Sveika mityba ir vakarienė restorane. Ar suderinama?

Sveika mityba ir vakarienė restorane. Ar suderinama?

Praktikuojate sveiką gyvenseną ir kasdien stengiatės maitintis sveikai? Puiku, tačiau, kaip žinia, viešojo maitinimo įstaigose patiekalų maistingumas ir nauda organizmui  ne visuomet yra prioritetas, todėl natūralu, kad nusprendus apsilankyti restorane, sukirba abejonė - ar pavyks ten rasti jūsų mitybos režimui tinkamų patiekalų? O gal sveika gyvensena reiškia, kad nuo šiol maistą visuomet turėsite gaminti namuose?

Paprasčiausia išeitis, susiruošus papietauti ar pavakrarieniauti mieste, atrodytų, bus rinktis sveikuoliams skirtus restoranus. Tokie paprastai save ir pristato kaip orientuotus į sveiką mitybą - jie dažnai būna veganiški, žaliavalgiški, akcentuoja, kad maistui ruošti naudoja tik ekologiškus produktus, laimingų vištų kiaušinius ir pan. Tokie restoranai pastaruoju metu populiarėja, taigi jų rasti nebus sunku. Vis dėlto, net sveikame restorane galite padauginti kalorijų, jei rinksitės, tarkime, kad ir labai ekologiškame aliejuje gruzdintą patiekalą ar sukirsite nemažą gabalą pyrago su riešutų kremu. Be to, nemažai restoranų daro kompromisą, pvz., patiekia veganišką mėsainį, o su juo tradicines skrudintas bulvytes - anaiptol ne sveiką garnyrą. Taigi, net susiruošus į sveikuolišką restoraną ne pro šalį iš anksto pasidomėti jo valgiaraščiu. Daugumos restoranų meniu galima rasti internete, taigi, peržvelgę siūlomus patiekalus, jau žinosite, ar galėsite rasti sau tinkamų variantų. Galite ir tiesiog paskambinti į restoraną ir paklausti, ar įmanoma įprastą pieną/sūrį/jogurtą pakeisti pienu/sūriu be laktozės, jei jos netoleruojate, ir pan.

Verta pasidomėti ir restoranų lankytojų atsiliepimais - ką jie mano apie patiekalų kokybę, kokias patiekalų nuotraukas publikuoja socialiniuose tinkluose - taip susidarysite įspūdį, ko tikėtis, atėjus vakarieniauti. Jei nuotraukose „puikuosis“ riebaluose plaukiojantys kepiniai ar kečiupu aplietos pažliugusios košės, vos kelios pavytusios daržovės ar šiaip neaiškūs ir apetito nekeliantys kulinariniai „nešedevrai“, turbūt tokioje įstaigoje valgyti nepanorėsite.

Kitas galimas būdas pavakarieniauti ne tik skaniai, bet ir sveikai - tiesiog išsakyti savo pageidavimus restorano komandai. Jei vakarienę planuojate ir staliuką internetu rezervuojate iš anksto, galite įspėti restoraną apie savo ypatingus poreikius ir pageidavimus - tikėtina, kad, turėdamas pakankamai laiko, šefas galės atsižvelgti į jūsų prašymą ir pasirengs atitinkamai pakoreguoti jums gaminamą patiekalą. Žinoma, tą patį galite padaryti ir jau atėję vakarieniauti - užsisakydami patiekalą tiesiog paprašykite padavėjo perduoti virtuvės komandai,  kad nepiltų jums netinkančio padažo, dėtų mažiau riebaus sūrio, kad vietoje keptų bulvių norėtumėte daugiau salotų, vietoje bandelės pageidaujate ruginės duonos ir pan.,  ar kad navalgote tam tikrų produktų, bet juos jums skirtame patiekale galima būtų pakeisti kitais (pvz., Tolimųjų Rytų virtuvės restorane mėsą ar žuvį ne viename patiekale galima sėkmingai keisti tofu ar kitais sojos produktais, ir yra daug restoranų, kurie siūlo tokį variantą). 

Kaip matote, maitintis sveikai ir pasilepinti pietumis ar vakariene restorane anaiptol nėra misija neįmanoma. Skanaus!

Gabija Lebednykaitė @Meniu.lt

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną