Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus. Turpinot izmantot tīmekļa vietni, jūs piekrītat mūsu sīkfailu politikai. Plašāka informācija par sīkfailiem.

Pieņemt
+ Ieteikt restorānu
Ziņas

GASTROliavimas, meilė kebabams ir kitos 2019-ųjų tendencijos

2020-01-03
Publicējiet savu rakstu

Praėję 2019-ieji metai atnešė naujų vėjų į Lietuvos gastronomijos pasaulį - atsidarė ne vienas, jau lankytojų spėtas pamilti restoranas: Pink&Yellow, Greita Sraigė, Room 12, Geri laikai, Brussels Mussels, Brexit, Augustas ir Barbora, Baltas Ruonis, CaCa, Felsner Family restaurant, Meet Meat, Mangal, Gustus, Amžių Trio, maisto erdvė Gastronomas, plėtėsi tokie tinklai, kaip Brooklyn Brothers, Saigon, Dinner Map, No Forks, Mian, Ramenas ir Pagaliukai ir kiti. Tai tik kelios praėjusiais metais duris atvėrusios vietos iš visų 3000, randamų restoranų gide meniu.lt.

Naujiesiems restoranams įgaunant vis didesnį populiarumą, meniu.lt duomenimis, pačiais populiariausiais 2019 metų restoranais tarp puslapio lankytojų išlieka jau anskčiau pamėgtos vietos: Sugamour, Užupio picerija, Skybar, Svarstyklės, Selfish bistro.

Dažniausiai staliukus rezervuoja moterys

Meniu.lt duomenimis, du kartus dažniau nei vyrai, kur pavalgyti ieško moterys. Galbūt jos labiau linkusios eksperimentuoti, išragauti įvairias virtuves ir valgyti skirtinguose restoranuose? Be to pastebima, kad gastronomijos entuziastai dažniausiai yra yra 25-34 metų amžiaus, galintys ir norintys atrasti naujų vietų, virtuvių, skonių derinių, itin aktyviai besinaudojantys mobiliaisiais telefonais ir juose veikiančiomis platformomis, skirtomis dar nepabuvotoms vietoms atrasti.

Aktyvų naudojimąsi šiuolaikinėmis technologinėmis viešojo maitinimo sektoriuje rodo ne tik maisto užsakymo, pristatymo, atsiliepimų ir kitų programėlių populiarėjimas, bet ir aktyvus staliukų restoranuose rezervavimas internetu. Esant didelei konkurencijai tarp restoranų, pranašumą įgija tas, kuris suteikia geresnę patirtį svečiui. Klientų netenkina ilgas laukimas už durų – į mėgstamus restoranus klientai nori patekti greitai ir patogiai.

Meniu.lt duomenimis, didžioji dalis klientų staliuką rezervuoja likus bent kelioms dienoms iki apsilankymo, o bene populiariausia diena rezervacijoms - ketvirtadienis. Kaip pasakoja meniu.lt direktorius L. Mažuolis, „Rezervacijų skaičius per metus išaugo beveik 10 kartų ir tebeturi daug potencialo augimui. Toks spartus augimas leidžia manyti, kad rezervavimo internetu paslauga yra patogi, patraukli ir reikalinga restoranų svečiams“, - sako L. Mažuolis.

Labiausiai ieškomas patiekalas - kebabas

Rinkdamiesi, kur pavalgyti, lietuviai dažniausiai dažniausiai ieško vietų, kuriose gaminami gardūs kebai, (17 000 užklausų), sušiai (11 000 užklausų), mėsainiai (9 000 užklausų) arba steikai (8 000 užklausų). Šie patiekalai, pagal savo populiarumą paieškos sistemoje pralenkia tokius pasirinkimus kaip picos, cepelinai, vafliai, ar kiti jau įprastais tapę patiekalai.

Žmonės ne tik ieško kur pavalgyti patiems, bet ir gurmaniškas patirtis vis dažniau dovanoja artimiesiems. „Restorano dovanų kuponas – dovana, kuri tinka visiems ir visomis progomis. Juk apsilankymas restorane ir gardi patirtis, naujos virtuvės, kultūros pažinimas, ir laikas, praleistas drauge bičiuliais, kolegomis, šeima.“ – teigia meniu.lt vadovas, pastebėdamas, kad žmonės vis dažniau renkasi dovanoti restorano čekį. 2019-ais metais daugiausiai padovanota kuponų apsilankymui Roko virtuvė, Kurhauze, La Boheme ir Agavėje.

Dienos pietų populiarumas auga „kaip ant mielių“

Po savaitgalio pasibuvimo restorane, sugrįžus į kasdienę rutiną, ne visuomet norisi ar yra galimybė įsidėti pietų dėžutę. Kiekvieną mėnesį susidomėjimas dienos pietumis didėja. Nemaža dalis žmonių renkasi pietauti ne darbovietėse, o aplinkinėse maitinimo įstaigose, tiek siekdami truputį prasiblaškyti, atsikvėpti nuo darbų ar neturėdami laiko gaminti pietų iš vakaro. Nenuostabu, kad darbo dienomis tarp 11 ir 12 valandos meniu.lt pasiekia puslapio lankomumo piką -  lankytojai naudojasi interaktyviu žemėlapiu ir pietų lenta, ieškodami, kur papietauti netoli darboviečių, ar tuose rajonuose, kuriuose lankydamiesi darbo reikalais norėtų stabtelėti pasisotinti, tačiau nežino kur.

Ne veltui dienos pietų lenta, kurioje matomi tik aktualūs (tos pačios dienos) dienos pietų pasiūlymai iš visos Lietuvos, yra tapusi pačia populiariausia meniu.lt skiltimi. Pietaujantieji labiausiai domisi Gardu kasdien, LaFa Bistro, Laineris, Samtis Bistro ir Milano kasdieniais dienos pietų pasiūlymais.

Gastronominiai atradimai „ant bangos“

Kasmet vykstančių gastronominių renginių skaičius didėja ir rodo lietuvių domėjimąsi maisto pasauliu ir jo tendencijomis. Jau penktą kartą bus renkami 30 geriausių restoranų, traukiantis gurmaniškas patirtis kolekcionuojančių ar išskirtinę maisto kokybę vertinančių žmonių dėmesį. Sėkmingai gyvuoja ir kita iniciatyva – „Gastronomijos savaitė“, kuri 2020-aisiais vyks jau aštuntus metus. Jos metu restoranų paruošto, tik šiai savaitei skirto, degustacinio meniu yra kviečiami ragauti visi norintieji, rezervavę staliukus. Degustuodami skirtingų restoranų meniu, lankytojai renka geriausią savaitės restoraną.

Lietuvoje netūrksta ir kitų, maisto kultūros mylėtojus vienijančių renginių. Vilniaus kavos festivalis, Vyno dienos, Baltijos maisto ir gėrimų paroda, Desertų ir vynų derinimo čempionatas, geriausio baro rinkimai – tai tik keli renginiai, traukiantys visuomenės dėmesį. Prie gastronominių idėjų sklaidos prisideda ir „Keliauk Lietuvoje“, išleidę ne vieną gastronominių atradimų žemėlapį: nuo rekomendacijų, kur pavalgyti Vilniuje, iki plataus ir išsamaus „GASTROliavimo“ gido po Lietuvą.

2020-ųjų metų pradžios duomenys patvirtina jau keletą metų stebimas tendencijas – Lietuvos gyventojai vis labiau domisi gastronominėmis naujienomis, vertina naujas patirtis. Restoranų lankytojams patogu įvairias funkcijas atlikti mobiliajame telefone: rezervuoti staliuką, įsigyti restorano dovanų čekį, pateikti užklausą šventei, peržiūrėti, kokie pasiūlymai pietums, pateikti maisto užsakymą, susimokėti, peržiūrėti valgiaraštį ir kt. Skaitmenizacijos amžiui kopiant į piko viršūnę, restoranai, norintys išlikti patraukliais ir draugiškais vartotojams, turėtų žengti koja kojon su besikeičiančiais visuomenės įpročiais.

@Gytė Radvilaitė