Ozonas_virselis_Maistas_250pix

Naujienos

Kaulus stiprina ne pienas
Kai pasakai žmogui, kad jam reikėtų atsisakyti pieno produktų, tai tuoj pradeda klausti iš kur gaus kalcio. Šį kartą apie dar vieną, gana netikėtą, produktą, kuris, kaip rodo moksliniai tyrimai, yra labai naudingas kaulams. Ir tas produktas yra slyvos.

Ar tikrai reikia vartoti pieno produktus norint tureti stiprius kaulus?

Kai pasakai žmogui, kad jam reikėtų atsisakyti pieno produktų, tai tuoj pradeda klausti iš kur gaus kalcio. Šį kartą apie dar vieną, gana netikėtą, produktą, kuris, kaip rodo moksliniai tyrimai, yra labai naudingas kaulams. Ir tas produktas yra slyvos.

Floridos valstijos universiteto profesorius Bahram H. Arjmandi teigia, kad ištyrus labai daug vaisių, džiovintos slyvos turi didžiausią teigiamą poveikį, kalbant apie įtaką kaulų tankiui. Buvo atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 100 post-menopauzinio amžiaus moterų. Vienai grupei (55 moterys) buvo nurodyta per dieną suvalgyti 100g (apie 10 slyvų) džiovintų slyvų per dieną, kai kita grupė vartojo toki patį kiekį džiovintų obuolių. Abi grupės moterų taip pat gavo 500 mg kalcio ir 400 IU vitamino D per dieną.

Slyvas vartojusios moterys turėjo didesnį kaulų tankį

Metus laiko moterys vartojusios slyvas turėjo žymiai didesnį kaulų tankį nei tos kurios valgė džiovintus obuolius. Panšūs rezultatai buvo ir ankstesnėje trumpesnio laikotarpio studijoje, kur taip pat slyvas vartojusios moterys turėjo didesnį kaulų tankį. Teigiama, kad slyvos mažina kaulų resorbciją (kaulų ardymą). Čia priminsių, kad kaulinis audnis yra nuolatos perdirbamas/ardomas (tai atlieka ląstelės osteoklastai) ir po to vėl iš naujo "gaminamas" naujas kaulas (tai alieką ląstelės osteoblastai). Jei kaulų ardymas prilygsta statymui tuomet kaulų tankis ir išlieka stabilus. Tačiau jei ardymas viršyja statymą - kaulų tankis pradeda mažėti ir per ilgesnį laiką gali išsivystiti osteoporozė ar padidėti kaulų lūžių riziką.

Slyvose yra daug antoksidantų

Tad galite pradėti valgyti slyvas. Mano nuomone vartojant džiovintas geriau jas išmirkyti, nes tada bus lengviau suvirškinti. Slyvos taip pat gerai jei yra užkietėje viduriai. Taip pat slyvos turi vieną didžiausių antioksidantų potiancialų (antoixidant potential) pagal ORAC skalę - 8500 μmol of TE/100 g. Ir tai vienas didžiausių antioksidantų potencialų tarp visų vaisių. Štai  obuoliai (šviežūs) - 2200 -4200 μmol of TE/100g (priklausomai nuo rūšies), avietės - 4900 μmol of TE/100 g, šilauogės - 6200 μmol of TE/100g, miške augančios mėlynės - 9200 μmol of TE/100g. TE- yra trolox equivalent, trolox yra sintetinis vitaminas E, kuris naudojamas laboratorijoje kaip matuoklis palyginti įvairių produktų antioksidantų potencialą. Bet antioksidantų potencialas priklauso nuo to kokiose sąlygose augalas augo, taip pat nuo transportavimo, saugojimo ir t.t. Tad slyvas tikrai verta valgyti. Tiesa yra viena problema, slyvos yra gana daug purškiamos tad geriau pirkti ekologiškas.

Kas dar naudinga kaulams

Kaulams dar gerai žalios spalvos daržovės (salotos, spinatai, salierai), taip pat, brokolis, Collard green, chia seklos, visi šie išvardnti produktai turi kalcio ir kitų kaulams (ir ne tik) reikalingų medžiagų. Bet kaulams reikia ne vien kalcio, labai svarbus vitaminas D, kuris pagerina kalcio pasisavinimą, taip pat reikia magnio stroncio, barono, silicio (jo daug turi horsetail/ dirvinis asiūklis), taip pat vitamino C. Dar labai svarbu sportuototi, nes fizinis krūvis stiprina kaulus.


Straipsnio autorius: Andy Jaksevičius
Šaltinis: sveikatossaltinis.blogas.lt
Tai yra asmeninė autoriaus nuomonė, už straipsnio turinį ir kalbą Meniu.lt portalas neatsako.

Grįžti atgal

170_Meniu_logo_TIFAS
MENIU.LT informacija
Nuotrauka: inmagine.com

Parašykite komentarą:

Vardas*: El. paštas:
Komentaras*:
Skaityti komentarus (1) Taisyklės ir atsakomybė

Daugiau straipsnių šia tema:

Kas nėra girdėjęs pasakymų „valo kraują“, „išvalo organizmą“, „pašalina užsigulėjusius šlakus“ ir pan.? Patirtimi dalijasi ne tik įvairių priemonių išbandę sveikuoliai, bet ir „valymo“ paslaugas teikiančių įstaigų pacientai. Skaityti daugiau
Pasinėrę į diskusijas apie sveiką, ekologišką maistą ar ieškodami netikėtų, gurmaniškų sprendimų, kuriais galėtume nustebinti mūsų kulinarinių ieškojimų vertintojus, dažnai žvalgomės per toli ir nepastebime, ką turime panosėje. Ir visai nesvarbu, kas... Skaityti daugiau
Kofeinas yra nuo seno žinoma tonizuojanti medžiaga. Populiariausiu kofeino šaltiniu nenuginčijamai yra kava. Tačiau vis svarbesniu kofeino šaltiniu, ypač vaikams ir paaugliams, tampa daug kofeino turintys energiniai gėrimai. Didesni kofeino kiekiai (nesvarbu iš kokių... Skaityti daugiau
Po parodoje „Gasrto Nord 2012“ surengtos konferencijos, skirtos vaikų maitinimui mokyklose, noriu trumpai pasidalinti Švedų vyriausybės bei projekto iniciatorės Annika Unit Widell koncepcija įgyvendinant projektą – „Maitinimas švedų mokyklose - Safari“. Skaityti daugiau
Šaltuoju metų laiku organizmas stengiasi sukaupti kuo daugiau energijos, kad galėtų kovoti su šalčiu, todėl dauguma žiemą valgome daugiau kaloringo maisto – ir tai tampa problema. Skaityti daugiau
Rūgščių koncentraciją organizme nusako jo pH. Svarbiausia organizmui – subalansuotas kraujo pH). Jei organizme dėl įvairių priežasčių (netinkamas maistas, nesureguliuotas fizinis krūvis, stresas) pradeda kauptis rūgštis, organizmas, norėdamas ją... Skaityti daugiau
Jau senokai lietuviams peršama nuomonė, kad vegetarais būti labai sveika. Netgi norima įrodyti, kad jie sveikesni ir ilgiau gyvena. Deja vegetarizmą visi supranta savaip. Netgi profesionalūs medicininiai šaltiniai nurodantys, kad vegetariška mityba sumažina širdies... Skaityti daugiau
Druska yra būtina mūsų organizmui, tačiau per didelis jos kiekis gali turėti neigiamos įtakos sveikatai. Didelis suvartojamos druskos kiekis gali padidinti kraujo spaudimą ir turėti įtakos širdies ligų išsivystymui. Ir atvirkščiai – valgant mažai druskos... Skaityti daugiau
Plačiai paplitusi nuomonė, kad žmogaus sveikatai labai naudingas česnakas. Na ir deda jį įsitikinusieji šiuo pusiau mitu savo burnon tiesiogiai ir netiesiogiai, per dešras ir kitokius patiekalus, kad drūtesni ir sveikesni būtų. O kokia tikrovė supa česnako... Skaityti daugiau
Žalių daržovių dieta, tai viena iš mistinių ir daug žadančių dietų, kurios žada sveikatos pagerėjimą ir kūno svorio sumažėjimą. Kaip ir daugelis dietų, ne išimtis ir ši, kelianti pavojų sveikatai. Skaityti daugiau
Labiau pažįstamos, kaip „bulvytės fri“, gruzdintos bulvytės sutinkamos net aukščiausio lygio restoranuose. Vienintelis skirtumas tarp greito maisto užeigų, naudojančių šaldytas bulvytes ir aukšto lygio restoranų – gruzdintos bulvytės čia pat gaminamos... Skaityti daugiau
„Sveikame kūne – sveika siela“, – prieš daugiau nei kelis tūkstančius metų pasakė romėnų išminčius Juvenalis ir tikrai buvo teisus. Šiandien jo žodžiai tapo itin populiarūs ir aktualūs. Mažai atrastume žmonių, kurie šios frazės teisingumu abejoja.... Skaityti daugiau
Kankina nerimas, kad per ilgą savaitgalį priaugsime nereikalingų kilogramų, kurių ne taip paprasta atsikratyti vėliau? Taigi ką daryti, kad svoris išliktų stabilus ir galėtumėte mėgautis švente? Skaityti daugiau
Karštas pienas skaudančiai gerklei nepadeda, ledus sergant valgyti galima, o prie vietinio antiseptiko – priemonių, naikinančių mikrobus, neįprasite, tikina Vilniaus Centro poliklinikos gydytoja otorinolaringologė Dalia Maziliauskienė. Skaityti daugiau
„Sveikatai palankus vaikų maitinimas – vaikų sveikatos politikos dalis“, - tikina sveikatos apsaugos ministras Raimondas Šukys. Skaityti daugiau