VMVT informuoja apie vartotojų skundų statistiką

VMVT informuoja apie vartotojų skundų statistiką


Apžvelgus kelerių metų vartotojų skundų statistiką, galima teigti, kad skundų kasmet gaunamas panašus kiekis – kiek daugiau, nei 2 tūkstančiai. Daugiausiai žmonės skundžiasi dėl pažeidimų prekyboje, viešojo maitinimo įmonėse, geriamojo vandens tvarkymo subjektuose.

Per 10 šių metų mėnesių Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) užregistravo ir ištyrė 2 349 vartotojų skundus, iš kurių 778 (33 %) pasitvirtino. Už nustatytus pažeidimus teritorinės valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos 571 įmonei skyrė administracines nuobaudas, laikinai buvo sustabdyta 52 įmonių veikla, 10 įmonių uždrausta tvarkyti maistą. Patikrinus įmones pagal vartotojų skundus, už nustatytus pažeidimus skirtos 484 baudos, 18 įmonių buvo įspėtos.

Iš gautų 173 anoniminių skundų, 73 pasitvirtino. Anonimais dažniausiai nori išlikti vaikų tėvai, kurie skundžiasi dėl netinkamo maitinimo ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir mokyklose, taip pat viešojo maitinimo ar prekybos įmonių darbuotojai, bijantys netekti darbo vietų.

Pavyzdžiui, berniuko mama skundėsi, kad mokykloje vaikai nemokamai maitinami prastos kokybės maistu, porcijos būna per mažos. Kauno valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos inspektoriai, atlikę patikrinimą mokyklos maisto ruošimo skyriuje, nustatė daug pažeidimų. Patiekalai buvo gaminami nesilaikant technologijų aprašymų, receptūrų ir žaliavų sudėjimo normų. Mokiniams teiktas maistas – netinkamos temperatūros. Šio skyriaus atsakingam asmeniu buvo skirta bauda.

Kiekvienais metais mūsų šalies vartotojai dažniausiai būna nepatenkinti maisto produktų kokybe – skundai dėl kokybės šiais metais sudarė 46 % visų pagrįstų atvejų (pernai – 47 %). Pasitvirtino vartotojų skundai dėl higienos (13 %), netinkamo maisto produktų ženklinimo (12 %), pasibaigusių tinkamumo vartoti terminų (11 %), produktų saugos (4 %).

Nagrinėjant vartotojų skundus pagal maisto produktų grupes, daugiausiai jų gauta dėl viešojo maitinimo patiekalų – 139 (21 skundu daugiau, nei pernai per tą patį laikotarpį).

Pavyzdžiui, po vestuvių pokylio viena vartotoja skundėsi, kad po vienu iš kepsnių rado musę, gaivos ąsočiuose jautėsi česnako kvapas, o po vestuvių 3 žmonės pasijuto blogai. Kauno valstybinė maisto ir veterinarijos tarnybos inspektoriai, patikrinę minėtus faktus, nustatė, kad įmonės virtuvėje buvo musių, nes suplyšę apsauginiai tinkleliai languose. Inspektoriams nepavyko nustatyti mėsos, žuvies sušaldymo, pusgaminių gamybos laiko, rasta produktų ir su pasibaigusiais tinkamumo vartoti terminais. Po šio tyrimo, įmonės atsakingam asmeniui buvo skirta bauda.

Šiemet gyventojai rečiau skundėsi dėl mėsos ir jos gaminių. Gauta 22 skundais mažiau, nei pernai – iš viso 116 skundų.

Vilniaus valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos inspektoriams teko nagrinėti pasipiktinusios vartotojos skundą, kad prekybiniame kioske–paviljone nusipirko šaltai rūkyto kumpio, kuris buvo išrūkytas įvyniojus į pėdkelnes. Atlikto patikrinimo metu faktai pasitvirtino. Prekyboje rasta vytintos kiaulienos nugarinės be įsigijimą patvirtinančių dokumentų, ji buvo sufasuota įvyniojus į pėdkelnes, nepaženklinta. Mėsos gaminiai ir šviežia mėsa buvo sveriami ant tų pačių svarstyklių. Inspektoriai uždraudė tiekti į rinką 25 kg kiaulienos nugarinės, atsakingam asmeniui skyrė baudą.

Ypač daug nepatenkintų vartotojų buvo vaisių ir daržovių kokybe. Per 10 šių metų mėnesių gautas 81 skundas, net 31 skundu daugiau, nei pernai. Tai didžiausias pokytis, lyginant su kitomis maisto produktų grupėmis. Dėl žuvies ir jos gaminių gauti 57 skundai (2 daugiau, nei pernai), dėl pieno ir pieno gaminių – 55 (1 mažiau, nei pernai), dėl viešai tiekiamo geriamo vandens – 12 skundų, tai 3 skundais mažiau, nei pernai.

Per 2011 m. 10 mėnesių buvo užregistruoti 33 infekcinių žarnyno susirgimų protrūkiai, kurių priežastimi galimai buvo nesaugus maistas.


VMVT informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną