Naujienos

Funkcinis maistas – kas tai?
Funkcinis maistas – tai sveikas, biologiškai aktyviomis medžiagomis praturtintas maistas, teigiamai veikiantis žmogaus organizmą.

Funkcinio maisto sąvoka buvo sukurta Jungtinėse Amerikos Valstijose, tačiau pirmieji funkcinį maistą pradėjo gaminti japonai – šiek tiek daugiau nei prieš dvidešimt metų jie pirmieji pradėjo maisto produktus papildyti vertingomis medžiagomis.

Funkcinis maistas – tai sveikas, biologiškai aktyviomis medžiagomis praturtintas maistas, teigiamai veikiantis žmogaus organizmą. Šiuo maistu rekomenduojama kompensuoti vitaminų trūkumą žiemą ir ankstyvą pavasarį.

Daugelis maisto produktų gali būti praturtinami vitaminais arba mineralinėmis medžiagomis, pavyzdžiui, druska su jodu, o druska gali būti praturtinama kaliu, magniu. Ypač padidėja maisto vertė, jei jis praturtinamas polinesočiosiomis riebalų rūgštimis (pavyzdžiui, saulėgrąžų ir rapsų aliejaus mišinys), kurios pasižymi aterosklerozės riziką mažinančiu poveikiu.

Funkciniam maistui taip pat priskiriama duona su grūdais, duona su sėlenomis, labai rupių miltų duona, duona su džiovintais vaisiais, duona su saulėgrąžomis, su moliūgų sėklomis, su sezamo sėklomis, taip pat kviečių ar kitokių javų grūdų sėlenos.

Funkciniam maistui priskiriamos ir sojos, pasižyminčios tam tikromis organizmo funkcijoms naudingomis savybėmis. Seniai įrodyta, jog sojų mėsa mažina cholesterolio kiekį kraujyje, todėl sojų produktus patariama vartoti žmonėms, norintiems išvengti rimtų širdies ligų.

Funkcinio maisto žaliavomis gali būti ir specifiniai gyvi mikroorganizmai arba jų dalys, pavyzdžiui, probiotikai. Šios „gerosios bakterijos“ taip pat teigiamai veikia žmogaus organizmą.

Maistas tampa funkciniu ne tik pridedant vieno ar kito biologiškai aktyvaus komponento, bet ir vieną iš jų pakeičiant arba pašalinant žalingąjį, pavyzdžiui, alergiją sukeliantį baltymą.

Parengė Jolanta Bagurskienė
Šaltinis: www.sveikaszmogus.lt
Nuotrauka: http://img.alibaba.com
Meniu.lt informacija

Grįžti atgal

Parašykite komentarą:

Vardas*: El. paštas:
Komentaras*:
Taisyklės ir atsakomybė

Daugiau straipsnių šia tema:

Per tris tūkstančius metų šviežiai spaustas ir nefiltruotas alyvuogių aliejus buvo ir tebėra esminė graikų dietos ir virtuvės dalis, užtikrinanti skanią ir sveiką mitybą bei natūralią kosmetiką. Šiandien, po penkių metų patirties degustuojant ir atrandant... Skaityti daugiau
Patiekalo išvaizda ne ką mažiau svarbi nei jo skonis. Todėl neretai puošdami patiekalą nepatingime pasirinkti sunkesnį kelią – kiekvieną iškeptą keksiuką dekoruojame skirtingai, įvairių spalvų kremais, barstukais, uogomis ir žalumynais. Ar tai būtų... Skaityti daugiau
Topinambai – unikalūs augalai. Jie nekaupia nitratų, sunkiųjų metalų ir radioaktyviųjų elementų. Juos rekomenduojama vartoti žmonėms, sergantiems sunkiai pagydomomis ligomis. Pastaraisiais metais vis daugiau žmonių susidomi vertingomis topinambų savybėmis. Skaityti daugiau
...o teisingiau – sūriai. Prancūzijos prezidentas Šarlis De Golis kalbėdamas apie sūrių gamyba ir aukštąja kulinarija garsėjančią Prancūziją, yra pasakęs: „Kaip valdyti šalį, kurioje yra 246 sūrio rūšys?“. Kalbant apie Lietuvą, jau nuo XX a. ji... Skaityti daugiau
Turbūt jau ne kartą girdėjote, jog daugiau nei pusė pasaulio žuvies išteklių yra visiškai išeikvoti ir dar trečdalis – pereikvoti arba ženkliai sumažėję, o po mažiau nei keturiasdešimties metų komercinės žvejybos ir visai nebeliks. Iliustracijų šiems... Skaityti daugiau
Jei Jonines švęsite draugų būryje, jaukioje sodyboje, tikrai neapsieisite be šašlykų. Šiai išskirtinei progai pateikiame Jums net keletą šio patiekalo receptų. Skaityti daugiau
Vaisiai ir daržovės yra pagrindinis vitaminų, mineralų ir ląstelienos šaltinis. Tačiau vis dažniau kalbama ne vien apie augalinės kilmės produktų naudą, bet ir apie nitratais, sunkiaisiais metalais ar pesticidais užterštus vaisius ir daržoves, kurių naudojimas... Skaityti daugiau
12-ka patarimų vienoje vietoje. Sužinokite, kaip "pataisyti" persūdytas sriubas, troškinius, padažus ir pagrindinius patiekalus. Skaityti daugiau
Mokslinio tyrimo duomenimis sumažinus sėdėjimą iki 3 valandų per dieną, gyvenimo trukmė prailginama dviem metais. Skaityti daugiau
ANTI-AGING kursai Nidoje (Gegužės-Birželio mėnesiais) Skaityti daugiau
Rupūs miltai (dar vadinami rupiniais, visų grūdo dalių, pilno grūdo, viso grūdo) yra labai naudingas produktas ir ne tik dėl to, kad juose gausu lengvai pasisavinamų angliavandenių, bet ir dėl jų sudėtyje esančių naudingų maistinių skaidulų, vitaminų ir... Skaityti daugiau
<...> lietuviai du šimtus metų anksčiau nei lenkai ir trys šimtai metų anksčiau nei rusai ar baltarusai, tai yra - 383 metus augina bulves ir jomis maitinasi, kepa bulvinius vėdarus, blynus ir sklindžius, net kiaules, kol jas dar nesenai augino, bulvėmis šėrė... Skaityti daugiau
Kaip nepersivalgyti ar išvengti galvos skausmo naujametį rytą? Ruošdamiesi šventėms rūpinamės gausiu vaišių stalu, tačiau dažnai pamirštame saikingai ragauti šventinius patiekalus bei gėrimus. Likus vos keletui dienų iki Naujųjų metų, restorano „Vapiano... Skaityti daugiau
Vilniuje įvyko iškilmingas išskirtinio SPA centro „Kempinski The Spa“, įsikūrusio penkių žvaigždučių viešbutyje „Kempinski Hotel Cathedral Square“, atidarymas. Specialiai dėl jo į Lietuvos sostinę iš Monako atvyko visame pasaulyje garsi sveiko gyvenimo... Skaityti daugiau
Šį trečiadienį menininkė ir televizijos laidų vedėja Nomeda Marčėnaitė bei virtuvės šefas Reinaldas Janonis surengė kulinarijos pamoką, kurioje supažindino su stevijos augalu. Šis, dar vadinamas medaus žole, augalas pasižymi tuo, kad yra net 200 kartų... Skaityti daugiau