Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus. Turpinot izmantot tīmekļa vietni, jūs piekrītat mūsu sīkfailu politikai. Plašāka informācija par sīkfailiem.

Pieņemt
+ Ieteikt restorānu
Ziņas

Nepaprastai paprastas arba... svogūnienė ant bedugnės krašto

2014-04-21
Publicējiet savu rakstu

Pirmoji trumpa pažintis su COBB`u įvyko kraunantis daiktus į ilgai lauktą, išsvajotą ir tolimą kelionę – vykome į Graikiją. Tada akis užkliuvo už, tarp negausios bičiulių Ievos ir Artūro mantos, stovinčio juodo krepšio su nieko nesakančiu užrašu COBB. Krepšys vietos daug neužėmė tad visos kelionės metu „migravo“: tai bagažinėje, tai tarp kėdžių, tai po kojomis. Apie  pamiršau iki trečios kelionės dienos vakaro. Tada stojome nakvynės jau Graikijos viduryje, netoliese garsaus kalnų miestelio Delfai. Graikų šventovės ir archeologinio paminklo po atviru dangumi. Už nugaros jau buvo likęs ilgas ir alinantis kelias per visą Europą.
Kadangi diena ėjo į pabaigą ir jau temo, o mes vis vinguriavome nesibaigiančio serpantino vingiais, reikėjo skubiai ieško sustojimo vietos – norėjosi poilsio ir šilto naminio maisto. Pasukę iš kelio radome nuošalią stovėjimo aikštelę nuo kurios krašto matėsi žvaigždėtas naktinis dangus ir kažkur apačioje tolimi miestelių ir kaimelių žiburių spiečiai. Ieva ir Artūras buvo pasišovę gaminti prancūzišką svogūnienę (receptas žemiau). Kadangi visi reikalingi produktai jau buvo supirkti paskutinio sustojimo metu, mažo miestelio dar mažesnėje krautuvėlėje, o svogūnai pradėti lupti ir pjaustyti dar prieš sustojimą mašinos gale, sustojus beliko įkurti COBB`o anglis ir pradėti gaminti. Tam tinkama gili troškintuvė-keptuvė. Kadangi svogūnienės ruošimas šiek tiek užtrunka, kad laikas neprailgtu, sėdėdami prie spragsinčio laužo dalinomės pastarųjų dienų patirtais kelionės įspūdžiais, lengvai užkandžiavome ir nekantriai laukėme svogūnienės. Pasklidus besikaramelizuojančių (rimtas konkurentas žodžiui besikiškiakopustėliaudamas) svogūnų aromatui supratome, kad laukti liko nebeilgai. Žiupsnelis česnakų, lašelis brendžio ir mes jau ragavome nuostabaus skonio svogūnų sriubą, mikliai kilnodami šaukštus, su nuo jų betįstančiais sūrio siūlais. Kadangi COBB`o keptuvė-troškintuvė yra pakankamai didelė ir dar liko nemažai svogūnienės, mes ją pasilikome pusryčiams. Nuovargis ir sotumas privertė greitai susiruošti poilsio...

Kėlėmės su pirmaisiais, iš už kalnų kylančiais, saulės spinduliais ir iš tolumos aidinčiais besiganančių avių skambalų garsais. Ryto vaizdas, kurį mes išvydome ir kurį nuo mūsų slėpė nakties tamsa buvo pribloškiantis!!!!
Iš vienos pusės tolumoje matomos snieguotos kalnų viršūnės, šlaituose plytinčios alyvmedžių giraitės, iš kitos – akmenuotas skardis, neaprėpiamas slėnis ir giliai įsirėžusi žydros jūros įlanka. Užtikrintai ir garantuotai pareiškiu – nuostabesnio vaizdo nesu matęs gyvenime!!!

Image00001

Keliolika minučių įkaisti COBB‘o anglims ir per naktį brandinta svogūnienė jau pašildyta. Tai buvo puikus užtaisas dienai ir tolimesnei kelionei tolyn į Graikijos pietūs.

Image00002

Tai buvo pirmas kartas, kai aš ragavau COBB`e gamintą maistą.

Image00003

Dar keletą dienų pakeliavę po Graikiją, mes pagaliau pasiekėme savo kelionės tikslą – Kalamatą. Apsistojome privataus namo pirmajame aukšte su terasa, kurioje toliau galėjome mėgautis ant kepsninės ruoštu maistu. Šį kartą COBB`as pasitarnavo kaip keptuvė kepant iš Kalamatos žuvies turgaus parsineštas sepijas ir tradicinę graikišką dešrą su apelsinais.

Labai džiaugiuosi, kad turguje pasinaudojau maloniai pasiūlyta paslauga – išdoroti sepijas. Paslaugi moteris įgudusiais judesiais pjaustė sepijas, iš jų traukė vieninteli kietą ovalų, pailgą kaulą, vidurius ir visą kitą kas nereikalinga. Beliko sepiją pamarinuoti: tyras alyvuogių aliejus, druskos žiupsnelis ir šlakelis citrinos sulčių. Kai gamini iš šviežios, kokybiškos žuvies ar jūros gėrybių – atrodo daugiau nieko ir nereikia. Kepti naudojau COBB`o Griddle keptuvę su grioveliais. Sepijas kepiau kartu su pusiau perpjauta česnako galvute ir skiltelėmis pjaustyta citrina. Noriu pastebėti, kad prieš kepant sepijos filė reikia iš abiejų pusių negiliai keletą kartų įpjauti. Tai padarius, kepamos sepijos nesusiries.

Man besidarbuojant prie grilio laukiančiųjų ratas (o tiksliau pasakius - eilutė) vis didėjo, nes sklido nuostabus kepamų sepijų ir apelsininės dešros aromatas. Laukti ilgai netruko, nes kepti reikia visai trumpai.

Tai buvo pirmas kartas kai aš pats išbandžiau COBB`ą.

Po kelių dienų vėl apsilankėme žuvų turguje, šį kartą pirkome smulkias krevetes ir 3 rūšių įvairią žuvį. Norėjome paragauti didžiųjų krevečių, tačiau sausio mėnesį žvejai jų nepagauna, nes jos pasitraukia gilyn į jūrą. O žuvies norėjome paragauti įvairios, todėl pirkome po keletą skitingų rūšių. Prekeivis greičiausiai nelabai varginosi skaičiuodamas, pasakė kainą – 5 eurai. Kaina mums tiko, kol atsiskaitėme, žuvys jau buvo išdarinėtos ir mes išvykome ieškoti paplūdimio.

Image00004

Radome. Puikus smėlėtas paplūdimys su akmens luitu, kurį panaudojome vietoje stalo.

Deja krevetes teko doroti patiems, visus pusantro kilogramo. Žuvį marinavau pašlakstęs tyru alyvuogių aliejumi su druska, į vidų įdėjęs porą šakelių šviežių petražolių.
Kepėme ir čia pat imdami tiesiai nuo COBB‘o puotavome. Kas gali būti geriau už žydrą jūrą, smėlio pliažą, šilumą ir gerą maistą su šlakeliu graikiško vyno draugų apsuptyje.

Panorama_1

Kuo man patiko COBB`as – jis visiškai paprastas. Nėra jokių nereikalingų dalių, reguliavimo ir t.t. Tiesiog reikia įkurti kokoso anglies briketus ir gaminti maistą – virti, troškinti, kepti, gal galima ir rūkyti? Dar patiko tai, kad ruošimo temperatūra nėra per daug aukšta, viskas šyla tolygiai, nereikia skubėti vartyti ar maišyti ir prideginti ruošiamo maisto praktiškai neįmanoma.
Ir vienareikšmiškas COBB‘o pranašumas prieš bet kokią kitą kepsninę – maistą gaminti galima bet kur: paplūdimyje, kalnuose, ant žolės, terasoje, netgi namuose.

Iki sekančio susitikimo COBB`e!

Daivas Girončikas

2-4 skiltelių česnako
Prieskoninių žolelių
Paruošimas:
Supjaustykite svogūnus puslankiais ir kraukite į gilioje COBB keptuvėje pakaitintą sviestą, užberkite kelis žiupsnelius druskos. Svogūnai lėtai kepdami išskiria natūraliai juose esantį cukrų ir po truputį karamelizuojasi. Kepdami svogūnus uždenkite dangčiu, pamaišykite kas 15 min. Būtina skanios svogūnienės sąlyga – lėtas svogūnų kepimas, karamelizavimas. Pasiruoškite užtrukti ~ 2 val.
Kuomet svogūnai įgaus rudą karamelės spalvą suberkite smulkiai pjaustytus česnakus. Tuomet supilkite brendį ir uždekite, kad išgaruotų alkoholis ir liktų tik malonus kvapas. Įpilkite šampaną ar vyną ir trumpai pavirinkite su svogūnais, kol masė taps panaši į sirupą.
Paruoštus svogūnus užpilkite sultiniu (pasiruoškite sultinį prieš pradėdami kepti svogūnus). Įdėkite mėgstamų prieskonių arba prancūzišką bouquet garni – prieskoninių žolelių puokštelę surištą virvele, kad baigus virti sriubai galima būtų lengvai ištraukti.
Sriuba ant lėtos ugnies virkite ~ 30 min. Įberkite druskos ir pipirų pagal skonį.
Nukėlę nuo COBB‘o sriubą – paskrudinkite duonos riekeles, susitarkuokite Maasdam sūrį. Dėkite duoną su sūriu į sriubos puodelio apačią, ar ant sriubos, kaip Jums labiau patinka.