Sąmoningas valgymas – kas tai ir kodėl verta taikyti šią techniką?

Sąmoningas valgymas – kas tai ir kodėl verta taikyti šią techniką?

Per neįprasčiausius patiekalus pažįstame naujas kultūras, atrandame daugiausiai malonumo suteikiančius skonius. Tačiau greitėjant gyvenimo tempams, labai dažnai nebepastebime nei ką valgome, nei to, kokius pojūčius mums suteikia maistas. Valgome stovėdami, eidami, taip greitai sukemšame maistą, kad pajaučiame tik perpildytą skrandį. Tampame tarsi viską iš eilės į burną dedančiomis automatinėmis mašinomis. Psichologai ir mitybos specialistai pastebi, kad toks chaotiškas valgymo būdas tampa vis dažnesne nutukimo, valgymo sutrikimų priežastimi.

Kas yra sąmoningas valgymas?

Sąmoningas valgymas yra priešingybė jau minėtai chaotiškai, greitai šiuolaikinio žmogaus valgymo manierai. Tai technika, kurios dėka galime pradėti jausti ne tik didesnį pasitenkinimą valgomu maistu, bet taip pat ir sotumą.

Sąmoningai valgydami labiau susikoncentruojame į valgomą patiekalą ir į tai, kokius pojūčius jaučiame valgydami. Kramtome lėtai, bandome pajusti skirtingas maisto tekstūras.

Didelis dėmesys skiriamas mus supančiai aplinkai. Joje neturėtų būti šurmulio ir blaškančių prietaisų. Esame pratę valgyti paskubomis ir tuo pat metu tikrinti socialinius tinklus, skaityti naujienas ar žiūrėti vieną iš mėgstamų televizijos laidų. Ši technika siūlo bent penkiolikai minučių (tiek paprastai užtrunka pavalgymas) palikti visas technologijas ir kitus aplinkos trikdžius nuošalyje, o susikoncentruoti tik į valgymo procesą.

Kodėl verta išbandyti?

Toks valgymo stilius gali būti naudingas visiems, tačiau rekomenduojama jį išbandyti ypač tiems, kurie linkę persivalgyti, nekontroliuojamai valgo malšindami emocijas, patiria daug streso kasdienybėje, taip pat norintiems sulieknėti.

Skirdami daugiau dėmesio ramiam valgymui, galime suprasti natūralius kūno sotumo signalus, pradėti valgyti ne iš inercijos, o jaučiant tikrą alkio jausmą. Tokiu būdu maisto suvalgome mažiau, pradedame pastebėti, kaip skirtingi produktai veikia mūsų savijautą. Taip pat neapsunkiname savo virškinimo prisikimšdami maisto, todėl pavalgę nesijaučiame apsunkę, esame darbingesni ir energingesni.

Nuo ko pradėti?

Galbūt iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad technika tikrai jums netiks, tačiau net ir didžiausiems skeptikams verta ją išbandyti. Pradėti galima vos nuo penkiolikos minučių per dieną vieno pasirinkto pavalgymo metu. Tiek laiko skirti gali net ir patys užimčiausieji.

Pirmiausia, pasirinkite, kurio valgymo metu taikysite techniką. Tai turėtų būti tas pavalgymas, kurio metu jūs galite labiausiai kontroliuoti savo aplinką. Todėl pietūs diskutuojančių kolegų apsuptyje nėra geriausias pasirinkimas. Verčiau rinkitės tuos dienos pavalgymus, kai esate ramioje aplinkoje, pavyzdžiui, pusryčiaudami ar vakarieniaudami namuose.

Sąmoningas valgymas prasideda nuo to momento, kai įsidedate maistą į lėkštę. Valgyti turėtumėte ne stovėdami, ne tiesiai iš keptuvės ar greito maisto dėžutės važiuodami mašina. Taip pat nepasiduokite pagundai fone klausyti televizoriaus ar žiūrėti žinias. (naršyti internete) Valgymas užtruks tik keliolika minučių po kurių galėsite toliau tęsti savo mėgstamas veiklas.

Atsisėskite prie stalo, atkreipkite dėmesį į savo laikyseną. Neturėtumėte būti susikūprinę, susikrovę kojų ant kėdės ar atrėmę galvos į ranką. Valgydami stenkitės atsiriboti nuo minčių apie darbus ir asmeninius rūpesčius. Pasistenkite analizuoti valgomą maistą – kokias spalvas matote lėkštėje, kokias tekstūras jaučiate burnoje. Stebėkite, ar neskubate valgyti ir maistą sukramtote iki galo. Pagalvokite apie tai, kuo šis maistas bus naudingas jūsų kūnui, kokius pojūčius jis jums teikia bevalgant ir kaip jaučiatės valgio metu bei pavalgę.

***

Kasdieniai rūpesčiai, darbai, lėkimas iš vienos vietos į kitą mus daro panašesnius į savo bėgimo ratelyje užstrigusius žiurkėnus.  Skubėdami nepastebime ne tik kaip praskrieja dienos, bet ir kas jose vyksta. Valgome prabėgomis, bet kur ir kuo greičiau, visiškai nejausdami nei skonio, nei sotumo pavalgius. Ilgainiui toks gyvenimo būdas gali atsiliepti ne tik virškinimo problemomis, bet ir būti lengvai priaugtų kilogramų priežastimi.

Kad taip nenutiktų, pabandykite taikyti sąmoningo valgymo techniką. Išmoksite valgyti ramiau, sumažinsite įtampą, išmoksite atskirti, kada esate alkanas, o kada valgote vedamas emocijų. Ne tik geriau jausite savo kūną, bet ir tikėtina, kad padailinsite savo formas. Verta pabandyti net ir didžiausiems skeptikams!

 

Lauryna Nelkinė @Meniu.lt

Paskelbk savo straipsnį

Rašyti komentarą

Pasiūlyk restoraną