Vandeningas maistas padeda sulieknėti

Vandeningas maistas padeda sulieknėti

Vasara – maudymosi sezono metas, taipogi dėvime lengvesnius drabužius, todėl šylant orams vis daugiau žmonių rūpinasi savo svoriu ir išvaizda. Tiems, kurie nori greičiau atsikratyti nereikalingų kilogramų, mitybos specialistai pataria valgyti patiekalus su didesniu vandens kiekiu.

Pasak dietologų, patiekalai du daržovėmis, ryžiais, makaronais, o taip pat sriubos ar guliašas, kurie pasižymi dideliu vandens kiekiu, leidžia ilgiau jaustis sotiems nei valgant sausą maistą ir užsigeriant jį vandeniu. Taip teigia mokslininkai iš British Nutrition Foundation. Pats vanduo nepasižymi tokiomis savybėmis, kadangi greičiau pasišalina iš skrandžio. Mokslininkai teigia, kad praturtinant patiekalus daržovėmis, galime suvalgyti daugiau, suvartojant tokį patį kalorijų kiekį. Taipogi sotumo jausmą suteikia „pripūstas“, daug oro turintis maistas.

Norintiems sulieknėti britų mitybos fondas pataria valgyti maisto produktus, kurių energetinis „tankis“ mažesnis nei 1,5 kalorijos gramui, pavyzdžiui, makaronų užkepėles su daržovėmis, keptas pupeles, virtus kiaušinius. Šį rodiklį lengva paskaičiuoti – maisto svorį reikia padalinti iš kalorijų kiekio, jeigu sumuštinis sveria 150 gramų ir turi 300 kalorijų, 1 gramui tenka 2 kalorijos.

Lazanijos, picos, kepsnių, t.y. maisto, kuris pasižymi vidutiniu energetiniu tankiu patariama rinktis mažesnes porcijas ir valgyti su maisto produktais su mažesniu energetiniu tankiu. Tuo tarpu riešutų, krekerių, sausainių, traškučių, šokolado reikėtų vartoti labai mažais kiekiais, kadangi šių skanėstų kalorijų kiekis vienam gramui gana didelis. Vis dėlto vietoj šokolado galima save palepinti pudingu – jis mažiau kaloringas arba pasidaryti gardų desertą: į mažą dubenėlį sudėti braškių, grietinėlės. Taip pat galima valgyti miško uogas su mažai kaloringu jogurtu, traškiais avižų grūdais, gardinti desertą medumi.

Catherine Collins, britų dietologijos asociacijos atstovė spaudai tikina, kad žmonės pagaliau suprato, jog reikia vartoti daugiau vaisių bei daržovių, tačiau vis dėlto kaip ir anksčiau svarbų vaidmenį mityboje turėtų atlikti pagrindinės maisto grupės – mėsos, žuvies patiekalai, krakmolingas maistas.

Elena Germanovič
Šaltinis: onet.pl; news.bbc.co.uk
Nuotraukos: corbis.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną