Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus. Turpinot izmantot tīmekļa vietni, jūs piekrītat mūsu sīkfailu politikai. Plašāka informācija par sīkfailiem.

Pieņemt
+ Ieteikt restorānu
Ziņas

Lietuviai unikalūs pasaulio gyventojai, kurių...neveikia reklama

2011-05-31
Publicējiet savu rakstu

Alkoholio reklama neskatina vartoti daugiau alkoholio 90-ies procentų Lietuvos gyventojų, todėl visiškas jos uždraudimas būtų netikslingas, teigia Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) ir siūlo  nedrausti alkoholio reklamos, kaip tai numatyta nuo kitų metų, informuojama pranešime spaudai.

LLRI iniciatyva balandį bendrovės “Spinter tyrimai” atliktas reprezentatyvus Lietuvos gyventojų tyrimas atskleidė, kad alkoholio reklama niekaip neveikia beveik 60-ies procentų gyventojų. Virš 20 proc. apklausos dalyvių atsakė, kad ji suteikia daugiau informacijos ir leidžia lengviau pasirinkti, o beveik dešimtadalis respondentų teigė, kad alkoholio reklama paįvairina reklamines pertraukas, nes jos dažnai yra įdomesnės, aukštesnio lygio. Tik 11 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų nurodė, kad alkoholio reklama juos skatina vartoti daugiau alkoholio.

„Reklamos įtaka alkoholio vartojimui yra stipriai pervertinta. Todėl nuo kitų metų įsigaliosiantis visiškas alkoholio reklamos uždraudimas nepasieks jam keliamų tikslų ir nesumažins alkoholio vartojimo . Atsižvelgdami į tai, kad draudimas dar turės ir šalutinių neigiamų padarinių, raginame Seimą panaikinti šį neproporcingą ir rezultatų neduosiantį suvaržymą“, - teigia LLRI prezidentė Rūta Vainienė.

LLRI argumentuoja, kad visiškas alkoholio reklamos draudimas būtų neįgyvendinamas, nes ši reklama Lietuvą pasiektų per iš užsienio retransliuojamas ar prieinamas televizijos ir radijo programas bei užsienyje registruotas interneto svetaines. Tokiu būdu būtų iškreipta konkurencija, o pats draudimas atneštų ne tik ekonominės, bet ir moralinės žalos.

LLRI siūlo atsisakyti visiškai uždrausti alkoholio reklamą, nes galiojantys reklamos apribojimai yra griežti ir pakankami. Instituto nuomone, jeigu alkoholio rinkos dalyviams būtų leista taikyti savireguliacijos mechanizmus, taip būtų skatinamas saikingesnis alkoholio vartojimas ir atsakingesnės visuomenės formavimasis.  Jei poveikio priemonės būtų nukreiptos ne į visą visuomenę, o tik į problemines grupes, jos duotų geresnių rezultatų mažinant alkoholio vartojimą.

Tyrimas buvo atliktas 2011 m. balandžio 26-30 d. Jo metu apklausti 1002 respondentai nuo 18 iki 75 metų amžiaus. Jų buvo klausiamia, „kaip jus veikia alkoholio reklama?“.

2011 05 31
Nuotrauka: inmagine.com