Šioje svetainėje naudojami slapukai. Naudodamiesi svetaine sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos apie slapukus..

Supratau
+ Pasiūlyk restoraną
Restoranų naujienos

Akcijinė prekė - pavojus sveikatai?

2011-08-12
Paskelbk savo straipsnį

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) 2011 metų I pusmetį užregistravo ir ištyrė 1313 vartotojų skundų, iš jų 436 (33%) pasitvirtino.

Pranešdami apie nekokybiškus maisto produktus, vartotojai neakcentuoja ar juos pirko su nuolaida. Tačiau pastebi, kad dažnai akcijos taikomos maisto produktams, kurių tinkamumo vartoti terminas jau greit baigsis.

Prekybos centrai sprendžia patys kaip parduoti produktą, kurio tinkamumo vartoti terminas baigiasi.  Kad nereikėtų išmesti maisto produktų, jie mažina  kainą ir, be abejo, pažymi „akcijos“ ženkleliu, kad atkreiptų pirkėjų dėmesį. Visada svarbu atkreipti dėmėsį į maisto produkto ženklinimo etiketę. Vartotojas turi pats įvertinti ar verta mokėti mažiau už prekę, kurios tinkamumo vartoti terminas besibaigiantis.
(Pvz.: Vartotojas savo pranešime teigia, kad nusipirko pieną su akcija, tačiau, kai parsinešė namo, pastebėjo, kad pieno tinkamumo vartoti terminas galioja tik kelias dienas, o pats pienas buvo surūgęs. Kitą dieną atlikus patikrinimą buvo rastas minėtas pienas, įmonei skirta administracinė nuobauda, sugriežtinta temperatūrinių režimų kontrolė).

Vasaros laikotarpiu vartojai skundžiasi sugedusiais greitai gendančiais maisto produktais, ką įtakoja temperatūrinių režimų neužtikrinimas, dažniau vasaros laikotarpiu vartotojai skundžiasi virškinamojo trakto negalavimais po apsilankymo viešojo maitinimo įstaigose. 2011 metų liepos mėnesį buvo gauta 10 pasitvirtinusių vartotojų skundų dėl apsinuodijimo, maisto kokybės, tai yra daugiau nei kartu sudėjus 2011 metų pirmus 6 mėnesius (2011 m. per I pusmetį buvo gauti 7 pasitvirtinę skundai dėl apsinuodijimų)“.
(Pvz.: Vartotoja informavo, kad 4 žmonės, tame tarpe ir vaikai, apsinuodijo kebabais. Po patikrinimo atsakingas asmuo nubaustas ir sustabdyta ūkio subjekto veikla bei nurodyta tiksliai ir teisingai pildyti visus savikontrolės žurnalus, užtikrinti kebabų mėsos (žaliavos) atsekamumą, suženklinti pusgaminius, sutvarkyti ir išvalyti patalpas, įrengimus, sudaryti sutartį dėl netinkamo maisto tvarkymo).

Ką daryti nusipirkus nekokybišką maisto produktą?

Ką daryti pirkėjui, nusipirkus netinkamos kokybės maisto prekę?
Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės maisto prekė, kol nesibaigė prekės tinkamumo naudoti terminas, pirkėjas savo pasirinkimu turi teisę reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę, grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.

Ką daryti pirkėjui, jei parduotos prekės galiojimo laikas jau pasibaigęs?
Parduoti prekes, kurių tinkamumas naudoti terminas pasibaigęs – draudžiama, tačiau jei vartotojui vis dėlto buvo parduota prekė, kurios tinkamumo naudoti terminas pasibaigęs, vartotojas gali pasinaudoti aukščiau išvardintomis teisėmis.

Kur keičiamos ar grąžinamos netinkamos kokybės maisto prekės? 
Netinkamos kokybės maisto prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje.

Kokius dokumentus pirkėjas turi pateikti pardavėjui, norėdamas pakeisti ar grąžinti maisto prekę?
Norėdamas pakeisti ar grąžinti maisto prekę, pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą ir prekę. Prašyme nurodomi prekės trūkumai ir pirkėjo pasirinktas vienas teisėtas reikalavimas. Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas arba kitas prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas .

MENIU.LT informacija
Nuotrauka: inmagine.com

2011 08 12