„Žalioji savaitė - 2011“

„Žalioji savaitė - 2011“

Sausio 21-30 d. Berlynas vėl tapo maisto pramonės, žemės ūkio ir sodininkystės pasauliniu apžvalgos centru, kur tradiciškai pristatomos maisto produktų įvairovės, miško bei medžių apdirbimo įrenginiai, landšaftinio ūkio naujovės, sodininkystė, naminių gyvulių ir paukščių ūkiai ir žinoma, skirtingų šalių kulinarinės virtuvės bei jų tradicijos.   76-tą kartą rengiama paroda lankytojus pasitinka šūkiu „Patirk įvairovę“ („Experience diversity“).

Visas pasaulis tilpo į 8 km


Visoje parodoje šiais metais - daug naujovių. Jų galima rasti ir lietuviškame stende. Pirmą kartą šiemet čia dalyvaujantys žemaičiai, pristato „gyvą“ maistą - unikaliai pagamintus linų sėmenų paplotėlius ir duoneles.

Lietuva šioje parodoje dalyvauja 9-tąjį kartą, savo gilias tautines tradicijas, papročius, kultūrą pristatydama per tautinį paveldą, kulinarinėje kelionėje pasakoja įdomią savo šalies istoriją. Etnografinę sodybą primenantis Lietuvos stendas - „Bernelių užeiga“ lankytojams siūlė baravykienę, tradicinius didžkukulius bei kitus tradicinius patiekalus. Šalies tautinį paveldą atstovavo: UAB „Saimeta“, UAB „Berneliai“, ūkininkės A. Žilienės ekologiškos mėsos gaminių, A. Grigonio alaus individualios įmonės, UAB „25 Žemaitis“. Lietuvos amatus pristatė Lietuvos ūkininkių draugija, o ansamblis „Sutaras“ parodos lankytojus linksmino liaudiškomis melodijomis bei puikia nuotaika.

Didžiausia plotą   užėmė Rusija, net 6   tūkst. kv. m. Jau 17 kartą dalyvaujanti „Žaliojoje savaitėje“. savo šalį ji pristatė atskirais 27 regionais, su visais nacionaliniais ypatumais, kuriuos vaizdžiai iliustravo atsivežti dainų ir šokių ansambliai. Kaip pažymėjo Messe Berlin parodos centro direktorius Christian Göke, DTW televizijai,- „Rusija ne tik degtinės ir ikrų šalis. Ji moka nustebinti savo nuoširdžiais priėmimais“. Beje, rusų paviljone galima buvo nemokamai gauti stiklelį „vodkos“, kituose   paviljonuose, norint ką nors paragauti teko sumokėti vieną ar pusantro euro.

Nyderlandai daugelį pribloškė savo žaluma. Sausio viduryje jų paviljone žydėjo tulpės, sukosi tikri vėjo malūnai.

Messe Berlin parodų centre, 26-iose salėse įsikūrė 1 632 dalyviai, ekspozicija aprėpė 115 tūkst. kv. m plotą. Norint viską apžiūrėti reikia nueiti net 8 kilometrus, parodos organizatoriai   apskaičiavo, kad tai apie 11 600 žingsnių. Taigi pasivaikščioti kur, tikrai yra.

„Kaimynai“ – parodos partneriai

Šių metų parodos partnerė – Lenkija. Ji lankytojus pasitinka šūkiu „Polska schmeckt!“ (Lenkija skanauja), taip stende kviesdama pakeliauti po įvairius šalies regionus, kur dominuoja tradicinė lenkiška virtuvė. Lenkijai tai ypatingas įvykis, nes parodos partnerės statusas suteikia galimybę Lenkijai, o kartu ir lenkiškai produkcijai, būti pristatytai visose reklaminėse šio prestižinio renginio akcijose, o taip pat progą sulaukti ne tik Vokietijos, bet viso pasaulio žiniasklaidos dėmesio.

Kitas   Lenkijos šūkis – „Ypatinga atradimų kelionė sekant muzikos genijaus pėdsakais“ („An extraordinary journey of discovery in the footsteps of the musical genius“).Taip pat šių metų parodos partnerė kviečia susipažinti su visų 57-ių šalių kulinarinėmis virtuvėmis, parodoje dalyvauja ir tokios tolimos šalys, kaip Gana, Sirija, Nepalas, Malta, Afganistanui ir Ruandai tai pirmasis šalies pristatymas.

Lenkijai, kaip „Žaliosios savaitės“ partnerei, suteikta teisė organizuoti parodos atidarymo ceremoniją, 4 500 svečių priėmimą, o kartu su Vokietijos žemės ūkio ministerija - 150 šalių žemės ūkio ministrų sutikimą.

Pasaulinė paroda „Žalioji savaitė“ Berlyne tęsis iki sausio 30 -osios.

MENIU.LT informacija
Parengė: Elena Pipiraitė-Zimblienė
Nuotraukos: Elena Pipiraitė-Zimblienė

2011 01 29

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną