Sveikata ir energija – sultyse

Sveikata ir energija – sultyse

Specialistai nustatė, kad sultyse yra beveik visų žmogaus organizmui reikalingų vitaminų, mineralų, mikroelementų, pektinų, organinių rūgščių ir natūralaus cukraus. Žinoma, gerti reikia ne iš parduotuvės pirktas, o namie spaustas šviežias sultis. Tai sveikatos ir energijos šaltinis. Sveikos mitybos patarėjai rekomenduoja gerti įvairių rūšių sulčių, kad organizmas gautų kuo daugiau vitaminų. Jei kasdien išgersite bent po dvi stiklines, jūsų organizmui niekada nestigs vitaminų. Kasdien išgėrus bent porą stiklinių natūralių sulčių, kaip mat pamirš nuovargis, veido oda taps daug skaistesnė, dings galvos skausmas.

Pomidorų sultys – naudingas maistas ligoniams, sergantiems medžiagų apykaitos sutrikimu, kamuojamiems artrito, nutukimo, diabeto, nes padeda įsisavinti maisto medžiagas ir normalizuoja apytakos procesus, padeda organizmui pašalinti šlakus ir nuodingąsias medžiagas drauge su šlapimu.

Morkų sultys turi daug karotino, kuris organizme virsta vitaminu A. Jis ypač svarbus augančiam arba sveikstančiam organizmui, skatina odos, gleivinės epitelizaciją ir apsaugo epitelį net nuo vėžinių susirgimų. Sergant skrandžio arba dvylikapirštės žarnos opomis, morkų sulčių reikia gerti kasdien. Morkų sultys taip pat gelbėja prasčiau besimaitinančius. Taip pat valo odą, kvėpavimo ir virškinimo takų gleivinę. Nerekomenduojama gerti moterims, sergančioms kepenų ligomis. Morkų sultis gerkite rytais prieš valgį, ką tik išspaustas, nes jų gyvybinės galios pradeda irti vos susilietus sultims su oru.

Šviežios kopūstų sultys labai tinka ligoniams, sergantiems gastritu (kuomet sumažėjęs rūgštingumas), tulžies pūslės bei žarnų uždegimais. Jos rekomenduotinos ligoniams, sergantiems skrandžio arba dvylikapirštės žarnos opa. Beje, kopūstų sultys turi antialerginių savybių. Neutralizuoja galimas diatezės reakcijas pavartojus apelsinų ar mandarinų sulčių. Diateze sergantiems mažyliams kopūstų sulčių reikia duoti po 1 šaukštelį.

Jėgas atgausite išgėrę vynuogių sulčių. Jos taip pat kovoja su anemija, gelbėja sergant plaučių uždegimu bei esant akmenims tulžyje.

Obuolių sultyse yra elementų, stiprinančių kaulus. Jos pačios naudingiausios mažyliams.

Jei trūksta vitamino C, turite regėjimo problemų, ar esate po radioaktyvaus švitinimo procedūrų – apelsinų sultys kaip tik tai, ko Jums reikia.

Bulvių sultys įveikia galvos skausmą, gelbsti sergant gastritu, kai ėda rėmuo ir yra padidėjęs rūgštingumas.

Jaučiatės silpni, neturite apetito? Išgerkite bruknių sulčių. Jos taip pat naudingos sergantiems hipertonija.

Norite būti jaunesni? Raudonųjų burokų sultys padės išpildyti šią svajonę. Tai vienintelės sultys, pristabdančios piktybinių auglių ląstelių dauginimąsi. Šios sultys yra aitraus skonio, todėl jas gerti nėra malonu, rekomenduojama sumaišyti su kopūstų, obuolių ar morkų sultimis. Šviežiai išspaustos burokėlių sultys keletą minučių nusistovi; nugerkite nuo viršaus 2/3 dalis sulčių. Geriant burokėlių sultis, palaikomos visos fiziologinės organizmo funkcijos, valomos kepenys, inkstai ir tulžies pūslė, skatinama limfinė sistema. Burokėlių ir morkų sulčių mišinys – geriausia natūrali kraujo ląstelių atnaujinimo priemonė. Skatina eritrocitų gamybą, gerina atmintį, plečia kraujagysles. Tai viena geriausių gamtos priemonių hipertoninei ligai gydyti, nepakeičiama esant mažakraujystei, organizmo išsekimui. Paprastai pakanka nuo vienos iki pusantros stiklinės burokėlių sulčių per dieną. Geriausia gerti mažomis dozėmis kelis kartus per dieną.

Toksinus iš organizmo šalina citrinų sultys. Jei norite būti darbingi ir saugoti kepenis – gerkite šias sultis. Reikėtų 2-3 kartus per dieną išgerti sultis, išspaustas iš pusės citrinos su puse stiklinės karšto vandens. Tiesa, citrinų sultys puikiai naikina žuvies ar kitą nemalonų kvapą.

*Patarimas: ir spanguolių, ir citrinų sultis skieskite švariu vandeniu ir pasaldinkite medumi, o ne cukrumi!

*Daržovių ir vaisių sultis galima maišyti, o štai valgyti – atskirai. Mat sultis organizmas perdirba ir pasisavina tuo pačiu metu, tačiau valgant vaisius organizmas pasisavina greičiau nei daržoves.

Parengė Raminta Skripkaitė
Šaltiniai: http://news.bbc.co.uk; http://www.nutrition.gov
Nuotraukos: http://pro.corbis.com; www.flickr.com
Meniu.lt informacija

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną