This website is using cookies. By continuing to use the website you agree to our Cookie Policy. More information about Cookies.

Accept
+ Suggest a Restaurant
News

Bruce Willis „persistengė" reklamuodamas degtinę

2011-01-17
Publish your own article

Kaip buvo nustatyta byloje, Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba pareiškėjui AB „Vilniaus degtinė", už Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimą skyrė ekonominę sankciją - 10 000 litų. Ekonominė sankcija Bendrovei skirta už tai, kad 2009 m. rugsėjo 24 d. dienraštyje „Respublika" buvo paskelbta degtinės reklama, kurią sudarė Bruce Willis atvaizdas, degtinės ženklas, užrašas „Geriausia degtinė, kokią žinau" ir 0,5 l reklamuojamos degtinės butelio nuotrauka, taip pat už Bendrovės internetinėje svetainėje skelbiamas 8 frazes, tokias kaip, pavyzdžiui, „Bruce'as Willis'as įvertino degtinę", „Bruce'as Willis'as reklamuos „teisingą" degtinę", „Holivudo ikona Bruce'as Willis'as tapo naujuoju degtinės veidu Europoje ir Kinijoje" ir pan.

Aiškindamas Alkoholio kontrolės įstatyme įtvirtintą alkoholio reklamos draudimą, LVAT yra ne kartą pažymėjęs, kad draudžiamas ne tik skatinimas vartoti konkrečius alkoholio produktus, o ir bet koks palankaus alkoholinių gėrimų įvaizdžio formavimas, tiesiogiai ar netiesiogiai skatinantis vartoti alkoholį apskritai (žr., pavyzdžiui, 2009 m. spalio 26 d. nutartį administracinėje byloje Nr. A261-1160/2009).

Kaip pabrėžiama nutartyje, Alkoholio kontrolės įstatyme yra įtvirtintas absoliutus alkoholio reklamos, kurioje dalyvauja sportininkai, gydytojai, politikai, meno ir mokslo įžymybės, kiti garsūs visuomenės veikėjai, taip pat naudojamas jų vardas, atvaizdas, draudimas. Visuotinai yra žinoma, kad Bruce Willis yra garsus aktorius, todėl jo, kaip meno įžymybės, atvaizdo naudojimas alkoholio reklamoje atitiko Alkoholio kontrolės įstatymo 29 straipsnio 1 dalie 3 punkto draudimą.

Bylą nagrinėjusi LVAT teisėjų kolegija konstatavo, kad pirmosios instancijos teismas tinkamai įvertino faktines bylos aplinkybes ir teisingai pritaikė teisės normas. Byloje nustatytos faktinės aplinkybės taip pat leido daryti išvadą, jog nagrinėjamu atveju pareiškėjo internetinėje svetainėje pateiktomis frazėmis buvo siekiama daryti poveikį vartotojų pasirinkimui, šios frazės buvo neabejotinai susijusios su pareiškėjo komercine veikla, todėl pareiškėjo AB „Vilniaus degtinė" apeliacinį skundą atmetė ir paliko galioti pareiškėjui skirtą 10 000 baudą.

MENIU.LT ir LVAT informacija
2011 01 17