kurios rūšys netgi atpigo.

„Pabrango tik trys sviesto rūšys - vidutiniškai apie 5 proc. Pigiausios „Cento“ juodos duonos kaina nesikeitė, kitos juodos duonos rūšys tiekėjams padidinus pirkimo kainas vidutiniškai pabrango iki 10 proc.“, - priežastis, kodėl brango duona, vardijo V. Lopeta.

Rūta Levickaitė
Nuotraukos: inmagine.com




2010 12 06