Sveikos mitybos pagrindas – košės (II dalis)

Sveikos mitybos pagrindas – košės (II dalis)

Jei avižinių kruopų košė jau daug amžių nepraranda savo populiarumo, tai miežinę dietologai ir vartotojai šiandien atranda iš naujo. Be to joje gausu beta-gliukano – tos pačios rūšies tirpios ląstelienos, naudingos širdžiai kaip ir avižinėse kruopose randamos. Todėl ir miežinės kruopos parduotuvių lentynose užima naudingųjų prekių vietas.

I straipsnio dalis>>

Universaliu produktu, kuriam nereikia papildomos reklamos laikomi ryžiai, praturtinti B grupės vitaminais ir kvietinės kruopos, turinčios proteinų. Jos puikiai tinkamos garnyrams su visais produktais. Vienintelė problema tame, kad mes pripratę šias kruopas valgyti gliaudytas, tai yra be gemalų. O juk būtent gemalai – puikus ląstelienos, vitaminų ir mineralų šaltinis. Tai vienbalsiai tvirtina gamintojai ir šiandien vis dažniau galima rasti negliaudytų kruopų su naudingais gemalais. Beje, gemalus (sėlenėles) galima parduotuvėje įsigyti atskirai ir pagardinti košę – tai labai naudinga virškinimui. Sveikuoliai sėlenėles dar vadina „organizmo šluota“, kadangi būtent jos aktyvina virškinamojo trakto veiklą, medžiagų apykaitą.

Dar vienos kruopos, pelniusios dietologų dėmesio – perlinės. Jos gaunamos iš miežių. Beveik nekaloringos ir dėl to naudingos tiems, kurie trokšta atsikratyti nereikalingų kilogramų arba baiminasi jų priaugti. Tačiau šiose kruopose mažiau kalcio, magnio ir net 3 kartus seleno. Taigi, jei jūms reikalingi šie mineralai, tai teks rinktis kitą variantą, pavyzdžiui, grikių naudai. Pastarieji taip pat įvardijami kaip mažai kaloringi, bet skirtingai nei prieš tai minėtosios perlinės, turi daug magnio (net 2 kartais daugiau, nei perlinės ir 4 kartais daugiau nei ryžiuose). Todėl jos nepamainomos diabetikams ir širdies ligomis sergantiems. Grikiuose daug geležies, kurio trūksta žmonėms su žemu hemoglobino kiekiu. Ne paslaptis, perdirbimo procese kruopos praranda kai kuriuos naudingus elementus. Norint atstatyti jų maistinę vertybę į košes galima įdėti papildomų produktų: tai gali būti riešutai ir džiovinti produktai, pienas ir medus, šviežios daržovės ar uogos – taip gausis skaniau ir naudingiau. Be to jums pavyks atstatyti vitaminų bei mineralų balansą, gauti papildomas medžiagas, kurių kruopose mažai ar nėra visai (tarkim vitaminas E, esantis riešutuose, C – vaisiuose ir uogose, nepakeičiamos amino rūgštys – gaunamos su pienu).

Taigi, ko gero jau supratote, kad košės – tai būtent tas produktas, kuris naudingų medžiagų dėka suteikia jėgų ir sveikatos kiekvienam!

Mokslininkai apie košes

Dietologai 10 metų analizavo silpnosios lyties atstoves, pusryčiams valgiusias košę. Rezultatai pranoko lūkesčius. Kaip išaiškėjo, košės – naudingiausias pusryčių produktas.

Tyrime dalyvavo daugiau nei 2000 merginų. Mokslininkai priėjo išvados, kad rytinė porcija košės daro įtaką visam dienos racionui. Žmonės pradeda sveikiau maitintis visos dienos bėgyje, vartoja daugiau pieno produktų, daržovių ir vaisių bei mažiau riebaus maisto ir mėsos.

Košėse gausu vitaminų, o svarbiausia, ląstelienos bei angliavandenių, kurie teigiamai veikia organizmą ir leidžia žmogui aktyviai dirbti visą dieną.

Lyginant su kitais pusryčiais, košėje yra daugiau geležies, magnio, cinko, ląstelienos bei mažiau riebalų, cukraus ir cholesterino.

Susiję straipsniai:
Valgykime grikius>>



Raminta Skripkaitė
Šaltinis: health.com
Nuotraukos: corbis.com
Meniu.lt informacija

 

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną