Žmonės maitinasi ne taip sveikai, kaip sako

Žmonės maitinasi ne taip sveikai, kaip sako

„Global Industry Analysts“ paskaičiavimais, pasaulinė užkandžių rinka iki 2010 metų bus verta apie 197,8 mlrd. eurų, todėl sunerimę gamintojai pradeda orientuotis būtent į šią užkandžių rinką. Atsiranda vis daugiau produktų, kurie reklamuojami kaip sveiki, natūralūs, mažai kaloringi, pagaminti iš ekologiškų produktų. Orientuojamasi į žmones, kurie renkasi sveiką gyvenimo būdą ir nori maitintis kitaip. Užkandžiaudami jie turėtų rinktis sveikesnius produktus. Deja, neseniai atlikti tyrimai parodė, jog ne visi sveikos mitybos „šalininkai“ maitinasi taip, kaip turėtų. Jie gana dažnai impulsyviai pasirenka nelabai sveikus užkandžius.

Wageningen universitete, įsikūrusiame Nyderlanduose, mokslininkai atliko tyrimą, po kurio paaiškėjo, jog sveikų užkandžių rinka, kuri jau dabar neša milijoninius pelnus, vis dar gali plėstis, kadangi žmonės tiki sveikais užkandžiais, nors perka dažniausiai visai ne juos. Tyrime dalyvavo 585 biurų darbuotojai, kuriems buvo leista pasirinkti vieną iš 4 užkandžių: obuolį, bananą, batonėlį arba vaflį. Beveik pusė dalyvių teigė, jog rinktųsi sveikus užkandžius, t. y. bananą ar obuolį.

Po savaitės biurų darbuotojai dalyvavo realioje situacijoje: 27 procentai dalyvių iš 50, kurie prieš tai teigė, jog rinktųsi obuolį ar bananą, pakeitė nuomonę ir pasirinko batonėlį ar vaflį. Mitybos ekspertas iš minėto Olandijos universiteto Pascalle Weijzen komentavo, jog žmonių norai ir realūs poelgiai kartais nesutampa. Tiesa, 90 procentų žmonių, norėjusių pasirinkti nesveikus užkandžius, taip ir padarė. Taigi visi šie nesveikų užkandžių vartotojai yra potenciali rinka sveikų užkandžių gamintojams. Belieka juos įtikinti maitintis arba užkandžiauti kitaip.

Gamintojai, kurie orientuojasi į žmones, susiduriančius su antsvorio problemomis, ir norinčius sulieknėti, iki 2012 metų gali pasiekti milžinišką 1,4 trilijonų dolerių apyvartą. Tačiau ši užduotis nėra lengva: remiantis anksčiau pristatytais tyrimo duomenimis, 1 iš 4 žmonių nesivadovauja pirminiu pasirinkimu ir galiausiai neperka sveikų užkandžių. Mokslininkai padarė išvadą, kad žmonės dažnai renkasi užkandžius impulsyviai ir pasąmoningai, o jeigu žmogus į parduotuvę eina alkanas, apie sveiką maistą net nesusimąstoma, nes protui vadovauja alkis, t. y. norisi patirti kuo didesnį malonumą valgant. Mokslininkai pridūrė, kad žmonėms, pratusiems maitintis sveikai ir gana ilgai tai darantiems, lengviau paklusti pastarųjų principų diktuojamoms taisyklėms. Jie taip pat komentavo, jog reikėtų atlikti išsamesnius tyrimus, pavyzdžiui, „Emocinis valgymas bei malonumas, priklausantis nuo nesveikų produktų vartojimo dažnumo“. Pastarasis tyrimas padėtų atskleisti pasirinkimo pastovumo priežastis.

Elena Germanovič
Šaltinis: foodanddrinkeurope.com
Nuotraukos: www.sxc.hu
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną